منتقدین هیأت فوتبال عنوان کردند:

اساسنامه ناقص و انتخابات غیر قانونی

منتقدین هیأت فوتبال استان بعد از اینکه همه راه‌ها رفتند و به نتیجه لازم نرسیدند دست به دامن اصحاب رسانه شدند طی نشست خبری به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد عملکرد هیأت و انتخابات پیش روی آن پرداختند.

منتقدین فوتبال

منتقدین هیأت فوتبال استان بعد از اینکه همه راه‌ها رفتند و به نتیجه لازم نرسیدند دست به دامن اصحاب رسانه شدند طی نشست خبری به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد عملکرد هیأت و انتخابات پیش روی آن پرداختند.
علی خشنودی پیر فوتبال استان به عنوان ابتدای این نشست با بیان تاریخچه ای از فوتبال استان گفت: از سال 1314 استان کردستان به طور رسمی فوتبال داشته است در دهه 50 تیم‌های کردستانی در منطقه غرب کشور همیشه جزء تیم‌های اول یا دوم بوده است، فوتبال در گذشته برای آسایش روح و جسم بازی می‌شد که متأسفانه اکنون به عذاب جسم و جان تبدیل شده است.
خشنودی ادامه داد:آیا ریاست هیأت فوتبال مورثی است؟ و کسی باید برای همیشه در کادر هیأت باید باشد؟ با کسی دشمنی و کنیه نداریم بحث ما عملکرد ضعیف هیأت است که با مقایسه گذشته و حال همه چیز مشخص می‌شود و باید تغییر و تحول در هیأت فوتبال صورت گیرد که متأسفانه اساس‌نامه فدراسیون فوتبال هم به ضرر فوتبال استان‌ها است و منافع افراد را در نظر گرفته است!
این پیشکسوت فوتبال استان اظهار داشت: حدود 8 ماه است وضعیت مدیریت هیأت فوتبال کردستان مشخص است که فدراسیون در این زمینه مقصر است و جامعه فوتبال نگران این وضعیت است. چرا فدراسیون با فوتبال استان چنین رفتاری می‌کنند که نشان از کم لطفی به فوتبال کردستان است. انتظار ما این است فدراسیون حامی فوتبال استان‌ها باشد نه افراد! و تا زمانی که به وضعیت فوتبال استان رسیدگی نشود ما پیگیر مطالبات جامعه فوتبال خواهیم بود.
وی به اساس‌نامه فدراسیون فوتبال ایراد گرفت و گفت: در اساس‌نامه فوتبال برخلاف 50 هیأت ورزشی دیگر اداره کل ورزش و جوانان هیچ نقشی ندارند و ادعا می‌کنند هیأت فوتبال مستقل است! اگر هیأت فوتبال مستقل است برود برای خود زیرساخت احداث کند آیا می‌تواند این نشان از مشکل اساس‌نامه فدراسیون فوتبال است که دارای ایرادات زیادی است که باید اصلاح شود. فدراسیون فوتبال اساس‌نامه خود را که در 47 ماده است را هم به درستی اجرا نمی‌کند. اساس نامه ای که هیچ مرجعی آن را تایید نکرده است و بر طبق آن فراخوان دوم ثبت نام ریاست هیأت فوتبال استان و غیر قانونی است
خشنودی گفت: در فوتبال کردستان باید خانه تکانی شود و با ورود افراد صادق و سالم ساختار کلی هیأت فوتبال باید عوض شود اگر فدراسیون فوتبال نتواند کاری انجام دهد خودمان دست به کار می‌شویم چون استان ما بی صاحب نیست صاحب دارد می‌تواند از حق خود دفاع کند.
این پیشکسوت فوتبال کردستان در پایان سخنان خود ادعا کرد: آقای کفاشیان طبق نامه فیفا 8 سال به صورت غیر قانونی رئیس فدراسیون فوتبال ایران بوده است و آقای تاج در 4 ساله اولیه دوران ریاست خود در فدراسیون فوتبال غیر قانونی بوده است و کسانی که در دوران او به عنوان رئیس هیأت فوتبال انتخاب شدند غیر قانونی هستند .

تبعیض در فوتبال ؛ سهم کردستان از توسعه کجاست
عابد خورشیدی یکی دیگر از پیشکسوتان حاضر در این جلسه صحبت‌های خود را ایراد گرفتن از اساس‌نامه فدراسیون فوتبال شروع کرد و گفت: این اساس‌نامه بر اساس منافع فوتبال و جمع تدوین نشده است و کسانی در تدوین آن نقش داشتند که بیشتر افراد سیاسی بوده‌اند تا ورزشی! خصوصاً از نظر و دیدگاه کارشناسان فوتبال استفاده نشده است به همین خاطر شاهد اکثر انتصابات هستیم تا انتخابات! و استان‌های دیگری نیز درگیر نحوه چگونگی اجرای اساس‌نامه و برگزاری انتخابات هستند.
خورشیدی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی استان نبود اسپانسر و حامی مالی است که در برخی استان‌ها این مشکل وجود ندارد چون از بودجه و منابع مالی استفاده می‌کنند که متأسفانه این منابع به طور عادلانه در بین استان‌ها تقسیم نمی‌شود، سهم استان کردستان از این منابع ملی کجاست؟ این مشکل از دوران قبل از انقلاب هم وجود داشت و تا کنون حل نشده است.
وی یادآور شد: در استان کردستان صنایع و معادن با وجود بهره‌برداری از منابع غنی استان، هیچ حمایتی از ورزش استان ندارند باید مسئولین استانی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با یک عزم جدی به دنبال گرفتن حق استان از منابع ملی باشند چون با این اجحافی که در حق ورزش می‌شود باعث گردیده ورزش استان به خصوص فوتبال از کشور عقب بی افتد.
خورشیدی با اشاره به پتانسیل فوتبال استان در بخش بازیکن و داور گفت: بیش از 15 نفر از فوتبالیست‌های کردستانی در لیگ برتر و دسته یک فوتبال کشور بازی می‌کنند و داوران کردستانی هم در لیگ برتر مشغول قضاوت هستند که همه این‌ها نشان از پتانسیل و استعداد فوتبال کردستان است که فقط یک بستر برای رشد می‌خواهند بتواند بیشتر از این در کشور خود را مطرح کنند.
وی در پاسخ به این ادعای ریاست هیأت فوتبال که گفته بود (مخالفان من چند نفر هستند که هیچ نقشی در فوتبال ندارد) گفت: رئیس هیأت فوتبال خارج از کادر هیأت استان و شهرستان‌ها اعلام کند چه کسانی از جمله پیشکسوت، مدیر باشگاه با موافق وی هستند؟ ادعا کردند با عمل کردن خیلی متفاوت است اگر وی مخالفان ندارد پس این حاشیه های چند سال اخیر هیأت فوتبال برای چیست؟ رئیس فدراسیون کسی را برای رئیس هیأت می‌خواهد که عروس خیمه شب بازی‌های او باشد که ما نمی‌توانیم این کار را کنیم.
این پیشکسوت فوتبال استان در پایان سخنان خود با اشاره به حضور 12 ساله رئیس هیأت فوتبال در مسند این هیأت گفت: غرض ورزی، کینه شخصی و مسائل غیر ضوابطی و عدم رعایت دستورالعمل‌ها فدراسیون و در نتیجه هیأت فوتبال بر اثر نظر شخصی اداره می‌شود به طور مثال بسیار رأی کمیته انضباطی صادر شده است که رئیس کمیته انضباطی در جریان نبوده است! و یا بر طبق اساس‌نامه فدراسیون فوتبال رئیس و کارد اجرای فدراسیون و هیأت های فوتبال حق تیمداری ندارند، اما نایب رئیس بانوان هیأت فوتبال سال‌هاست تیمداری می‌کند که این بر خلاف آیین نامه های فدراسیون است چون تعارض منافع را به دنبال دارد در نهایت ساختار فوتبال کشور در رأس معیوب است و هیأت های استانی هم با همین مشکلات مواجه هستند وظیفه ما بیان این مشکلات و وظیفه رسانه هم انعکاس آن می‌باشد تا در جهت برطرف مشکلات گام برداریم.
رضا عباد زاده یکی از پیشکسوتان با بیان اینکه مطالب اساسی در ورزش استان وجود دارد که مسکوت مانده است، گفت: عوامل ناشناخته فوتبال کردستان را به این روز انداخته که باعث شده افراد دلسوز از فوتبال دور باشند و به واقع شاهد بی تفاوتی خاصی در میان خانواده فوتبال هستیم که شاید یکی از علت آن‌ها عملکرد ضعیف هیأت فوتبال در طول 12 سال گذشته باشد.
وی ادامه داد: هیأت فوتبال باید جوابگوی وضع موجود باشد و هر چند ماه یک‌بار فعالیت‌های خود را رسانه ای کند و مسئله دیگر عدم حمایت بخش خصوصی از فوتبال است چرا باید موسسه و یا بنگاه اقتصادی وجود نداشته باشد که حامی مالی فوتبال باشد؟ وظیفه کیست که به دنبال منابع مالی و درآمد ثابت باشد؟ چرا نباید از یک درصد بودجه ارگان‌های دولتی که باید به ورزش اختصاص داده شود را نتوانستیم جذب کنیم؟
رسول گلمحمدی مدیر باشگاه شاهین سنندج در این نشست با بیان اینکه مشکلات فوتبال استان فراوان است، گفت: سه سال وقتی با آقای رحمانی تماس می‌گیریم جواب نمی‌دهد و یا ما را به کسی دیگر حواله می‌دهد، رئیس هیأت فوتبال تخلفات بسیاری دارد که همه آن‌ها مستند است بر همین اساس صلاحیت او برای انتخابات تایید نشد.
وی ادامه داد: مشکل فوتبال استان اسپانسر، توپ و تجهیزات نیست، مشکل اصلی ضعف مدیریت در هیأت فوتبال است و تا این مشکل حل نشود هیچ اسپانسری به فوتبال ورود نمی‌کند، سؤال ما این است در طول 12 سال گذشته عملکرد هیأت فوتبال چه دست آوری برای استان داشته است کدام بازیکن ملی پوش در رده سنی نوجوانان، جوانان و امید داشته‌ایم؟
مدیر باشگاه شاهین سنندج اظهار داشت: اگر ریاست هیأت فوتبال سودی برای آن‌ها ندارد چرا این مسئولیت را رها نمی‌کنند؟ چرا حساب‌های مالی هیأت بررسی نمی‌شود؟ چرا رسانه ها دلیل رد صلاحیت رئیس هیأت فوتبال را از حراست اداره کل ورزش و جوانان نمی‌پرسند؟ در دومین فراخوان ریاست فعلی هیأت چند نفر را برای ثبت نام آورده است که اگر خودشان به هر دلیل نباشد یکی از گزینه ها وی به عنوان رئیس هیأت انتخاب شود، تا زمانی که رئیس هیأت فوتبال این آقا و اشخاصی مثل او باشند فوتبال استان پیشرفت نخواهد کرد.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=11425

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار