رئیس هیأت فوتبال کردستان :

بر اساس آیین نامه فدراسیون فوتبال عمل کرده ایم

فراخوان ریاست هیأت فوتبال استان مهر ماه سال گذشته منتشر شد و بعد از عدم تایید صلاحیت رئیس فعلی هیأت، انتخابات هیأت با وجود پیگیری‌های استانداری، اداره کل ورزش و جوانان به دلایل مختلف برگزار نشد تا اینکه فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت برای دومین بار فراخوان ریاست هیأت را منتشر کند در طول 8 ماه گذشته هیأت فوتبال دچار حاشیه های شد و در یک ماه اخیر هم اداره کل ورزش و جوانان اجازه برگزاری لیگ برتر فوتبال استان را نداده است. هیأت فوتبال استان برای شفاف سازی در مورد اتفاقات اخیر این هیأت نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کرد.

هیأت فوتبال

فراخوان ریاست هیأت فوتبال استان مهر ماه سال گذشته منتشر شد و بعد از عدم تایید صلاحیت رئیس فعلی هیأت، انتخابات هیأت با وجود پیگیری‌های استانداری، اداره کل ورزش و جوانان به دلایل مختلف برگزار نشد تا اینکه فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت برای دومین بار فراخوان ریاست هیأت را منتشر کند در طول 8 ماه گذشته هیأت فوتبال دچار حاشیه های شد و در یک ماه اخیر هم اداره کل ورزش و جوانان اجازه برگزاری لیگ برتر فوتبال استان را نداده است.
هیأت فوتبال استان برای شفاف سازی در مورد اتفاقات اخیر این هیأت نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کرد.
اداره کل ورزش و جوانان دلیل رد صلاحیت من را عنوان کند
رحمانی در ابتدای سخنان خود در مورد فراخوان ریاست هیأت فوتبال در سال گذشته گفت: 2 ماه قبل از پایان دوران ریاست هیأت فعلی فدراسیون فوتبال طی نامه ای از دبیر هیأت استان خواست شرایط برگزاری فراخوان ریاست هیأت را فراهم کند که طبق اساس‌نامه فدراسیون روال ثبت نام نامزدهای هیأت فوتبال انجام گرفت و نفر شرایط اولیه ثبت نام را داشتند که اسامی آنها به اداره کل و فدراسیون فوتبال ارسال شد در نهایت اداره کل بدون هیچ دلیل خاصی من را رد صلاحیت کرد! بیش از 6 ماه است طی نامه ای از اداره کل ورزش و جوانان درخواست کرده‌ام دلیل عدم تایید صلاحیت من را عنوان کنند تا من از طریق مراجع قانونی دلیل آن را پیگیری کنم اما اداره کل ورزش و جوانان تا کنون هیچ جوابی به درخواست من نداده است.
فراخوان ثبت نام مجدد هیأت منتشر می‌شود
رحمانی ادامه داد: اداره کل دو نفر را برای شرکت در مجمع انتخابات تایید کردند که یک هفته قبل از تاریخی که قرار بود انتخابات برگزار شود یک نفر از نامزدها انصراف داد و قرار شد انتخابات با حضور یک نفر برگزار شود که به دلیل عدم حضور رئیس فدراسیون در تاریخ‌های اعلام شده انتخابات برگزار نشد و به همین علت و چون انتخابات طی دو ماه برگزار شد حدود 20 نفر از اعضای مجمع 24 نفره انتخابات درخواست دادند دلایل عدم تایید من را عنوان کنند و فراخوان ثبت نام مجدد ریاست هیأت هم داده شود که در نهایت فدراسیون تصمیم با درخواست فراخوان مجدد موافقت کرد که هفته آینده فراخوان مجدد را منتشر خواهیم کرد.
اداره کل ورزش و جوانان اساس‌نامه فدراسیون را قبول ندارد
وی اظهار داشت: بر اساس بند 9 اساس‌نامه فدراسیون تا زمانی که انتخابات جدید هیأت فوتبال برگزار نشود رئیس قبلی هیأت همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و رئیس فدراسیون در این مورد تصمیم گیرنده است که متأسفانه اداره کل ورزش و جوانان اساس‌نامه فدراسیون را که به تایید هیأت دولت و فیفا رسیده است قبول ندارد! شاید هم حق داشته باشند چون اساس‌نامه فدراسیون با دیگر فدراسیون‌ها متفاوت است مدیرکل ورزش و جوانان فقط به عنوان یک رأی دهنده حق شرکت در مجمع انتخابات هیأت فوتبال را دارد.
اجازه برگزاری لیگ استانی را به ما نمی‌دهند
رئیس هیأت فوتبال کردستان گفت: در طول 8 سال گذشته تعامل بسیار خوبی با اداره کل ورزش و جوانان داشته‌ایم و در سال‌های اخیر جزء سه هیأت برتر استان بوده‌ایم، اما امسال طبق تقویم هیأت قرار بود حدود یک ماه قبل مسابقات لیگ برتر فوتبال استان را برگزار کنیم که به دلایل نامعلوم اداره کل ورزش و جوانان تا کنون اجازه برگزاری این رقابت‌ها را به ما نداده است! به طور غیر رسمی عنوان کرده‌اند تا تکلیف رئیس هیأت مشخص نشود اجازه برگزاری مسابقات فوتبال را نمی‌دهند! این در حالی است طبق اساس‌نامه فدراسیون فرایند انتخابات حداقل 2 ما طول می‌کشد با این تصمیم اداره کل تکلیف تیم‌های که با هزینه زیاد خود را آماده حضور در این مسابقات چه می‌شود؟ ما زمان کافی برای برگزاری مسابقات و معرفی تیم قهرمان به عنوان نماینده استان جهت حضور در لیگ کشوری را نخواهیم داشت.
حاشیه ما از هیأت های گذشته کمتر بوده است
رحمانی در پاسخ به این سؤال که دلیل حاشیه های ایجاد شده برای هیأت فوتبال چیست؟ گفت: در زمان هیأت های گذشته حاشیه های فوتبال اگر بیشتر از حالا نبوده کمتر هم نبوده است چون فوتبال رشته ای پر مخاطب است اما چون در استان اسپانسر، باشگاه و زیر ساخت‌های مناسبی نداریم هر تیمی که می‌بازد هیأت را مقصر می‌دانند! اما اگر تیمی موفق می‌شود هیأت فوتبال هیچ نقشی در این موفقیت نداشته است! هیأت فوتبال بر طبق اساس‌نامه فدراسیون فوتبال وظایف خود را در قبال تیم‌ها و باشگاه‌ها انجام داده در حد توان به آن‌ها کمک کرده است.
دو هفته قبل وزیر ورزش و جوانان به سنندج سفر کرد بجای اینکه خواسته های مهمی از وزیر داشته باشیم از وی می‌خواهیم رئیس یک هیأت را تغییر دهد! اما اگر کسی دلسوز در آن جمع حضور داشت مشکل استادیوم 22 گولان که 20 سال است هیچ مسابقه ای در آن برگزار نشده است و بحث زیر ساخت‌ها را مطرح می‌کرد و یا مشکل نبود اسپانسر برای تیم‌های فوتبال و فوتسال را عنوان می‌کرد که متأسفانه این سفر بدون هیچ دست آوردی به ورزش استان به پایان رسید.
رحمانی اظهار داشت: هیأت فوتبال از انتقاد های سازنده استقبال می‌کند اما بیشتر انتقادات‌های که می‌شود مغرضانه است به طور مثال می‌گویند در گذشته 15 تیم فوتبال در سنندج حضور داشته‌اند اما در حال حاضر بیش از 30 تیم فوتبال فعالیت می‌کنند! در گذشته باشگاهی که می‌گویند وجود داشت با یک توپ و در یک گوشه زمین تمرین می‌کرد نام باشگاه را یدک می‌کشید؟ آیا هزینه آن زمان تیمداری با اکنون قابل مقایسه است؟
مخالفان من چند نفر هستند که هیچ نقشی در فوتبال ندارند
رئیس هیأت فوتبال در پاسخ به این سؤال که با وجود مخالفت اداره کل ورزش و جوانان و جامعه فوتبال چه اصراری به ادامه کار دارید و چرا استعفا نمی‌دهید؟ گفت: من باید دلیل رد صلاحیت خود را بدانم و مخالفان من هم چند نفر بیشتر نیستند که هیچ نقشی در فوتبال ندارند! اگر باشگاه دارن و کسانی که در فوتبال فعالیت می‌کنند منتقد من باشند قبول می‌کنم اما اکثر فعالین فوتبال موافق من هستند و به همین خاطر هم 20 نفر اعضای مجمع که گزیده فوتبال استان هستند خواهان فراخوان مجدد انتخابات هیأت شدند.
توان برخورد با مدارس فوتبال متخلف را نداریم
رئیس هیأت فوتبال در پایان سخنان خود در مورد نحوه نظارت بر مدارس فوتبال گفت: در سال‌های گذشته هم در بحث برخورد با مدارس فوتبال غیر قانونی و برخورد با متخلفان مشکل داشتیم چه برسد به حالا که اداره کل ورزش و جوانان با ما همکاری نمی‌کند! تا کنون هم نرخ شهریه مدارس فوتبال از سوی اداره کل ورزش و جوانان اعلام نشده است به همین خاطر مدارس فوتبال بدون مجوز با قیمت‌های متفاوت از فوتبال آموزان شهریه دریافت می‌کنند و هیأت فوتبال هم در این زمینه نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=11374

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار