در مجمع انتخابات هیأت فوتبال چه گذشت؟

مجمع هیأت فوتبال کردستان با حضور طهمورث حیدری عضو هیئت رئیسه و مسئول کمیته هیأت استان‌ها فدراسیون فوتبال، اعضای مجمع و 4 نفر از نامزدهای ریاست هیأت در غیاب نماینده اداره کل ورزش و جوانان در باشگاه فرهنگیان برگزار شد.

مجمع فوتبال

مجمع هیأت فوتبال کردستان با حضور طهمورث حیدری عضو هیئت رئیسه و مسئول کمیته هیأت استان‌ها فدراسیون فوتبال، اعضای مجمع و 4 نفر از نامزدهای ریاست هیأت در غیاب نماینده اداره کل ورزش و جوانان در باشگاه فرهنگیان برگزار شد.
در ابتدای جلسه فردین حبیبی سرپرست هیأت فوتبال عملکرد 2 ماه هیأت فوتبال را ارائه کرد و گفت: برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و دسته یک استان، برگزاری لیگ منطقه ای نوجوانان دختر کشور در سنندج، برگزاری لیگ برتر فوتسال بانوان استان و اقدام برای برگزاری مسابقات رده های پایه استان از جمله برنامه های هیأت در زمان سرپرستی بوده است.

انتخابات هیأت فوتبال هندسی شده است
طبق آیین نامه انتخابات هیأت فوتبال هر نامزد ریاست هیأت به مدت 3 دقیقه به ارائه برنامه خود پرداخت که بهروز کریمی به عنوان اولین کاندیدای گفت: به توصیه جمعی از پیشکسوتان این رشته برای ادای دین به فوتبال استان برای ریاست هیأت ثبت نام کردم که در دور اول فراخوان علیرغم مهیا بودن تمام شرایط برگزاری مجمع آماده بود که فدراسیون فوتبال به دلایل غیر موجه آن انتخابات را برگزار نکرد و فراخوان دوم را اعلام کردند.
کریمی ادامه داد: در بار دوم فراخوان به همراه تعدادی از افراد واجد شرایط به امید اینکه انتخاباتی عادلانه برگزار شد دوباره ثبت نام کردیم، اکنون بر اساس شواهد موجود به نظر می‌رسد آقای تاج رئیس فدراسیون، توسط عوامل خود انتخابات هیأت فوتبال کردستان را مهندسی کرده است لذا با عذر خواهی از جامعه ورزشی فوتبال به دلایل رویه ناصواب کناره‌گیری خود از انتخابات را اعلام می‌کنم و حق پیگیری را برای خود در مراجعه داخلی و بین‌المللی قائل می‌شوم.
بهروز کریمی هنگام ترک مجمع با بیان اینکه آقای تاج، حیدری و قریشی اجازه نداند در مرحله اول فراخوان انتخابات را برگزار شد و مانع ساماندهی فوتبال کردستان شدند من از طریق مراجع قانونی از آن‌ها شکایت می‌کنم. ایرج عباس زاده دیگر کاندیدای ریاست هیأت به هم راه او مجمع را ترک کردند.

تا اسپانسر و حامی مالی نباشد درجا می‌زنیم
مهدی مهتابانی دیگر نامزد ریاست هیأت سخنان خود را با این مطلب شروع کرد و گفت: مدیر تیم بانوان کانی سال گذشته چندین بار برای کمک به اداره کل صمت مراجعه کردند، چرا باید تیمی در لیگ برتر بانوان حضور دارد در به در به دنبال اسپانسر باشد! وظیفه هیأت فوتبال در قبال این تیم چیست؟
مهتابانی ادامه داد: کسی باید به عنوان رئیس هیأت فوتبال انتخاب شود که توان جذب اسپانسر و حامی مالی برای فوتبال و تیم‌های فوتبال را داشته باشد تا اسپانسر نباشد ما درجا می‌زنیم! پس باید اعضای مجمع بر اساس اصول و صادقانه رأی بدهند.

به کسی که برنامه دارد رأی بدهید
آرش زارعی نامزد ریاست هیأت فوتبال گفت: بنده آرش زارعی نیستم من این برنامه هستم که در اختیار اعضای مجمع قرار گرفته است، همه می‌دانیم فوتبال استان وضعیت مناسبی ندارد و من هم بر اساس مسئولیت اجتماعی و توانایی‌های که دارم پا در عرصه انتخابات هیأت فوتبال گذاشتم و با کمک اساتید ورزشی دانشگاه کردستان و تهران یک برنامه راهبردی برای فوتبال استان تدوین کردیم.
زارعی ادامه داد: تا کی می‌خواهیم بدون برنامه کار کنیم زمان آن رسید با مدیریت علمی رو به جلو حرکت کنیم؟ از اعضای مجمع درخواست می‌کند با شرافت رأی بدهند و ببیند کدام نامزد ریاست هیأت برنامه دارد به وی رأی بدهیم چون شما در قبال رأی که می‌دهید مسئول هستید.

مشکل فوتبال کردستان حاشیه است
فردین حبیبی به عنوان آخرین نامزد ریاست هیأت فوتبال با بیان اینکه فوتبال کردستان مشکل برنامه ندارد، گفت: مشکل اصلی فوتبال کردستان حاشیه است! که حدود یک است فعالیت‌های فوتبال استان به حاشیه برده‌اند و همه به خود اجازه می‌دهند در فوتبال اظهار نظر کنند. برای حل این مشکل باید همه با هم برای پیشرفت فوتبال استان تلاش کنیم، اگر ما به فکر فوتبال استان هستیم هر کس در هر زمینه که می‌تواند به فوتبال کمک کند اگر کسی توانایی جذب اسپانسر دارد برای رئیس هیأت که نیست برای فوتبال استان این کار را بکند.
حبیبی ادامه داد: وظیفه هیأت جذب اسپانسر برای تیم‌های فوتبال نیست، بلکه یک هماهنگ کننده است. من الکی قول نمی‌دهد ولی قول می‌دهم حاشیه های را جمع کنم، حق هیچ‌کس در فوتبال استان ضایع نشود و از تمام ظرفیت‌های استان به ویژه پیشکسوتان و شهرستان‌ها برای پیشرفت فوتبال استفاده خواهم کرد.
بعد از صحبت نامزدهای ریاست هیأت فوتبال رأی گیری انجام شد و از 18 رأی مأخوذه فردین حبیبی با کسب 16 رأی به عنوان رئیس چهار سال آینده هیأت فوتبال کردستان انتخاب شد و امید یوسفیان به عنوان نماینده هیأت های شهرستانی و هادی مرادیانی به عنوان نماینده باشگاه ها برای عضویت در هیئت رئیسه انتخاب شدند.

اعضای مجمع انتخابات عصاره فوتبال استان هستند
طهمورث حیدری عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال در پایان مجمع انتخابات هیأت فوتبال با بیان اینکه فوتبال ورزشی است که به هیچ رشته ورزشی دیگر قابل مقایسه نیست چون بیشترین مخاطب را دارد به همین علت حاشیه های آن هم زیاد است.
حیدری از آرش زراعی یکی از نامزدهای ریاست هیأت که تا پایان مجمع در جلسه حضور داشت تشکر کرد و گفت: مجمع عصاره فوتبال استان است در هر بخش کسی که در بالاترین سطح فوتبال حضور دارد انتخاب شده است به طور مثال نماینده داوران باید کسی باشد که در بالاترین سطح قضاوت کرده باشد و یا رئیس هیأت فوتبال شهرستان که ما نمی‌توانیم کس دیگری را انتخاب کنیم، بنابراین اعضای حاضر در مجمع برای فوتبال استان تصمیم می‌گیرند نه کسانی که در بیرون هستند به دنبال حاشیه سازی! پس برخی از نامزدهای ریاست هیأت باید منصفانه قضاوت کنند و حرف بزند.
مسئول کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال اظهار داشت: هر چند اساس‌نامه فوتبال خالی از ایراد نیست به همین علت هم توسط کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در حال بازبینی و رفع ایرادات است اما در حال حاضر باید بر اساس همین اساس‌نامه اقدام کنید اما اینکه به خاطر اساس‌نامه کل فوتبال را زیر سؤال ببریم منصفانه نیست، در آیین نامه انتخابات هیأت فوتبال 2 ماه زمان برای برگزاری مجمع انتخابات در نظر گرفته شده که اگر در این تاریخ مجمع برگزار نشود باید فراخوان مجدد داده شود که مجمع انتخابات هیأت فوتبال کردستان در فراخوان اول که من خیلی تلاش کردم در موعد مقرر برگزار شود به دلایلی برگزار نشد به ناچار فراخوان دوم داده شد.
حیدری با بیان اینکه بیش از 20 استان کشور مشکل مالی و اسپانسر دارند، گفت: کمیته امور استان‌های فدراسیون برای حل این معضل ساعت‌ها وقت گذاشت و در نهایت فدراسیون را متقاعد کردیم که از نیمی از یک و نیم درصد درآمد حاصل از محل قرارداد بازیکنان و کادر فنی شاغل در لیگ‌های کشور به استان‌های کمتر توسعه یافته پرداخت کند که بعد از نیم فصل اول این اقدام عملی خواهد شد.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: رئیس هیأت فوتبال به تنهایی نمی‌تواند کار خاصی انجام بدهد باید همه دلسوزان فوتبال استان و منتقدان وضع موجود دست در دست هم برای پیشرفت فوتبال کردستان تلاش کنند.

قدرت فوتبال را نشان دادیم
علی قریشی دبیر مجمع هیأت فوتبال در پایان این مجمع با بیان اینکه تا یک ساعت قبل از مجمع محل برگزاری آن مشخص نبود گفت: قرار بود مجمع در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد که اعلام کردند سازمان بازرسی خواستار لغو مجمع است من هم به مدیر کل ورزش و جوانان گفتم به صورت مکتوب لغو مجمع را به ما ابلاغ کند که این کار را نکردند ما مجبور شدیم به دنبال مکان جدید باشیم و اگر این مکان هم فراهم نمی‌شد در پارک مجمع انتخابات را برگزار می‌کردیم تا قدرت فوتبال را نشان بدهیم.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=11549

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار