روزی که ورزش کردستان خندید

صعودی با حس غرور و تعصب

در هفته پایانی مرحله نهایی لیگ دسته دوم فوتسال کشور، پاریز ه ر سنندج با برتری مقابل بافق یزد جواز حضور در لیگ دسته اول را کسب کرد. در این بازی که در سالن خانه هندبال سنندج برگزار شد، علاقمندان و طرفداران نماینده استان با حضور گرم و حمایتی خود به معنای واقعی کلمه نقش یار کمکی را به خوبی ایفا کردند. شرایط جدولی به گونه ای بود که تنها پیروزی منجر به صعود پاریزه ر می‌شد. امجدی سرمربی این تیم و شاگردانش با علم به این موضوع تمرینات دو هفته گذشته خود را معطوف به این مهم کرده بودند و این استراتژی را به خوبی در زمین بازی به نمایش گذاشتند.

پاریزه ر

در هفته پایانی مرحله نهایی لیگ دسته دوم فوتسال کشور، پاریز ه ر سنندج با برتری مقابل بافق یزد جواز حضور در لیگ دسته اول را کسب کرد.
در این بازی که در سالن خانه هندبال سنندج برگزار شد، علاقمندان و طرفداران نماینده استان با حضور گرم و حمایتی خود به معنای واقعی کلمه نقش یار کمکی را به خوبی ایفا کردند.
شرایط جدولی به گونه ای بود که تنها پیروزی منجر به صعود پاریزه ر می‌شد. امجدی سرمربی این تیم و شاگردانش با علم به این موضوع تمرینات دو هفته گذشته خود را معطوف به این مهم کرده بودند و این استراتژی را به خوبی در زمین بازی به نمایش گذاشتند.
پاریزه ر از همان ابتدا، نبض بازی را در اختیار گرفت و حریفش را در شرایط منگنه و سختی قرار داد. نماینده کردستان هر چند فرصت‌های زیادی را از دست داد اما در دقایق میانه نیمه اول با شوت دقیق احمد صلاحیان به اولین گل بازی دست یافت و نیمه اول را با برتری به پایان رساند.
بافق یزد که صعود را از دست رفته دیده بود، بنا داشت نیمه دوم جبران مافات کند و گل خورده را تلافی کند. هر چند در دقایقی حاکم میدان شد اما درخشش امید ذکریایی دروازبان پاریزه ر و البته دفاع منطقی و منظم این تیم و نیز حمایت دلچسب و اثر گذار تماشاگران تلاش‌های حریف را ناکام گذاشت. در 5 دقیقه پایانی با 5 خطای تیمی میزبان، مهمان که همه چیز را از دست رفته می‌دید، تاکتیک پاور پلی را به اجرا درآورد و فشار خود را به پاریزه میزبان بازی مضاعف کرد اما این نظم تیمی، تعصب و پشتکار نماینده کردستان بود که نه تنها فرصتی به حریفش نداد بلکه هوشیاری و تیزبینی شادمان کریمی کاپیتان این تیم به موقع نمود یافت و گرفتن توپ از بازیکن حریف، دروازه بدون دروازه به ان این تیم را گشود تا در یک دقیقه مانده به پایان بازی، رقم خوردن نتیجه 2 بر صفر صعود پاریزه ر به لیگ دسته اول را قطعی کند.
رفتار غیر حرفه ای و بچگانه کادر فنی بافق یزد در ثانیه های پایانی برای لوث کردن صعود نماینده کردستان بی نتیجه بود و این پاریزه ر بود که همراه با تماشاگران خونگرم و با تعصبش جشن صعود را بر پا کرد.
لحظات شادمانی و توأم با شور و شعف تماشاگران تابلویی دیدنی از انسجام و همگرایی و همدلی جامعه ورزشی به نمایش گذاشت. این صعود شیرین، به سادگی نبود و در واقع پاریزه ر یازده خرداد تلاش فراوان دو ساله خود و چندساله چاپ معلم را به نتیجه رساند. عوامل بسیاری در روز جمعه یازده خرداد دست به دست هم داد تا این روز به یادگار بماند و روزها و ماه های بسیاری همگی به آن ببالیم.
کاوه اسدی مدیرعامل این تیم و سایر دوستانش در هیأت مدیره که نظم و دیسیپلین خاصی را در این تیم حاکم کردند و ماکت کوچکی از حرفه ای گری در یک شبه باشگاه خصوصی به خوبی به اجرا در آوردند. باشگاهی که وظایف هر کس در هر نقشی مشخص بود، هر چند منابع مالی شان اندک بود اما کمتر وقتی نبود حامی را بهانه کردند. با داشته های خود سوختند و ساختند و الان با صعود دلنشین و ارزشمند در مقام حق طلبی و حق خواهی برای حضور در لیگ برتر، سهم فوتسال را از مسوولان مطالبه می‌کنند. مصداق ضرب‌المثل ما برادری خود را ثابت کردیم!
تقسیم وظایف مشخص، کادر فنی و سرپرستی هماهنگ و بدون حاشیه، بازیکنان جویای نام و شایسته و حمایت جانانه تماشاگران همه و همه موثر در این صعود بود.
اما اگر قرار است از عوامل صعود بنویسیم بی انصافی است که از رأس کادر فنی ننویسیم. اسعد امجدی سرمربی شناخته شده، با اخلاق و بی حاشیه این تیم در واقع پس از بیست سال مزد زحماتش را گرفت. امجدی که در این سال‌ها در مسابقات استانی و در رقابت‌های کشوری دانش آموزی افتخارات فراوانی را در قامت سرمربی کسب کرده و از معدود مربیان استان است که پرچم‌دار مربیگری تخصصی فوتسال بوده، در یکی دو سال اخیر تا یک قدمی موفقیت یک لیگ کشوری پیش رفت اما یازده خرداد به نقطه عطف مربیگری‌اش رسید.
نجابت وی موجب شده بود موفقیت و عملکردش در گذشته به نام دیگران ثبت شود و همیشه به ناحق توانمندیش در سایه دیگر دوستانش قرار می‌گرفت و امسال سال مبارکی برای وی بود و توانست با انتخاب صحیح دستیارانش و سرپرست قاطع و همراه به خوبی مسیر موفقیتش را هموار کند.
بدون شک صعود به لیگ دسته اول پرده و سکانسی متفاوت و البته سخت‌تر از لیگ دسته دوم برای پاریزه ر خواهد بود. مرحله ای که قطعاً ابزار و شرایط خاص خودش را دارد اما تفکر حرفه ای حاکم بر مدیریت این باشگاه همگان را امیدوار به حضوری مقتدرانه‌اش کرده است.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=11315

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار