برگزاری دومین جلسه هماهنگی اجرای جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران

دومین نشست هماهنگی برگزاری دومین دوره جشنواره فرهنگی و ورزشی دختران آفتاب ایران تحت عنوان "دآا" در سنندج برگزار شد.

جشنواره دآا

به گزارش پایگاه خبری به هیز نیوز ؛ دومین جلسه هماهنگی اجرای دومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران با عنوان «دآا» با حضور مسئولین ورزش و جوانان، مسئولین معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان کردستان برگزار شد.
این جشنواره با محوریت ورزش های همگانی و بازی های بومی محلی با اهدافی همچون توسعه و ترویج ورزش و نشاط در میان بانوان، افزایش سلامت جسمی و روحی و غنی سازی فعالیت های اوقات فراغت و ترویج سبک زندگی فعال در مدارس شبانه روزی دخترانه و همچنین در میان بانوان روستایی و مناطق محروم و به ویژه دختران دانش آموز، افزایش درصد مشارکت دختران روستایی و عشایر در ورزش برگزار می شود.
با اعلام مسئولین ورزش استان آیین افتتاحیه این جشنواره در بهمن ماه و در طول دهه مبارک فجر به میزبانی شهرستان سقز برگزار خواهد شد.
«افشین خوشگوار» معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره‌ به برگزاری جشنواره دآا در سه مدرسه دخترانه شبانه روزی در شهرستان های سنندج، سقز و مریوان تصریح کرد؛ وجود زیرساخت‌های مناسب ورزشی و بهره گیری از مربیان و متخصصان ورزشی در مدارس این سه شهرستان از دلایل انتخاب شدن آنها هستند.
وی اردیبهشت ماه سال آینده را به عنوان زمان پایان جشنواره دختران آفتاب ایران بیان کرد.
«فرزاد خاکی» سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز در این جلسه با بیان اهمیت برگزاری هرچه باشکوه این رویداد در میان دختران دانش آموز اظهار داشت؛ این جشنواره با همکاری سه دستگاه ورزش و جوانان ، آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و همچنین حضور فعال هیات های ورزش های همگانی و همچنین ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان برگزار خواهد شد.
وی همچنین بر حضور مسئولین هر سه دستگاه برگزار کننده در آیینه افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران تاکید کرد و افزود؛ باید افتتاحیه این رویداد در شأن و جایگاه استان کردستان برگزار شود.
« گلاله محمدسلیمی» سرپرست گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز در این جلسه عنوان کرد؛ از اهداف این جشنواره تحت پوشش قرار دادن بیش از ۳۶۵ دانش آموز دختر ساکن در خوابگاه و استعدادیابی، تشکیل کانون های ورزشی و همچنین پیکر سنجی در میان دانش آموزان است.
وی همچنین با اشاره به نظارت مستقیم کارشناسان گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان کردستان و مربیان متخصص ورزشی بر نحوه برگزاری مسابقات تاکید کرد؛ در کنار برگزاری این مسابقات در جشنواره «دآا» گارگاه های آموزشی با موضوع آسیب های حوزه جوانان و سلامت جامعه با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار خواهد شد.
گفتنی است؛ محورهای بخش همگانی این جشنواره فرهنگی ورزشی طناب زنی، چوب کشی، دارت و بازی های بومی محلی همچون هفت سنگ، گانیه، کلاس کلاس اعلام شده اند و محورهای بخش قهرمانی نیز رشته های تنیس روی میز، والیبال، دو و میدانی، بسکتبال، هندبال، بدمینتون و فوتسال هستند.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10885

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار