کوهنوردان کردستان به قله آوالان صعود کردند

کوهنوردان کردستان به قله آوالان صعود کردند

گروه ها و تشکلهای ورزشی به میزبانی کانون کوهنوردان کردستان در گرامیداشت زنده یاد کلثوم ( ئاگرین ) لطفی به آوالان صعود کردند .

کانهون کوهنوردان

به گزارش پایگاه خبری به هیز نیوز، کانون کوهنوردان کردستان با همکاری باشگاه ها و گروه های کوهنودری برای گرامیداشت یاد و خاطره کوهنورد فقید زنده یاد کلثوم لطفی برنامه صعود به آوالان را اجرا کرد.
در این برنامه کوهنوردی که به سرپرستی صلاح حقیقان برگزار شد 200 ورزشکاراز هیئت کوه نوردی سنندج،باشگاه قاجر قروه ، باشگاه کاویان نقده ، باشگاه جبار دیواندره ، باشگاه آرش سنندج ،باشگاه چیا سنندج ، گروه آراس ،گروه فرهنگ بیجار ، گروه شهرداری ،انجمن کوردانه ، گروه علوم پزشکی ،گروه شاخ وانی سنه ، گروه آرارات ، گروه شفق ، گروه آبیدر ،گروه اندیشه ی سبز چیاوا ، گروه ژینکه ،گروه هورامان کوردستان ، گروه چل چه مه ،گروه نه که روز ، گروه عصای سفید ،گروه شرکت توزیع برق ، گروه زریان ،گروه آزاد گرسیوز ، گروه ورزشی شفا ،گروه ورزشی ساناهی و گروه ورزش صبحگاهی آبیدر حضور داشتند.
مراسم گرامیداشت هنگام برگشت در کنار چشمه ای بسیار زیبا با نام “رونینه”برگزار شد در این مراسم علاوه برتقدیر از خانواده ی محترم زنده یادخانم لطفی ، نمایندگان کلیه گروه های حاضر با شعر و سخنرانی یاد و خاطره کلثوم لطفی را گرامی داشتند.
در این مراسم صلاح حقیقیان به عنوان سرپرست برنامه و مدیر کانون کوهنوردان کردستان طی سخنانی گفت: صعود به قله ها و فتح بلندی های کوهستان تنها یکی از اهداف کوهپیمایی است و همه آن نیست ، زیرا از همه مهمتربحث اخلاق در ورزش کوهپیمایی مقوله ای تفکیک ناپذیر از این ورزش است و برماست که با پیروی و الگوبرداری از پیشکسوتان ورزشی در کلیه ی فعالیتهایمان ازآن بهره برده و آنها را بکار بندیم.
حقیقیان ادامه داد: اگر به این اصل وفاداریم که کوه نورد یروشی از زندگیست ، بنابراین الزامیست که با تعامل و باهم بودن و با کمک و همیاری همدیگر کار تیمی را سامان داده و با کمک شما عزیزان در ایجاد حفظ محیط زیست و با کمترین خسارت به طبیعت این راه طی شده را به سرانجام برسانیم.
لازم به ذکر است: کوه آوالان به ارتفاع ۲۹۷۰ متر از سطح دریا و در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری جنوب شهر سنندج واقع شده است.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=11277

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار