به بهانه ایستادن تیروژ حیات بر سکوی قهرمانی لیگ برتر بسکتبال

تجلیل استاندار کردستان از بانوان قهرمان

مراسم تجلیل از اعضای تیم تیروژ حیات کردستان قهرمان لیگ برتر بسکتبال کشور با حضور استاندار کردستان برگزار شد.
اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در مراسم تجلیل از تیم بسکتبال بانوان تیروژ حیات کردستان؛ اظهار داشت: با تمام وجود به این موفقیت ارزشمند افتخار کرده چرا که با کمترین امکانات و سختی‌های متعدد؛ اما با انگیزه، توانمندی و غیرت به این جایگاه دست یافتید.
وی با بیان اینکه تیم تیروژ حیات کردستان مایه سربلندی تمام مردم استان است، گفت: برای اینکه بتوانیم از تیم‌ها برای ماندگاری، حمایت کنیم، باید بخش خصوصی بیشتر ورود کند و به فکر تأسیس باشگاه‌های بزرگ در کردستان باشیم.
استاندار کردستان با تأکید بر اینکه این روند موفقیت همچنان ادامه داشته باشد، چرا که حفظ قهرمانی از قهرمان شدن سخت‌تر است، تصریح کرد: امیدواریم ضمن حفظ این قهرمانی؛ کاری کنیم که این موفقیت الگویی برای سایر مجموعه‌ها و بخش خصوصی شود چرا که این استعداد ورزشی در استان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اعضای این تیم قهرمانی به همگان ثابت کرده که با کمترین امکانات و حمایت می‌توانند در سطح بالا موفقیت کسب کنند، افزود: برای حمایت بخش خصوصی و کارخانه پتروشیمی از ورزش کردستان رایزنی‌های زیادی انجام شده که منجر به نتیجه خواهد شد.
زارعی‌کوشا با ابراز تأسف از اینکه فرهنگ اسپانسرینگ ورزشی و حمایت بخش خصوصی از ورزش در کردستان اصلاً نهادینه نشده است، بیان کرد: بخش خصوصی و کارخانجات تصور کرده که نسبت به تیم‌های ورزشی، وظیفه‌ای بر عهده ندارند در حالی که باید در این بخش، مسئولیت‌ اجتماعی بر عهده دارند.
وی اظهار کرد: قانون اجازه نمی‌دهد اداره کل ورزش ‌و جوانان از تیم‌داری حمایت کند و اگر کمکی هم انجام شده باشد، مدیرکل ورزش‌ و جوانان کردستان و همکارانش قانون را دور زده تا بتوانند کمکی کنند، قطعاً باید ظرفیت درآمدی جهت حمایت از ورزشکاران ایجاد کنیم تا دغدغه‌های این حوزه کم شود.
استاندار کردستان با وعده اینکه هر حمایت و کمکی از اسپانسر و اعضای این تیم خواهم کرد، ابراز داشت: امیدواریم این افتخار و موفقیت در سطوح بالاتر و مسابقات آسیایی تکرار شود؛ کما اینکه ورزشکاران این تیم در آستانه سال نو، عیدی خوبی به مردم استان اهدا کردند.

از مدیرکل تا حامی مالی؛ همه نیازمند حمایت هستند!

مدیر کل ورزش و چوانان در این مراسم ضمن تبرکی این موفقیت به مربی، اعضا و خانواده‌های این تیم و جامعه ورزشی استان اظهار داشت: این درخشش و موفقیت با وجود همه کمبود امکانات و سختی‌ها، بار دیگر شایستگی و توانایی‌های جوانان این خطه قهرمان‌پرور را به همگان اثبات کرد.
وی با بیان اینکه در این آستانه سال نو قهرمانی دختران کردستانی از سویی دل مردم استان را شاد کرده و از سوی دیگر موجب فخر و مباهات جامعه ورزشی کردستان شده و خادمان این حوزه را در راه خدمت به جامعه بزرگ ورزش استان دلگرم‌تر کرده است، گفت: بانوان بسکتبالیست کردستانی با تلاش و پشتکار در میان تیم‌های بزرگ و سرشناس کشور به پیروزی دست یافته و «خواستن، توانستن است» را در عمل به همگان نشان دادند.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار و اسپانسرهای این تیم؛ بر ضرورت ورود بخش خصوصی و حمایت بیشتر از ورزش و قهرمان استان تأکید کرد و افزود: امیدواریم این جایگاه حفظ و بار دیگری بسکتبال کردستان به دوران و روزهای طلایی و موفق خود باز گردد.
جولائی با ابراز گله‌مندی از اینکه علی‌رغم دعوت‌های متعدد از رئیس فدراسیون بسکتبال برای حضور در استان و بررسی وضعیت این رشته ورزشی تصریح کرد: امیدواریم کسی مسئولیت این فدراسیون را بر عهده بگیرد که دغدغه‌مند و از قهرمانان این رشته ورزشی حمایت کند.

********

سید صباح قریشی، رئیس هیئت بسکتبال استان کردستان نیز در این مراسم ضمن تبریک این موفقیت به همه اعضای تیم و جامعه ورزشی کردستان اظهار داشت: تیم گرگان علی‌رغم اینکه در اوج آمادگی و سطح بالایی قرار داشت اما تیم بسکتبال بانوان کردستان توانست با اقتدار در مقابل آنان به پیروزی دست یابد.
وی با بیان اینکه این تیم باید در سال آینده و رقابت‌های آسیایی این جایگاه را حفظ و همچنان خوش بدرخشد، گفت: از استاندار و مدیرکل ورزش‌وجوانان کردستان انتظار می‌رود که از این تیم حمایت کرده تا به خاطر مشکلات مالی و نبود اسپانسر از حضور و موفقیت در سایر رده‌ها جا نمانند.
رئیس هیئت بسکتبال استان کردستان با بیان اینکه ورزشکاران مستعد زیادی در استان وجود داشته که هر کدام توانایی نقش‌آفرینی و افتخارآفرینی در رده‌های کشوری و آسیایی و … را دارند، تصریح کرد: تا روزی که در این هیئت فعالیت داشته از تمامی امکانات برای توسعه و حمایت از ورزشکاران این تیم استفاده می‌کنیم.
قریشی یادآور شد: تکریم و تجلیل از قهرمانان و حمایت از ورزشکاران مستعد باید به عنوان یک اولویت همواره مورد توجه مسئولان باشد تا آنان نیز بدون دغدغه‌ در جهت موفقیت و کسب جایگاه گام بردارند.

********
سروه ضرغامیان، سرمربی تیم بسکتبال بانوان تیروژ حیات کردستان نیز ضمن تبریک این موفقیت به شاگردانش و جامعه ورزشی استان اظهار داشت: خیلی خوشحالم که بعد از سالیان سال، جام لیگ برتر بسکتبال به کردستان رسید آینده خوبی در انتظار تیم بانوان است.
ضرغامیان با اشاره به اینکه 90 درصد از بازیکنان ما بومی و تنها دو بازیکن خارجی در ادامه به تیم اضافه شدند، تصریح کرد: با این موفقیت نشان دادیم که ورزشکاران کردستانی در رده‌های بالاتر نیز حرف برای گفتن داشته و یقیناً در صورت حمایت مالی، این تیم موفق‌تر هم خواهد شد.
سرمربی تیم تیروژ حیات با بیان اینکه بانوان استان 10 سال پیش زمینه و توانایی کسب مقام در لیگ برتر بسکتبال را داشتند، اذعان کرد: نبود حامی مالی و باشگاه‌های مادر از عواملی است که موجب شده کردستان از رسیدن به مقام قهرمانی لیگ برتر در طول این سال‌ها دور بماند.
وی نیاز اصلی استان را وجود باشگاه‌های مادر اعلام کرد و گفت: نبود اسپانسر بزرگ‌ترین معضل ورزش استان که از همه مسئولان و بخش خصوصی در کردستان انتظار می‌رود که به یاری و حمایت از قهرمانان و ورزشکاران بشتابند.
********
پویا احمدی مدیرعامل باشگاه تیروژ حیات کردستان هم اظهار کرد: امسال توانستیم با وجود همه کاستی‌ها کاری کنیم که اهالی بسکتبال و مردم استان شاد شوند اما اگر سال آینده اگر نتوانیم جزو مدعیان قهرمانی باشیم، قهرمانی امسال نیز زیر سؤال می‌رود.
احمدی ادامه داد: سال 1402 حضور در بازی‌های باشگاه‌های آسیا را داریم که باید نماینده شایسته ای برای کشورمان باشیم، برآورد هزینه برای سال آینده نشان می‌دهد که توان تأمین بازیکن خارجی را نخواهیم داشت در حالی که بازیکنان خارجی کمک حال خوبی بودند، حضور در عرصه بین‌المللی توان مالی بالایی می‌طلبد و نمی‌شود مثل لیگ برتر آن را به پیش برد بنابراین نیازمند حمایت همه جانبه هستیم.
چند نفر از اعضای تیم تیروژ حیات کردستان نیز به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداخته و خواستار حمایت مالی مسئولان از تیم شدند. در پایان با حضور استاندار با اهدای لوح تقدیر از اعضای تیم قهرمان لیگ برتر کشور تجلیل شد

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=9732

مدیرسایت

مدیرسایت

مدیر سایت
  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

آخرین اخبار