از فوتبال مخفیانه تا گزارش لیگ برتر:

گزارشگری که با عشق به فوتبال به رویای خود می‌رسد

زانیار فرهادفر، جوانی از سنندج، با وجود مخالفت خانواده و شرایط سخت، عشق خود به فوتبال را دنبال کرد و از کودکی در این رشته ورزشی فعالیت داشته است. او علاوه بر فوتبال، در رشته های دوومیدانی، کشتی، ووشو و مچ اندازی نیز سابقه فعالیت و کسب مدال دارد و اخیراً با گزارش مسابقات فوتبال، گامی در جهت رسیدن به آرزوی خود برداشته است. برای آشنایی بیشتر با این ورزشکار و گزارشگر خوش صدا در دفتر نشریه «به هیز» مصاحبه ای با وی انجام داده‌ایم که در آن از تلاش‌ها، مشکلات و آرزوهای خود گفت.

فرهاد فر

اشاره: زانیار فرهادفر، جوانی از سنندج، با وجود مخالفت خانواده و شرایط سخت، عشق خود به فوتبال را دنبال کرد و از کودکی در این رشته ورزشی فعالیت داشته است. او علاوه بر فوتبال، در رشته های دوومیدانی، کشتی، ووشو و مچ اندازی نیز سابقه فعالیت و کسب مدال دارد و اخیراً با گزارش مسابقات فوتبال، گامی در جهت رسیدن به آرزوی خود برداشته است. برای آشنایی بیشتر با این ورزشکار و گزارشگر خوش صدا در دفتر نشریه «به هیز» مصاحبه ای با وی انجام داده‌ایم که در آن از تلاش‌ها، مشکلات و آرزوهای خود گفت.

از چه سنی ورزش را شروع کردید و در چه رشته‌هایی فعالیت داشتید؟
از کودکی به فوتبال علاقه داشتم، اما خانواده‌ام مخالف فوتبال بودند. با وجود این شرایط سخت، من به طور مخفیانه فوتبال بازی می‌کردم و در تیم منتخب آموزشگاهی فوتسال ناحیه بازی کردم. بعد از آن چند سال در تیم بهزیستی کرمانشاه بازی کردم و چندین عنوان قهرمانی در فوتبال روستایی استان کرمانشاه کسب کردم.

فقط در رشته فوتبال ورزش کرده‌اید؟
خیر، من در رشته های فوتبال، دوومیدانی، کشتی و رزمی سابقه فعالیت دارم. سال 91 به سنندج برگشتم و رشته ووشو را زیر نظر علی امینی و شیرکو میرکی شروع کردم و چندین سال عنوان قهرمانی استان در این رشته ورزشی را کسب کردم. بعد از اتمام خدمت سربازی وارد رشته بدن‌سازی و مچ اندازی شدم و چندین عنوان را در این رشته به دست آورده‌ام.

چگونه به گزارشگری فوتبال علاقه پیدا کردید؟
از دوران کودکی اکثر گزارش مسابقات فوتبال را می‌دیدم و اگر از تلویزیون نمی‌دیدم حتماً از رادیو گوش می‌کردم. حتی صدای تلویزیون را کم می‌کردم و خودم گزارش می‌کردم. در حال حاضر فوتبالی نیست که پخش بشود من نبینم. حتی بقیه رشته های ورزشی دیگر را نیز نگاه می‌کنم.

برای ورود به عرصه گزارشگری چه کاری انجام داده‌اید؟
بعد از گزارش تکه های از مسابقات فوتبال که در پیچ شخصی گذاشتم و استقبال مردم را دیدم، با برخی از گزارشگران مقیم پایتخت صحبت کردم. آن‌ها گفتند که حتماً باید در کلاس‌های گزارشگری شرکت کنم، اما هزینه زیادی می‌خواست که من توان پرداخت آن را نداشتم. به هر حال به خاطر علاقه ای بیش از حد به این کار همچنان مشغول تمرین و گزارش هستم و به تازگی مسابقات لیگ پیشکسوتان استان را گزارش می‌کنم.

هدف و برنامه شما چیست؟
در حال حاضر من در مغازه و خانه بازی کامپیوتری فوتبال را می‌گذارم و مشغول گزارش بازی می‌شوم تا بازیکنان را بشناسم. امیدوارم روزی لیگ برتر فوتبال کشور را گزارش کنم و تیمی هم از استان کردستان در این مسابقات حضور داشته باشد.

چگونه می‌خواهید به هدف خود برسید؟
من چندین بار به صدا و سیما مرکز استان کردستان رفتم و پیشنهاد دادم اما تا کنون اقدامی انجام نداده‌اند! متأسفانه در استان کردستان تیمی در لیگ‌های برتر نداریم که گزارش آن پخش شود، اما من همچنان تمرینات خود را ادامه می‌دهم و امیدوارم روزی کار من هم دیده شود.

در گزارشگری از نفر خاصی تقلید می‌کنید؟
خیر، به گزارش برخی نفرات علاقه دارم اما من سبک خاص خود را دارم.

گزارشگر مورد علاقه؟
عادل فردوسی پور

تیم ملی و باشگاه مورد علاقه؟
تیم ملی فرانسه و باشگاه چلسی

سخن پایانی؟
انتظار دارم صدا و سیما زمینه ای فراهم کند که من بتوانم مسابقات خارجی را برای مخاطبین استانی گزارش کنم.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=11295

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار