مدیر عامل باشگاه پاریزه ر کوردستان؛

صعودی شیرین با تلخی بی مهری مسئولان

هفته گذشته استاندار کردستان، نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد به همراه مدیر کل ورزش و جوانان به رئیس فدراسیون فوتبال دیدار کردند که در این جلسه خواستار اهدای امتیاز یک سهمیه لیگ دسته یک فوتسال استان به مریوان شدند این در حالی است که تیم پاریزه ر امسال موفق با کسب عنوان سوم لیگ دسته دوم فوتسال جواز حضور در لیگ یک را کسب کند، برای اطلاع از وضعیت تیم فوتسال پاریزه ر و برنامه های این تیم برای سال جاری با کاوه اسدی مدیر عامل باشگاه پاریزه ر گفتگوی انجام داده‌ایم.

کاوه اسدی

هفته گذشته استاندار کردستان، نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد به همراه مدیر کل ورزش و جوانان به رئیس فدراسیون فوتبال دیدار کردند که در این جلسه خواستار اهدای امتیاز یک سهمیه لیگ دسته یک فوتسال استان به مریوان شدند این در حالی است که تیم پاریزه ر امسال موفق با کسب عنوان سوم لیگ دسته دوم فوتسال جواز حضور در لیگ یک را کسب کند، برای اطلاع از وضعیت تیم فوتسال پاریزه ر و برنامه های این تیم برای سال جاری با کاوه اسدی مدیر عامل باشگاه پاریزه ر گفتگوی انجام داده‌ایم.
بعد از دو سال تیمداری موفق شدید جواز حضور در لیگ دسته یک فوتسال کشور را کسب کنید در این مورد صحبت کنید؟
بعد از اینکه در سال اول موفق به صعود نشدیم در سال دوم تیم مدیریت باشگاه با تجربه بیشتر و شناختی که از تیمداری پیدا کرده بود برای سال دوم برنامه ریزی بهتری کار را از ابتدای سال 1402 شروع کردی که شامل تقویت نقاط ضعف تیم از لحاظ بازیکن، آماده سازی تیم و برگزاری بازی‌های تدارکاتی به استان‌های های هم‌جوار بود در نهایت تیم با آمادگی مناسب وارد مرحله مقدماتی لیگ شد.
در دور رفت به میزبانی خود بود و تیم پاریزه ر عنوان نخست را کسب کرد، در دور برگشت ایلام میزبان بود که باز هم به عنوان تیم اول گروه خود به مرحله دوم صعود کردیم. در این مرحله بازی‌های در 4 گروه چهار تیمی برگزار شد که تیم پاریزه ر با دو تیم از یزد و یک تیم مازندران هم گروه بود در نهایت با تلاش کادر فنی، بازیکنان، مدیریت باشگاه و حمایت بسیار موثر تماشاگران موفق شدیم به عنوان اولین تیم از سنندج جواز حضور در لیگ دسته یک فوتسال کشور را کسب کنیم.
تیم پاریزه ر در حالی موفق به صعود به لیگ دسته یک فوتسال کشور شد که با تیمی کاملاً بومی، جوان و از لحاظ هزینه هم جزء کم هزینه‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ دسته دوم فوتسال کشور بود، اما تیم یک دست، هماهنگ و بدون حاشیه ای داشتیم که همه یک هدف مشترک داشتند و آن هم صعود به لیگ یک بود که خوشبختانه این امر اتفاق افتاد.
مدیر عامل باشگاه پاریزه ر در مورد هزینه های تیم و نحوه تأمین آن گفت: در فصل اخیر که موفق به صعود شدیم حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کردیم که نسبت به بقیه تیم‌های حاضر در لیگ دسته دوم مبلغی زیادی نیست. تأمین هزینه تیم توسط هیئت مدیره باشگاه آقایان صابر مجیدی، کیوان شریفی، کاوه زارعی و قاسم اسکندری تأمین شد که در کنار آن آقای خلیقی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان، مدیریت محترم بانک مسکن و رستوران ماد هم کمک حال تیم بودند که قدردان همه این عزیزان هستیم.
اسدی در مورد بازخورد این صعود تاریخی گفت: هر چند از صعود ماه 2 ماه می‌گذرد اما هنوز هم مردم لطف دارند به ما تبریک می‌گویند و انتظار دارند در لیگ یک هم قوی ظاهر شویم مردم و علاقه‌مندان به فوتسال در بحث حمایت و پشتیبانی از تیم سنگ تمام گذاشتند و رسانه ها هم در کنار ما بودند که از همه آن‌ها تشکر می‌کنم، اما بر خلاف مردم صعود ما برای مسئولین اهمیتی نداشت برای مثال دو روز قبل از برگزاری مسابقه آخر ما که حکم فینال را داشت به طور رسمی از مدیر کل ورزش و جوانان دعوت کردم تا در سالن حضور داشته باشد در روز مسابقه هم تماس گرفتم که خانم غلام ویسی در را زنجان برای دیدن مسابقات کشتی بودند! برای ما این برخورد خیلی سخت بود چون در آن روز بیش از هزار نفر در سالن حضور داشتند برای ما مسجل شدند از نظر مدیر کل دیدن مسابقه کستی در یک استان دیگر از مهم‌ترین بازی فوتسال استان خودمان مهم‌تر است! بعد از حدود 2 ماه از صعود تیم هیچ کدام از مسئولین ورزشی و غیر ورزشی که مسئولیت اجتماعی دارند مانند استاندار، مدیر کل ورزش و جوانان، فرماندار سنندج، شهردار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حتی یک تماس تلفنی با مسئولین تیم نگرفته‌اند که بدانند تیم در چه وضعیتی قرار دارد! از نظر مدیران باشگاه پاریزه ر عملکرد مسئولین استانی در قبال این تیم قابل قبول نیست، به هر حال این عدم توجه مسئولین باعث نمی‌شود که ما انگیزه خود را برای ادامه کار از دست بدهیم بلکه پرقدرت‌تر از همیشه به کار خود ادامه می‌دهیم تا بازیکنان مستعد و پتانسیل فوتسال استان را به کشور معرفی کنیم انتظار داریم مسئولین هم بر اساس وظیفه اجتماعی خود در قبال ورزش و این تیم عمل کنند.
مدیر عامل باشگاه پاریزه ر در باره هزینه در نظر گرفته برای حضور این تیم در لیگ دسته یک فوتسال کسور اظهار داشت: برای صعود به لیگ برتر 5 میلیارد تومان پیش بینی کرده‌ایم یعنی اگر بتوانیم این پول را تأمین کنیم می‌توان قول صعود به لیگ برتر داد یعنی با این رقم بسیار ناچیز در مقابل بودجه ای که تیم‌های صنعتی دارند، فوتسال استان این پتانسیل را دارد که به لیگ برتر صعود کند. اما برای حفظ سهمیه در لیگ دسته یک فوتسال کشور 3 میلیارد لازم است. فوتسال کردستان استعداد خود در بحث فوتسال را نشان داده است و هرچه در این بخش سرمایه گذاری کنیم کم است چون فوتسال در ایران قابلیت تبدیل شدن به یک صنعت درآمد زا را دارد. امیدوارم مدیران استانی، صاحب صنایع و بخش خصوصی کردستان در بحث مالی همت کنند و کمک حال ما باشند تا بتوانیم اتفاق بسیار بزرگی را برای فوتسال استان رقم بزنیم.
اسدی در مورد دیدار هفته گذشته مسئولین استانی با رئیس فدراسیون و در خواست اختصاص سهمیه لیگ یک فوتسال به کردستان گفت: در سفر یک ماه گذشته وزیر ورزش و جوانان یکی از پیشکسوتان فوتبال استان خواسته های از وزیر داشت که حق قانونی وی بوده است اما ای کاش در کنار آن هم در خواست‌های چون توجه به زیر ساخت‌ها و جذب اسپانسر و حامی مالی برای ورزش استان هم ارائه می‌دادیم به هر حال این فرصت از دست رفت. اما هفته گذشته استاندار کردستان برای چندین بار با رئیس فدراسیون فوتبال دیدار کرد و درخواست سهمیه از فدراسیون می‌کنند که خودمان داریم! این کار نشان می‌دهد ما یا از حضور تیم پاریزه ر در لیگ یک خبر نداریم یا نشان می‌دهد به توانای های خود باور نداریم. به نظر ما باید مریوان از لیگ‌های پایین شروع کند و مراحل صعود را پله پله طی کند نا با تمنا و درخواست صاحب سهمیه شود! حضور در لیگ با خواهش و رانت هیچ فایده ای برای ورزش ندارد و مردم هم کمتر نسبت به آن احساس وابستگی می‌کنند.
مدیر عامل پاریزه ر کردستان در پایان سخنان خود اظهار داشت: مهم‌ترین دست آورد ما این بود که نشان دادیم فوتسال کردستان قابلیت رشد و توسعه فراوانی دارد که اگر زیرساخت‌های لازم فراهم باشد کردستان به قطب فوتسال کشور تبدیل می‌شود که نیاز اولیه آن اختصاص سالن برای ایجاد پایگاه تخصصی و یا خانه فوتسال است که در حال حاضر اکثر رشته ای ورزشی دارای خانه تخصصی هستند اما فوتسال از آن بی بهر است! لذا یکی از خواسته های باشگاه پاریزه ر اختصاص یک سالن برای توسعه و کار زیر بنایی در فوتسال است

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=11404

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار