آبیدر آماده حضور در لیگ دسته دوم فوتبال کشور

اعضای هیئت مدیره باشگاه آبیدر به مناسبت روز خبرنگار نشست خبری برگزار کردند، در این نشست عنوان شد که اگر سهمیه لیگ دسته دوم به فوتبال کردستان داده شود باشگاه آبیدر آماده است که به عنوان نماینده استان در این رقابت‌ها حضور داشته باشد.

باشگاه آبیدر

باشگاه آبیدر سنندج سال 91 با همت نفرات چون رضا مجیدی، فرشید جهان‌بین، صدیق هنرآوازی، صالح زندی و فرهاد خاطرویسی در شرایطی شروع به فعالیت کرد که در شهر سنندج باشگاه فوتبالی وجود نداشت. آبیدر در طول 12 سال اخیر 15 عنوان قهرمانی استان در رده سنی مختلف را کسب کرده است و در حال حاضر 1000 نفره در مدرسه فوتبال این باشگاه مشغول آموزش هستند و در تمام رده های سنی حضور فعال دارد و در سال گذشته نیز در رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان عنوان قهرمانی استان را به خود اختصاص دادند و تنها باشگاه سطح استان است که بیش از 12 سال به طور مستمر فعالیت می‌کند در حال حاضر مهندس سلطانپور، دکتر حبیبی، رضا مجیدی، فرشید جهان‌بین و صدیق هنرآوازی اعضای هیأت مدیره این باشگاه می‌باشند.

رضا مجیدی مؤسس باشگاه آبیدر در ابتدای سخنان خود ضمن گرامی داشت زنده یاد ادب، از وی به عنوان بزرگ‌ترین حامی تاریخ ورزش کردستان یاد کرد و گفت: سال 90 باشگاهی در سطح شهر سنندج نبود به ناچار تیمی به نام هیأت فوتبال سنندج در لیگ استانی حضور پیدا کرد و مقام ششم را کسب کرد! بعد از آن با تعدادی از دوستان خود تصمیم گرفته‌ایم یک تیم فوتبال را با شعار (اخلاق، درس، ورزش) تشکیل دهیم.
مجیدی ادامه داد: در طول این 12 سال که باشگاه آبیدر فعالیت می‌کند با حمایت حدود 60 نفر از دلسوزان و خیرین ورزشی در قالب کمپین توانسته است ادامه حیات بدهد هر چند این کمک‌ها کافی نبوده است اما باعث ایجاد دلگرمی و انگیزه بیشتر ما شد تا قبل از سال 1400 حدود 2 میلیارد تومان از طریق کمپین به باشگاه کمک شده این در حالی است ما بیش از 5 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و در نهایت توانستیم جایگاه فوتبال سنندج در سطح استان را تثبیت کنیم و چند سال به عنوان نماینده استان در لیگ دسته سوم فوتبال کشور حضور پیدا کردیم.
مؤسس باشگاه آبیدر در مورد سهمیه لیگ دسته دوم که قرار است به فوتبال استان داده شود، گفت: بهمن ماه سال گذشته رئیس فدراسیون فوتبال در سفر به سنندج در زمین مجموعه ورزشی استقلال قول داد یک سهمیه لیگ دسته دوم را به فوتبال استان و تیم آبیدر واگذار کند که ما هم چند کار گروه مختلفی را برای این بحث تشکیل دادیم و حتی آمار گرفتیم که 23 بازیکن کردستانی در لیگ‌های مختلف کشوری بازی می‌کنند و برنامه ما این است 10 بازیکن از میان آن‌ها را جذب کنیم در هر حال ما تمام مقدمات کار از جمله اسپانسر را فراهم کرده‌ایم تا اینکه سازمان لیگ با این کار مخالفت کرد اما طی جلسه ای که با حضور استاندار، یکی از نمایندگان سنندج در مجلس که با رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد دوباره رئیس فدراسیون قول داد این امتیاز به استان کردستان واگذار شود اما این قول به صورت رسمی تا کنون اعلام نشده است به همین خاطر ما در بلاتکلیفی قرار گرفتیم، پیش بینی ما مبلغی بیش از 7 میلیارد تومان فقط برای حفظ سهمیه است اما در هر صورت ما آماده حضور در لیگ دسته دوم فوتبال کشور هستیم.

فرشید جهان‌بین مدیر عامل باشگاه آبیدر با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی ما زمین چمن بود که با پیشنهاد مدیر کل وقت دستگاه ورزش قبول کردیم از طریق ماده 27 زمین استادیوم استقلال را تجهیز کنیم با دلار 18 هزار تومانی مبلغی در حدود 3 میلیارد و هشتصد میلیون هزینه کردیم که این کار با حمایت شرکت توسعه و تعمیم ورزش و شرکت سرمایه گذاری ورزش کردستان حدود 2 ماه طول کشید! طبق قرار داد ما باید زمین و پیست را تجهیز می‌کردیم، دکل برق و سکوهای ورزشگاه باید توسط اداره کل ورزش و جوانان تجهیز می‌شد، اما اداره کل به تعهدات خود عمل نکرد و این کار باعث شد ما نتوانیم پیست را تجهیز کنیم چون باید ابتدا دکل‌های و نورافکن‌های برق نصب می‌شد که اداره کل این کار را انجام نداد! در زمانی که چمن را نصب می‌کردیم اگر پیست را هم انجام می‌دادیم مبلغی در حدود 800 میلیون تومان باید هزینه می‌کردیم ولی اکنون باید در حدود 2 میلیارد برای پیست هزینه کنیم!
وی ادامه داد: بعد از سال 97 ما دو هدف را دنبال کردیم یکی داشتن باشگاه و زمین اختصاصی و دومین آن راه اندازی مدرسه فوتبال بود، البته ما نگاه درآمدی به مدرسه فوتبال نداریم در حال حاضر بیش از هزار ورزشکار در قالب ۴۸ کلاس آموزشی در رده‌های سنی مختلف در مدرسه فوتبال این باشگاه مشغول آموزش هستند که بیش از ۲۰۰ نفر از کودکان بی بضاعت به صورت رایگان در کلاس‌های این باشگاه حضور دارند و درآمد حاصل از مدرسه فوتبال صرف حضور تیم‌های پایه این تیم در رقابت‌های استانی و منطقه ای می‌شود و هزینه تیم بزرگسالان از طریق کمک اعضای کمپین و اعضای هیئت مدیره تأمین می‌شود.
جهان‌بین در پاسخ به این سؤال که چرا باشگاه آبیدر تا کنون در بخش بانوان فعال نبوده است؟ گفت: سال گذشته تیم بانوان برای حضور در لیگ برتر فوتبال کشور بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه کرد به همین خاطر طی سال‌های گذشته چندین با چند نام و اسپانسر مختلف در لیگ حضور داشته است. یکی از دغدغه های ما فعال کردن بخش بانوان است که متأسفانه به دلیل اینکه درگیر تجهیز زمین استقلال بوده‌ایم از نظر مالی نمی‌توانستیم به این بخش ورود کنیم اما یکی از برنامه ها و اهداف باشگاه آبیدر فعالیت در بخش بانوان به خصوص در رده های پایه است.
صدیق هنر آوازی عضو هیئت مدیره آبیدر در این جلسه با انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای شهر سنندج در بخش حمایت از ورزش گفت: آیا یکی از وظایف شهرداری ایجاد فضای ورزشی و حمایت از ورزش نیست؟ پس چرا شهرداری سنندج در این زمینه کوتاهی می‌کند؟ ما بارها به صورت حضوری و مکتوب از شهرداری سنندج درخواست داشته‌ایم که به هیچ کدام از آن‌ها توجه نکرده‌اند.
وی ادامه داد: سال 98 به کمک فرماندار وقت سنندج آقای زارعی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از طریق اعتبارات استانی 400 میلیون مصوب شد که از طریق شهرداری به باشگاه آبیدر پرداخت شود که مراحل پرداخت آن از طریق شورای شهر و کمیته انطباق فرمانداری انجام شد در نهایت در زمان تصدی شهرداری توسط آقایان فخری و صیدی طی دو مرحله مبلغ 150 میلیون تومان به ما پرداخت شد و اما برای 250 میلیون تومان باقی مانده بیش از 250 بار به شهرداری مراجعه کرده‌ایم که تا کنون نتیجه نگرفته‌ایم در این در حالی است که آقای رشیدی شهردار سنندج آن زمان عضو شورای شهر و یکی از مصوبان این کمک بود.
اعضای هیئت مدیره باشگاه آبیدر در پایان این جلسه ضمن تشکر از همه کسانی که در طول این 12 سال حامی این باشگاه بوده‌اند با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران تجلیل کردند.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10536

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار