پایان نیم فصل داغ فوتبالی کردستان

مسیر سخت رقبا برای قهرمان شدن

مسابقات لیگ برتر فوتبال استان که با حضور 10 تیم آغاز شده بود به نیمه راه رسید و تیم‌های شرکت کننده در تعطیلات نیم فصل به سر می‌برند. در پایان نیم فصل اول تیم آبیدر سنندج با کسب 22 امتیاز و سه امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول یعنی شهرداری مریوان در صدر جدول قرار گرفت. برای بررسی نقاط ضعف و قوت نیم فصل اول و اطلاع از وضعیت تیم‌ها با سرپرست 10 تیم حاضر در مسابقات و مسئول برگزاری لیگ برتر فوتبال استان گفتگو کرده‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

فوتبال

حضور اثربخش بازیکنان جوان در لیگ برتر
صدیق هنر آوازی سرپرست تیم آبیدر که با کسب 22 امتیاز در صدر جدول قرار دارد، در مورد نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال استان گفت: در یکی دو سال اخیر لیگ برتر فوتبال با نظم خاصی برگزار شده است یعنی روز قرعه کشی برنامه تمام بازی‌های نیم فصل اعلام شده و بازی‌های طبق آن برنامه برگزار شده است.
هنرآوازی در مورد سطح فنی مسابقات هم گفت: در این فصل اکثر تیم‌ها جوان‌گرایی کرده‌اند و کمتر از بازیکنان پا به سن گذاشته استفاده کرده‌اند به طور مثال تیم آبیدر از 6 بازیکن جوانان خود در ترکیب اصلی استفاده می‌کند که از این کار خود هم نتیجه مثبت گرفته است.
سرپرست تیم آبیدر در مورد داوری نیم فصل هم اظهار داشت: اشتباهات داوری همیشه وجود داشته است که امسال نسبت به سال‌های گذشته یک مقدار کمتر شده است ولی متأسفانه اعتراض به داوری بیشتر شده است و برخی از تیم‌ها اعتراض به داور را به عنوان یک حربه به کار می‌برند که این اعتراضات برخی مواقع در سوت‌های داوران تأثیر گذار است.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها فوتبال استان بسیار ضعیف است، گفت: هیچ کدام از استادیوم‌های سطح استان استانداردهای برگزاری مسابقات فوتبال را ندارد به جز 22 گولان که آن هم عملاً سال‌هاست بدون استفاده است. استادیوم‌های شهرهای دیواندره و سروآباد فاقد حداقل امکانات هستند یعنی یک سرویس بهداشتی و نیمکت ذخیره ندارد! آیا مسئولین ورزشی و غیر ورزشی این شهرستان‌ها نمی‌توانند این حداقل امکانات را تهیه کند؟ امیدوارم این مطلب تلنگری برای مسئولین باشد که توجه ویژه به ورزش داشته باشند.
هنرآوازی در مورد پیش بینی هزینه تیم آبیدر برای لیگ سال جاری گفت: در ابتدا فصل ما پیش بینی حدود 200 میلیون تومان را کرده بودیم اما با توجه به هزینه‌هایی که نیم فصل انجام داده‌ایم باید بیش از 400 میلیون تومان تا پایان فصل هزینه کنیم.
سرپرست تیم آبیدر در پایان صحبت‌های خود با اشاره به قرارداد زمین چمن استقلال که در اختیار این باشگاه است، گفت: طبق قرار داد ما باید زمین چمن و پیست دوومیدانی را آماده می‌کردیم و اداره کل ورزش و جوانان هم نور و صندلی سکوی تماشاچیان را تجهیز کند که ما با هزینه ای در حدود 3 میلیارد و نیم به تعهدات خود عمل کردیم ولی اداره کل به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبوده است!
وی ادامه داد: بارها درخواست داده‌ایم جایگاه که در قسمت تماشاچیان به انبار تبدیل شده است را در اختیار ما قرار دهند تا با هزینه خود آن را تجهیز کنیم و یا یکی از مکان‌های زیرسکوی تماشاگران را به رختکن تیم‌ها اختصاص دهند که متأسفانه به هیچ کدام از درخواست‌های ما جواب ندادند به واقع اراده ای برای کمک به ورزش در بین مسئولین دیده نمی‌شود.

از نظم در برگزاری تا ضعف تصمیم گیری در کمیته انضباطی
توانبخش سرپرست تیم شهرداری مریوان که با 19 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند در مورد نیم فصل اول لیگ برتر گفت: لیگ امسال نسبت به سال‌های گذشته خیلی منظم و با برنامه برگزار شد که جا دارد از آقای کهزادی و الماسی تشکر کرد.
توانبخش اظهار داشت: به نظر من تنها نقطه ضعف نیم فصل اول این بود که کمیته انضباطی میان تیم‌های شهرستانی و تیم‌های سنندجی تبعیض قائل می‌شد به طور مثال در بازی ما مقابل آکادمی ذوالفقارنسب در حالی که مربی این تیم خیلی بیشتر از ما اعتراض می‌کرد در گزارش داوری هیچ چیز در مورد او نوشته نشده بود اما ما را محروم کردند.
وی در مورد سطح فنی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال استان گفت: تیم‌ها و سطح فنی مسابقات نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر شده است به همین علت شاهد رقابت بسیار فشرده و نزدیک در بین تیم‌ها هستیم به خصوص دو تیم آبیدر و شهرداری مریوان فوتبالی بالاتر از سطح فوتبال لیگ استان بازی می‌کنند.
سرپرست تیم شهرداری مریوان اظهار داشت: تیم ما با هدف قهرمانی در لیگ برتر حضور پیدا کرده است و شهرداری هم قول داده مبلغی در حدود 400 میلیون تومان برای این تیم هزینه کند و ما توانسته ایم چند بازیکن کامیارانی را جذب کنیم و امیدواریم در پایان فصل عنوان قهرمانی را کسب کنیم.

هیأت در اطلاع رسانی باید قوی‌تر عمل کند
محمد یاری سرپرست تیم تکنام گروس بیجار که در پایان نیم فصل با کسب 17 امتیاز سوم جدول را به خود اختصاص داد در مورد نقاط قوت و ضعف این دوره از مسابقات اظهار داشت: لیگ امسال یک سری نواقص و یک سری نقطه قوت‌هایی داشت که راه اندازی سامانه مسابقات که از طریق آن تیم قرارداد بازیکنان و کارهای دیگر را انجام می‌دادند یکی از نقاط قوت لیگ امسال بود.
یاری نبود یک کانال ارتباطی در فضای مجازی را که عوامل برگزاری مسابقات و سرپرستان از آن طریق بتوانند با هم در ارتباط داشته باشند به عنوان نقطه ضعف عنوان کرد و گفت: به دلیل نبود کانال ارتباطی ما ظهر روز مسابقات اطلاع پیدا می‌کردیم که ناظر مسابقه کیست به همین خاطر نمی‌توانستیم امکانات لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.
سرپرست تیم بیجار در نبود امکانات اولیه در برخی از استادیوم شهرستان را یکی دیگر از مشکلات نیم فصل بیان کرد و گفت: شاید این مشکل به هیأت فوتبال استان ربطی نداشته باشد ولی برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال استان در زمینی که نیمکت ذخیره و یا سرویس بهداشتی نداشته باشد، جای سؤال است!؟
وی در مورد داوری نیم فصل اول گفت: به نظر من داوری‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر و شاهد کمترین اشتباهات از سوی داوران بودیم اما ناظر مسابقات سلیقه ای عمل می‌کردند در برخی مواد خیلی سخت گیری می‌کردند.
سرپرست تیم بیجار در پایان سخنان خود اظهار داشت : سطح فنی مسابقات و تیم‌ها نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر بود و سرپرست تیم‌ها در حین مسابقات توانستند نیمکت تیم را کنترل کنند به همین خاطر شاهد تنش کمتری نسبت به گذشته بودیم.

رقابت‌های جذاب همراه با ضعف در قضاوت داوران جوان
رضا محمدی سرپرست تیم کوردان سقز که با کسب 16 امتیاز در مکان چهارم جدول قرار دارد، در مورد نیم فصل اول لیگ برتر استان گفت: هیأت فوتبال در فصل جاری با راه اندازی سامانه ثبت نام تیم‌ها کار ما را خیلی راحت کرد همه کارها از طریق سامانه انجام می‌گرفت که این کار جای تقدیر و تشکر دارد.
محمدی در مورد سطح کیفی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال استان اظهار داشت: در این فصل شاهد رقابت شدید چهار تیم برای کسب مقام قهرمانی هستیم که فاصله کم امتیاز تیم‌ها باعث جذابیت رقابت‌ها شده است و چند تیم دیگر هم با توجه به بضاعت خود در پی کسب امتیاز و حفظ سهمیه هستند.
وی در مورد داوری مسابقات هم گفت: در چند سال گذشته شاهد داوری‌های ضعیف در لیگ برتر بوده‌ایم که این امر شاید به این دلیل باشد که داوران برتر استان در لیگ‌های کشوری قضاوت می‌کنند و فرصت ندارند در لیگ استان سوت بزنند در نهایت هیأت هم مجبور است از داوران جوان و کم تجربه استفاده کند که نمی‌توانند بازی را کنترل کنند.
سرپرست تیم کوردان سقز در مورد حامی مالی و پیش بینی هزینه این تیم گفت: در سال‌های گذشته دکتر ادیب سعیدی برای این تیم هزینه می‌کرد که امسال به عنوان مربی در تیم سن ایچ ساوه حضور دارد به همین خاطر تیم را تحویل آقای مهدی فیضی داد که تمام هزینه ها را تقبل کرده است که از وی تشکر و قدردانی می‌کنم. پیش بینی ما مبلغی در حدود 120 میلیون تومان برای این فصل لیگ برتر است.

در انعکاس رسانه ای و تبلیغات ضعیف عمل شد
مهدی کانی مشکانی مربی تیم آکادمی ذوالفقارنسب که در پایان نیم فصل با کسب 12 امتیاز در مکان پنجم جدول قرار دارد، در مورد این رقابت‌ها گفت: من به عنوان سرمربی اولین بار بود که لیگ برتر فوتبال استان را تجربه می‌کردم، امسال مسابقات خیلی با برنامه و منظم برگزار شد که یکی از نقاط قوت نیم فصل بود.
وی ادامه داد: نبود ناظر داوری یکی از نقاط ضعف بود، در مسابقات نیم فصل کسی نبود که بر کار داوران نظارت کند به همین علت شاهد داورهای ضعیفی بودیم که به ضرر تیم ما تمام شد لذا نیاز است کمیته داوران در چیدمان کوبل داوری توجه بیشتری داشته باشند و مورد بعدی اینکه در شهر سنندج مرکز استان در برخی مسابقات تابلو تعویض نداشتیم که این امر جای سؤال دارد!؟
سرمربی تیم آکادمی ذوالفقارنسب نبود رسانه و بحث تبلیغاتی در نیم فصل اول را یکی دیگر از نقاط ضعف عنوان کرد و گفت: باید رسانه ها در محل مسابقات حاضر می‌شدند با انعکاس نظر مربیان و بازیکنان رقابت‌ها را تحلیل می‌کردند و در کنار باید با نصب بنرهای تبلیغاتی در بحث ایجاد درآمد زایی اقدام می‌شد که متأسفانه این اقدامات صورت نگرفت.
کانی مشکانی در مورد کیفیت فنی تیم‌ها در نیم فصل اول اظهار داشت: امسال شاهد بازی‌های باکیفیت در لیگ بودیم که هفته به هفته تیم‌های فوتبال بهتری را انجام می‌دادند با این شرایط در نیم فصل دوم قطعاً شاهد بازی‌های زیباتری خواهیم بود اما کیفیت تیم‌ها در دو سطح قرار داشت به نظر من شش تیم بالای جدول تیم‌های قوی‌تری هستند.
وی در مورد پیش بینی هزینه حضور این تیم در لیگ برتر امسال گفت: در ابتدای فصل دکتر ذوالفقارنسب طی برنامه ریزی که داشتند مبلغی در حدود 350 میلیون تومان را پیش بینی کرده‌اند که هزینه کنند.

ناظر داوری حضور نداشت!
حسن میرزایی سرپرست تیم هیأت فوتبال بانه که با کسب 11 امتیاز در مکان ششم جدول نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال استان قرار دارد در مورد این رقابت‌ها گفت: به نظر من مسابقات در حد محلات است چون مسابقه رسمی باید ناظر داوری داشته باشد که متأسفانه در نیم فصل یک بازی هم با حضور ناظر داوری برگزار نشد! به همین علت شاهد ضعیف‌ترین داوری‌ها بودیم و تیم ما بیشترین ضربه را از داوران خورد.
میرزائی ادامه داد: چون ناظر داوری وجود ندارد داوران به میل خود گزارش مسابقات را به هیأت ارائه می‌دهند به همین علت امسال شاهد بیشترین محرومیت بازیکنان و کادر اجرایی توسط کمیته انضباطی هیأت فوتبال هستیم. ما وقتی حین برگزاری مسابقات به خاطر اشتباهات فاحش داور به ناظر مسابقه اعتراض می‌کنیم، می‌گوید من ناظر بازی هستم نه ناظر داوری و وقتی هم به هیأت فوتبال اعتراض می‌کنیم فیلم بازی را از ما می‌خواهند در حالی که اجازه فیلم برداری هم به ما نمی‌دهند.
سرپرست تیم فوتبال هیأت بانه اظهار داشت: دروازه به ان ما سه هفته با عینک پلاستیکی در لیگ امسال بازی کرد و حتی با این شرایط در مسابقات قهرمانی کشور هم حضور داشته است اما در بازی با آبیدر سنندج با وجود تأکید ناظر مسابقه کمک داور که سنندجی بود اجازه نداد بازی برگزار شود در نهایت هم بدون اینکه ما را به کمیته انضباطی دعوت کنند و صحبت‌های ما را بشنوند نتیجه را سه بر صفر به ضرر ما اعلام کردند و به اعتراضات ما هم هیچ جوابی نداده‌اند.
میرزایی در مورد شرایط استادیوم‌های برگزاری مسابقات گفت: در این زمینه هم با ضعف‌های شدیدی مواجه هستیم در سروآباد به علت اینکه نیمکت ذخیره ندارد باید 90 دقیقه ایستاده و زیر نور شدید آفتاب بازی را کنار زمین پیگیری کنیم! من قبل از رفتن به سروآباد این مشکلات را به هیأت انتقال دادم که گفتند برای سال آینده این مشکل رفع خواهد شد.
سرپرست تیم هیأت فوتبال بانه در مورد هزینه ها حامی این تیم گفت: ما بیش بینی کرده‌ایم مبلغی در حدود 120 میلیون تومان را هزینه کنیم که این مبلغ هم توسط خودم و برخی از دوستان قرار است تأمین شود.

شرمنده تیم‌های میهمان هستیم
کامبیز قادری سرپرست تیم تراکتور سازی حبیبی دیواندره که با 10 امتیاز در رده هفتم جدول جای دارد در مورد نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: نقطه ضعف اصلی این بود که هیچ کدام از مسابقات ناظر داوری نداشت به همین خاطر شاهد داوری‌های ضعیف در اکثر مسابقات بودیم که همین امر باعث ایجاد جو متشنج در بازی‌های شده بود.
قادری ادامه داد: برنامه های بازی‌ها هم خیلی فشرده بود در برخی مواقع در هفته تیم‌ها باید دو بازی انجام می‌دادند که در نتیجه گیری تیم‌ها تأثیر منفی داشت و برخی مسابقات هم به دلیل نبود نیروی انتظامی و آمبولانس با تأخیر زیاد برگزار می‌شد لذا به نظر من لیگ برتر فوتبال امسال نقطه قوتی نداشت.
وی در مورد امکانات زمین فوتبال دیواندره که مورد انتقاد بقیه تیم‌ها بود، گفت: زمین در اختیار اداره ورزش و جوانان دیواندره است و وظیفه این ارگان است که حداقل امکانات را فراهم کند اما متأسفانه به دلیل نبود بودجه هیچ توجه ای به این مکان ورزشی نشده است ما شرمنده تیم‌های میهمان هستیم.
سرپرست تیم دیواندره در مورد هزینه ها و اسپانسر این تیم گفت: حامی ما آقای حبیبی است که در دو سال گذشته تمام هزینه های تیم را به تنهایی تقبل کرده است و امسال هم پیش بینی می‌شود حدود 130 میلیون تومان تا پایان لیگ هزینه کنیم.
قادری در پایان سخنان خود اظهار داشت: وقتی مدیر عامل یا اسپانسر از جیب خود برای تیم هزینه می‌کند باید برایش احترام و ارزش قائل شویم و حداقل وقتی به ورزشگاه می‌آید جایگاه برای او در نظر بگیریم که مجبور نشود در میان تماشاچیان بنشیند به نظر من این حداقل کاری است که برای حامیان ورزش می‌توانیم انجام دهیم.

سطح فنی مسابقات خیلی بهتر از گذشته بود
یوسفی سرپرست تیم شهرداری قروه که در پایان نیم فصل با 8 امتیاز در مکان هشتم جدول قرار دارند در مورد این رقابت‌ها گفت: به همت کمیته مسابقات بازی‌های نیم فصل خیلی منظم و با برنامه برگزار شد که باید از این بابت تشکر کرد.
یوسفی اظهار داشت: تنها نقطه ضعف رقابت‌های نیم فصل ضعف داوری بود. سطح فنی مسابقات نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر بود به طوری که تیم‌های رقابت تماشایی با هم دارند به همین علت شاهد مسابقات فوتبال در سطح بالا هستیم.
سرپرست تیم شهرداری قروه در مورد هدف از حضور در این مسابقات و پیش بینی هزینه های این تیم گفت: هدف اصلی احیای دوباره فوتبال قروه با کسب قهرمانی در این مسابقات بود و حامی مالی ما شهرداری قروه است که پیش بینی می‌شود حدود 150 میلیون تومان هزینه کنیم.

از بی اخلاقی مربیان تا بی توجهی هیأت نشینان سنندجی
رسول گلمحمدی مدیر تیم شاهین سنندج در پایان نیم فصل با 4 امتیاز در مکان نهم جدول قرار گرفت در مورد سؤال این گزارش گفت: من صحبت‌های خود را از اخلاق ورزشی شروع می‌کنم که توسط برخی از مربیان رعایت نشد به طوری که یک هفته قبل از مسابقات یک سری از مربیان بازیکنان جوان من را که چند سال است با آن‌ها کار می‌کنم بدون اجازه به تیم خود بردند و همان بازیکن به تیم من گل زد! بازیکن جوان و کم تجربه است ایرادی به او نیست ولی کسی که به عنوان مربی و استاد بدون اجازه باشگاه با خواهش و تمنا بازیکن آن تیم را به تیم خود می‌برد واقعاً جای سؤال دارد!؟
گلمحمدی در مورد نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال استان اظهار داشت: مشکل داوری بحث اصلی نیم فصل اول بود که ما از داوری ضربه خوردیم برای مثال در بازی اول مقابل تیم مریوان پنالتی تیم ما را تکرار کردند که به گواه رئیس کمیته داوران این کار اشتباه بود و یا در بازی با آکادمی در دقیقه 95 یک پنالتی به ضرر تیم ما گرفته شد که باز هم اشتباه بود در واقع سه امتیاز از تیم ما گرفتند.
وی در مورد بحث برگزاری مسابقات هم گفت: ما که نماینده سنندج در این مسابقات بودیم هیأت فوتبال سنندج هیچ کاری برای ما انجام نداد به واقع به جای اینکه دستگیر باشد، مچ گیر بوده است! حتی یک بار هم سر تمرین تیم ما حاضر نشدند تا با مشکلات تیم آشنا شوند و یا با حضور خود به بازیکنان تیم انگیزه بدهند به واقع هیأت فوتبال سنندج فقط به فکر گرفتن اجاره زمین است. در بحث زمین تمرین همیشه با مشکل مواجه بودیم که اگر باشگاه آبیدر نبود ما زمین برای تمرین و مسابقه نداشتیم! جا دارد از مسئولین باشگاه آبیدر که همیشه کمک حال ما بوده‌اند تشکر و قدردانی کنم.
مدیر باشگاه شاهین در پاسخ به این سؤال که با چه هدفی در مسابقات این فصل حضور پیدا کردند؟ گفت: در ابتدا تیمی خوبی را برای این مسابقات بسته بودیم که متأسفانه مربیان تیم‌های اطراف چند بازیکن ما را بردند و نتوانستیم نتیجه قابل قبولی کسب کنیم اما برای نیم فصل دوم با جذب چند بازیکن با تجربه تیم را تقویت کرده‌ایم هدف ما این است امسال در لیگ برتر بمانیم تا سال آینده با برنامه و تیمی بهتر در مسابقات حضور پیدا کنیم.
گلمحمدی در مورد پیش بینه هزینه این تیم در فصل جاری گفت: ما مبلغی در حدود 150 میلیون تومان را پیش بینی کرده‌ایم و سعی شده است برای تیم امکانات و تجهیزات مناسب مهیا باشد تا کنون هم سه دست لباس برای تیم تأمین شده که هیچ تیمی در لیگ امسال این کار را نکرده است. جا دارد از آقای کیانوش سلطانپور تشکر کنم که کمک حال ما بوده است.
مدیر باشگاه شاهین در پایان سخنان خود اظهار داشت: زمین چمن ملک نیا هیچ نظمی ندارد در اکثر مواقع در اختیار به اصطلاح پیشکسوتان است هرچند پیشکسوتان واقعی از فوتبال دور شده‌اند و خانه نشین هستند.

بازیکنان کولبری که تنها در مسابقه حضور دارند
هیوا محمدی سرپرست تیم شهرداری سروآباد که با 4 امتیاز در انتهای جدول قرار دارد در مورد نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال استان اظهار داشت: در جلسه هماهنگی قبل از برگزاری مسابقات مصوب شد که دو تیم آخر به لیگ دسته یک سقوط کنند که بعد از یک هفته اعلام کردند سه تیم سقوط می‌کند که اگر از همان ابتدا اعلام می‌کردند شاید تیم ما در این رقابت‌ها حضور پیدا نمی‌کرد.
محمدی در باره داوری نیم فصل اول هم گفت: چینش داوران خیلی مشکل داشت برای نمونه در بازی‌های سقز از داوران سقزی و در سنندج هم داوران سنندجی استفاده می‌شود که باعث ایجاد شُبه می‌شود و شاید در حق تیم‌های حریف آنان اجحاف شود.
وی با انتقاد از کمیته انضباطی گفت: این کمیته بدون اینکه سخنان طرف ماجرا را بشنود حکم صادر می‌کند برای نمونه در بازی که میزبان تیم قروه بودیم به خاطر اینکه یک آمبولانس در سروآباد وجود دارد در حین بازی مأموریت برای آمبولانس پیش آمد که باید می‌رفت که داور و ناظر مسابقه صبر نکردند تا برگردد بازی را قطع کردند و کمیته انضباطی هم بدون شنیدن دفاعیات ما نتیجه بازی را سه بر صفر به ضرر تیم سروآباد اعلام کرد.
سرپرست تیم سروآباد در مورد امکانات استادیوم این شهرستان گفت: سال گذشته ما در بحث رختکن با مشکل مواجه بودیم که امسال این مشکل را بر طرف کردیم رختکن و سالن سقف کوتاه را در اختیار تیم‌های میهمان قرار داده‌ایم به جرأت می‌توانم بگویم رختکن ما خیلی بهتر از رختکن استادیوم ملک نیا سنندج است. فقط در بحث نیمکت مشکل داریم که پیمانکار در حال درست کردند نیمکت است.
محمدی هزینه پیش بینی شده برای این تیم را 100 میلیون تومان عنوان کرد و گفت : قرار است شهرداری این هزینه را تقبل کند و تنها هدف ما ایجاد شور نشاط و زنده نگاه داشتن فوتبال و تشویق جوانان به ورزش در این شهرستان است. بهتر از هر کسی می‌دانیم با این شرایط نمی‌توانیم در کسب نتیجه موفق باشیم چون اکثر بازیکنان ما کولبر هستند نمی‌توانند در تمرینات حضور داشته باشند فقط در هنگام مسابقه تیم را همراهی می‌کنند.

سخت نگیریم؛ مشکلات به مرور زمان حل می‌شود!
میلاد کهزادی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال استان در مورد تفاوت این دوره لیگ با سال‌های گذشته گفت: امسال از سامانه جامع مسابقات فدراسیون استفاده کردیم که تیم‌ها تمام مدارک خود را در این سامانه برگزاری می‌کنند که این کار باعث شد بحث تقلب و تخلف به صفر برسد و تمام کارها از جمله ثبت قرارداد، برنامه و گزارش بازی‌ها، بازیکن اخطاری و محروم همه از طریق این سامانه انجام می‌شود.
کهزادی ادامه داد: امسال برای هر بازی یک ناظر مسابقه داشته‌ایم و ناظر هم از شهر دیگر بوده است و برخی از بازی‌ها هم از ناظر ویژه استفاده کردیم که این اقدامات باعث شد نسبت به سال‌های گذشته بازی‌ها با آرامش بیشتر و تنش کمتری برگزار شود. در بحث ناظر داروی هم کمیته داوران تصمیم گیرنده است ما هیچ نقشی نداریم هر چند در برخی مسابقات هم ناظر داوری داشتیم. در ابتدای فصل به تمام تیم‌ها اعلام کردیم از بازی‌های فیلم برداری کنند و اگر موردی بود به ما گزارش کنند.
مسئول برگزاری لیگ برتر فوتبال در مورد داوری هم اظهار داشت: امسال کمیته داوران تصمیم گرفت مثل اکثر تیم‌ها جوان‌گرایی کند به همین خاطر به تعدادی داور جوان میدان داد با این حال به جز تعدادی از بازی‌های نمایندگان سنندج که از داور سنندجی استفاده کردیم در هیچ بازی از داور شهرستان میزبان استفاده نشده است.
وی در مورد امکانات استادیوم‌های محل برگزاری مسابقات گفت: قبل از برگزاری مسابقات من تمام زمین‌های محل برگزاری مسابقات را بازدید کردم از جمله زمین سروآباد که سال گذشته نواقصی زیادی داشت اما امسال به جز نیمکت ذخیره تمام نواقص را برطرف کرد ما هم باید شرایط تیم‌ها و شهرستان‌ها را در نظر بگیریم و زیاد سخت گیری نکنیم باید اجازه دهیم به مرور زمان این مشکلات برطرف شود.
کهزادی در مورد تعداد تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته یک اظهار داشت: در جلسه هماهنگی لیگ برتر که با حضور نمایندگان تیم‌ها حاضر در این مسابقات برگزار شد در ابتدا تصمیم گرفته شد دو تیم سقوط کند اما در جلسه رؤسای هیأت های شهرستانی که در دیواندره برگزار شد من پیشنهاد دادم با توجه به شرایط فوتبال استان 10 تیم برای لیگ برتر استان زیاد است که با موافقت اکثر اعضا حاضر در جلسه و تصویب هیئت رئیسه فوتبال استان در نهایت تصمیم گرفته شد امسال سه تیم آخر به دسته یک سقوط کنند.
وی در مورد کمیته انضباطی و کمیته اخلاق گفت: این دو کمیته به طور مستقل عمل می‌کنند و زیر نظر هیأت فوتبال نیستند، آرای کمیته انضباطی بر اساس آیین نامه انضباطی فدراسیون رأی صادر می‌کند که برای همه تخلف‌ها جریمه و محرومیت مشخص شده است هر چند امسال تیم‌ها مسئله انضباطی کمتری نسبت به گذشته داشتند.
کهزادی در مورد عدم برگزاری مسابقه تیم‌های آبیدر و بانه به علت استفاده دروازه به ان بانه از عینک گفت: طبق قانون فدراسیون بازیکنان فقط می‌تواند از یک مارک عینک استفاده کنند که در ایران هم موجود نیست. متأسفانه به دلیل عدم آگاهی داوران و ناظران این بازیکن سه هفته بازی کرد که بعد از استعلام از فدراسیون ما با داوران برخورد کردیم و دیگر اجازه ندادیم این بازیکن بازی کند.
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر استان در پایان سخنان خود اظهار داشت: با توجه که اعتمادی که رئیس هیأت فوتبال استان به من و محسن الماسی داشت ما تلاش کردیم به بهترین شکل این رقابت‌ها را برگزار کنیم به مسئله اخلاق و سالم سازی محیط استادیوم‌ها توجه خاصی داشته‌ایم به نظر خودم منظم‌ترین لیگ چند ساله اخیر را شاهد بودیم و اگر سال دیگر هم در این سمت باشیم لیگ کامل‌تری را برگزار خواهیم کرد.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10431

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار