کاپیتان تیم پاریزه ر :

با حمایت مسئولین می توانیم به لیگ برتر صعود کنیم

فوتسال کردستان در سال‌های اخیر توانسته است نسبت به فوتبال عملکرد بهتری داشته باشد به نحوی که دو تیم ساکا سقز و پاریزه ر کردستان سابقه حضور در لیگ دسته دوم فوتسال کشور را دارند و تیم پاریزه ر بعد از دو فصل حضور در لیگ 2 امسال ر موفق شد به عنوان اولین تیم سنندج جواز حضور در لیگ دسته یک فوتسال کشور را کسب کردند. در حال حاضر تمرینات پیش فصل را برای حضور در لیگ دسته یک فوتسال آغاز کرده است لیگ دسته یک فوتسال قرار در اواخر آبان ما با حضور 28 تیم برگزار شد. یکی از بازیکنان تأثیر گذار پاریزه ر کاپیتان این تیم شادمان کریمی بود، برای آشنایی بیشتر با این بازیکن و شرایط تیم پاریزه ر با او به گفتگو نشستم، شادمان متولد سال 78 سنندج است که سابقه حضور و کاپیتانی در تیم ملی فوتسال المپیک و قهرمانی در لیگ برتر فوتسال امیدهای کشور و بازی در لیگ برتر فوتسال به همراه تیم شهروند ساری را دارد.

شادمان کریمی

فوتسال کردستان در سال‌های اخیر توانسته است نسبت به فوتبال عملکرد بهتری داشته باشد به نحوی که دو تیم ساکا سقز و پاریزه ر کردستان سابقه حضور در لیگ دسته دوم فوتسال کشور را دارند و تیم پاریزه ر بعد از دو فصل حضور در لیگ 2 امسال ر موفق شد به عنوان اولین تیم سنندج جواز حضور در لیگ دسته یک فوتسال کشور را کسب کردند. در حال حاضر تمرینات پیش فصل را برای حضور در لیگ دسته یک فوتسال آغاز کرده است لیگ دسته یک فوتسال قرار در اواخر آبان ما با حضور 28 تیم برگزار شد.
یکی از بازیکنان تأثیر گذار پاریزه ر کاپیتان این تیم شادمان کریمی بود، برای آشنایی بیشتر با این بازیکن و شرایط تیم پاریزه ر با او به گفتگو نشستم، شادمان متولد سال 78 سنندج است که سابقه حضور و کاپیتانی در تیم ملی فوتسال المپیک و قهرمانی در لیگ برتر فوتسال امیدهای کشور و بازی در لیگ برتر فوتسال به همراه تیم شهروند ساری را دارد.

از میان این همه رشته ورزشی چرا فوتسال را انتخاب کردید؟
من ابتدا فوتبال بازی می‌کردم و حتی به اردوی تیم ملی نوجوانان هم دعوت شدم اما از زمان مدرسه فوتسال بازی می‌کردم با حضور در تیم منتخب مدارس، فوتسال خود را ادامه دادم تا به این مرحله رسیدم.

زیر نظر چه کسانی فوتسال را ادامه دادید؟
اولین مربی من در سطح مدارس میکائیل احمدی بود که به همراه او در مسابقات آموزشگاهی شهرستان و استان حضور پیدا کردم و در اولین دوره استعدادیابی فوتسال سال 90 که در کلوپ توحید برگزار شد رضا رحمانی و اسعد امجدی به عنوان استعدادیاب حضور داشتند به همراه رضا رحمانی در چندین دوره مسابقه کشوری و باشگاهی حضور داشتم، در تیم ملی امید هم علی صانعی مربی بودم که از او خیلی چیزها یاد گرفتم در تیم پاریزه ر هم زیر نظر اسعد امجدی فوتسال خود را ادامه دادم.

چه عنوان‌های در فوتسال کسب کرده‌اید؟
سال 94 در مسابقات رده سنی نوجوانان که در سمنان برگزار شد عنوان اول کشور را کسب کردیم، بعد از آن به همراه تیم آروین سقز سال 95 در لیگ برتر فوتسال جوانان کشور بازی کردم، سال 1396 به همراه تیم دانش آموزی کردستان در شیراز عنوان قهرمانی مدارس کشور مقطع دبیرستان را کسب کردیم که بعد از آن به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

بازی ملی را هم در کارنامه ورزشی خود دارید؟
برای حضور در بازی‌های المپیک جوانان 2018 حدود یک سال در اردوی تیم ملی بودم و در دو دوره مسابقات بین‌المللی ایتالیا و اکراین به عنوان کاپیتان تیم ملی حضور داشتم که در ایتالیا عنوان قهرمانی را کسب کردیم.

به بازی‌های المپیک جوانان 2018 اعزام شدید؟
خیر، در شرایطی که یک سال و 53 مرحله در اردو بودم و از 5 بازی تدارکاتی تیم در سه بازی کاپیتان بود در حالی که قرار بود 14 بازیکن اعزام شود در نهایت 10 نفر به مسابقات رفتند که من نفر یازدهم بودم، چون تعداد نفرات کم شده بود شرایط انتخاب برای کادر فنی سخت شده بود و تا 5 روز قبل از مسابقات نفرات اعزامی مشخص نبودند، علیرغم اینکه سرمربی تیم علی صانعی نظر مثبتی درباره من داشت در نهایت با مشورت کادر فنی آن‌ها هم بازیکنان دو پسته را ترجیح دادند.

این خط خوردن از تیم ملی امید چه تأثیری در روحیه تو داشت؟
علیرغم اینکه من نهایت تمام تلاش خود را کردم تا جزء نفرات اعزامی باشم و تا روز آخر هم در انتظار اعزام به این مسابقات بودم و در نهایت قسمت نشد در کنار تیم باشم، اما من روحیه خود را دست ادامه بعد از یک هفته استراحت به تمرینات تیم چاپ معلم رفتم که همه از این رفتار روحیه من تعجب کرده بودند.

سابقه قهرمانی در لیگ برتر فوتسال امید کشور را دارید؟
بله، سال 98 بعد از اینکه تیم چاپ معلم نتوانست در لیگ دسته دوم فوتسال کشور حضور داشته باشم من به سقز رفتم و با تیم ساکا پخش یک فصل در لیگ 2 فوتسال کشور بازی کردم و بعد از آن یک فصل به دلیل برخی مشکلات من بدون تیم بودم و تا اینکه سال 99 به همراه تیم شهروند ساری در لیگ برتر فوتسال امید بازی کردم و قهرمان کشور شدیم و در ادامه هم برای این تیم 2 سال در لیگ برتر بزرگسالان بازی کردم.

از چه سالی برای چاپ معلم در لیگ دسته دوم فوتسال کشوری بازی کردید؟
در سال 99 نیم فصل برای شهروند ساری در لیگ برتر بازی کردم در نیم فصل دوم به قصد بازی برای تیم چاپ معلم از شهروند ساری جدا شدم، چاپ معلم در مرحله پلی اف لیگ دسته دوم بازی می‌کردم که متأسفانه نتوانستم برای این تیم بازی کنم.
در دو سالی که تیم پاریزه ر که در لیگ 2 حضور داشتم شما یکی از بازیکنان تأثیر گذار تیم بودید در این مورد صحبت کنید؟
سال 1401 تیم چاپ معلم امتیاز خود را به پاریزه ر واگذار کرد من هم برای این تیم بازی کردم که در سال اول به مرحله پلی اف رفتیم اما نتوانستیم سهمیه حضور در لیگ یک را کسب کنیم، در سال دوم حضور پاریزه ر در لیگ دو موفق شدیم جواز حضور در لیگ دسته یک فوتسال کشور را کسب کنیم.

تیم پاریزه ر چه تفاوتی با فصل گذشته داشت که امسال موفق به کسب سهمیه حضور در لیگ یک کشور شد؟
تیم پاریزه ر یک ویژگی خاص در کشور دارد و آن این است که یک تیم کاملاً بومی است و میانگین سنی بازیکنان تیم پاریزه ر 23 سال است. سال اول تازه باشگاه شروع به فعالیت کرده بود و تجربه لازم را از نظر مدیریت، کادر فنی و بازیکنان نداشت اما در سال دوم با تجربه بیشتر تیم خود را آماده حضور در لیگ دو کرد و از نظر فنی و کار تیمی خیلی پیشرفت کرده بودیم، شاکله اصلی تیم حفظ شده بودند و مدیریت کادر فنی و بازیکنان به معنای واقعی تیم بودند با همدلی کامل به هدف خود که صعود به لیگ یک بود دست پیدا کردیم.

امسال شاهد حضور پرشور تماشاچیان در بازی‌های خانگی بودیم، این حضور چه نقشی در صعود پاریزه ر داشت؟
من چندین بار از طریق مختلف تماشاگران تشکر کرده‌ام چون یکی از عوامل اصلی صعود پاریزه ر به لیگ دسته یک حمایت تماشاچیان بوده است. ما تنها تیمی بودیم در سه بازی پلی اف که میزبان بودیم توانستیم 9 امتیاز کسب کنیم. در مسابقه آخر که سالن از تماشاگر لبریز شده بود تا کنار خط کشی زمین آمده بودند بعد از بازی وقتی به قیافه آن‌ها توجه می‌کردیم به خاطر تشویق بی امان بیشتر از بازیکنان عرق کرده بودند که این کار قابل تقدیر است.

امسال برای حضور در لیگ دسته یک تمرینات تیم شروع شده است؟
بله، از حدود یک ماه قبل آماده سازی پیش فصل تیم با تمرینات بدن‌سازی شروع شده است و از هفته آینده تمرینات فنی و تاکتیکی تیم آغاز می‌شود و تیم پاریزه ر به معنای واقعی حرفه ای شده است بر این اساس برنامه های آماده سازی تیم را پیش می‌برد.

به نظر شما در حال حاضر مشکل اصلی تیم پاریزه ر چیست؟
عدم حمایت مادی و معنوی از تیم مشکل اصلی پاریزه ر در حال حاضر است. ما به عنوان تنها نماینده غرب کشور در لیگ دسته یک فوتسال حضور داریم اما متأسفانه مسئولین استانی و شهرستانی هیچ حمایتی از ما نمی‌کنند حتی نمی‌دانند چنین تیمی حضور دارد! تیم پاریزه ر یک تیم کاملاً مردمی است که با حمایت چند نفر وکیل اداره می‌شود و این تیم هیچ بهره ای برای آن‌ها ندارد فقط به خاطر مسئولیت اجتماعی که دارند برای تیم هزینه می‌کنند اما آن‌ها هم تا حدی می‌توانند از خود هزینه کنند نیاز است مسئولین از تیم حمایت کنند تا برای اولین بار به لیگ برتر صعود کنیم.

با این شرایط امیدی هست که تیم پاریزه ر به لیگ برتر فوتسال کشور صعود کند؟
هر چند خیلی سخت است اما اکثر بچه های تیم بلند پرواز هستند و از لحظه ای که به لیگ یک صعود کردند تنها فکر و ذکرشان صعود به لیگ برتر است و اصلاً به حفظ سهمیه در لیگ یک فکر نمی‌کنند، چون فوتسال استان توانایی این را نداریم چند سال در لیگ یک حضور داشته باشیم بعد به لیگ برتر صعود کنیم. سال گذشته من از تیم لیگ برتری پیشنهاد داشتم اما باید از میانه مسابقات لیگ دو تیم پاریزه ر را ترک می‌کردم که این کار را نکردم، چون دوست داشتم با تیمی از کردستان در لیگ برتر بازی کنم این یکی از آرزوهای من است که تیمی از سنندج در لیگ برتر فوتسال کشور حضور داشته باشد چون از نظر بازیکن این پتانسیل را داریم. البته از نظر مدیریت و کادر فنی اگر بتوانیم سهمیه استان در لیگ یک را حفظ کنیم کار مهمی انجام داده‌ایم.

از شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره فوتسالی خود بگوید؟
شیرین‌ترین خاطره من صعود تیم پاریزه ر به لیگ دسته یک بود چون تیم شهرم بود و می‌دیدم مردم چقدر از این صعود خوشحال شدند و زمانی که بازوبند کاپیتانی تیم ملی امید را می‌بستم احساس خیلی خوبی داشتم چون به عنوان بازیکنی از کردستان این افتخار نصیب من شده بود. اما خاطره بد هم عدم حضور المپیک 2018 جوانان بود در حالی که استحقاق حضور در این رقابت‌ها را داشتم.

الگوی شما در فوتسال چه کسی است؟
از نظر اخلاقی علی صانعی مربی تیم ملی که من اگر به اینجا در فوتسال رسیدم یکی از عوامل مهم آن علی صانعی بوده است که واقعاً الگوی من است. از نظر فنی هم اصغر حسن زاده الگوی من است که چند سال به عنوان بهترین فوتسالیست در آسیا انتخاب شد و سبک بازی من شبیه اوست.

پست اصلی شما در فوتسال چیست؟
در حال حاضر در دو پست تخصص دارم یکی فلنگ (گوش راست و چپ) و پست عقب گیر، ولی پستی که خودم دوست دارم عقب گیر است. در فوتسال چون بازیکنان چرخش زیادی دارند و باید در تمام نقاط زمین حضور داشته باشند هر پست شرایط و حساسیت خاص خود را دارد.

به نظر شما یک فوتسالیست باید چه ویژگی داشته باشد؟
شرایط فیزیکی در فوتبال و فوتسال متفاوت است به نحوی که در فوتبال اولویت اول فیزیک بدنی است اما در فوتسال تکنیک در اولویت قرار دارد و فرد باید چابک باشد هر چند در هر رشته ورزشی اول باید استعداد فرد مشخص شود و بعد از آن به فکر پرورش آن استعداد باشیم، تلاش و پشتکار فرد برای موفقیت در هر رشته ورزشی لازم است در فوتسال هم چون رقابت بیشتر است باید تلاش زیادی صورت گیرد و در نهایت اگر تیمی از هر شهر در سطح اول فوتسال کشور حضور داشته باشد این کار هم باعث ایجاد انگیزه در میان علاقمندان می‌شود و هم افراد با تماشا کردن بازی‌های تیم‌ها و نفرات برتر فوتسال چیزهای زیادی را یاد می‌گیرند.

امسال شما برخلاف فصل گذشته یکی از بازیکنان تأثیر گذار تیم پاریزه ر بودید، چه چیزی باعث تفاوت عملکرد شما بود؟
این تفاوت عملکرد من چند دلیل داشته یکی اینکه در اولین فصل حضور تیم پاریزه ر در لیگ دو تمرینات تیم خیلی دیر شروع شد و تا لحظات آخر هم حضور تیم قطعی نشده بود و من هم دیر به تیم اضافه شدم با دیگر اعضای تیم خیلی هماهنگ نبودم و دلیل دیگر هم مصدومیت من بود به طوری که در مرحله پلی اف در هفته 4 روز فیزیوتراپی می‌کردم تا فقط درد کمک شود بتوانم بازی کنم یعنی در آن فصل من نتوانستم 40 درصد توانایی خود را بروز دهم اما امسال بر خلاف فصل اول هم تمرینات تیم به موقع شروع شد و هم من بدون آسیب‌دیدگی و با هماهنگی کامل با بازیکنان در لیگ 2 حضور پیدا کردیم و موفق به صعود شدیم.

 

سخن پایانی؟
از هیئت مدیره تیم کاوه اسدی، کیوان شریفی، صابر مجیدی که از جیب خود هزینه می‌کنند همچنین کادر فنی و بازیکنان که سال گذشته بیش از 8 ماه برای صعود به لیگ یک تلاش کردند از تماشاگران و کسانی که به هر نحو کمک حال تیم بودند تشکر و قدردانی می‌کنم. از همه کسانی که نقش داشته که من به اینجا برسم از جمله میکائیل احمدی، رضا رحمانی، اسعد امجدی، شاهو کریمی، ایرج رنجگر، زانکو تکاب، فواد رضایی، متین محمدی و … تشکر می‌کنم و قدردان همه آن‌ها هستم و در نهایت از خانواده تشکر می‌کنم که همه پشتیبان من بوده‌اند.

کیوان شیری

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=11552

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار