گفتگو با رئیس هیأت کاراته استان :

کاراته کردستان در مسیر تحول

انتخابات هیأت کاراته در 11 آبان سال 1401 برگزار شد که طی آن مسعود الماسی از 29 رأی ماخوذه موفق به کسب 18 رأی شد و به عنوان رئیس هیأت کاراته کردستان انتخاب شد . برای اطلاع از علمکرد هیأت کاراته در 21 ماه گذشته و برنامه های آینده با رئیس هیأت کاراته استان به گفتگو نشستیم.

مسعود الماسی

انتخابات هیأت کاراته در 11 آبان سال 1401 برگزار شد که طی آن مسعود الماسی از 29 رأی ماخوذه موفق به کسب 18 رأی شد و به عنوان رئیس هیأت کاراته کردستان انتخاب شد . برای اطلاع از علمکرد هیأت کاراته در 21 ماه گذشته و برنامه های آینده با رئیس هیأت کاراته استان به گفتگو نشستیم.
در زمان مجمع انتخابات یکی از برنامه های شما شفافیت مالی و ایجاد درآمد پایدار بود در این زمینه چه کاری انجام داده اید؟
با یک روش ساده شفافیت مالی ایجاد کردیم به این نحوه که حتی یک ریال منابع مالی هیأت خارج از حساب هیأت جابه جا نمی شود که این امر مورد تایید مراجع نظارتی است. با مدیریت هزینه ها بر اساس سیستم و روال مشخص سال گذشته گردش مالی هیأت کاراته کردستان بیش از یک میلیارد تومان بود که در طول تاریخ هیأت کاراته بی سابقه بوده است و برای امسال هم پیش بینی ما بیش از یک میلیارد و نیم می باشد. در بخش صدور احکام کمربند سعی کرده ایم جلوی تخلفات را بگیریم و در طول دوران ریاست من هیچ حکمی بدون امضای زنده صادر نشده است به طوری که تقلب احکام را به صفر رسانده ایم که این امر باعث ایجاد درآمد پایدار برای هیأت می شود.
در جذب اسپانسر هم تلاش کرده ایم اما فقط موفق شده ایم اسپانسر موقت و مقطعی جذب کنیم تا کنون حامی مالی جذب نکرده ایم که این ضعف هم از مدیریت کلان ناشی می شود و فقط مختص به هیأت کاراته نیست. یکی از برنامه های من ایجاد درآمد پایدار جدید بود که با راه اندازی سایت هیأت کاراته این امر محقق شد در سایت هیأت کاراته کردستان اخبار تمام شهرستانها ، اطلاع رسانی کلاس ها ، دوره ها و هزینه آنها اطلاع رسانی می شود و افراد باید از درگاه سایت هیأت کارهای خود را انجام دهند.

توجه به بحث همگانی یکی دیگر از برنامه های شما در زمان مجمع انتخابات بود در این بحث چه اقداماتی انجام داده اید؟
هیأت کاراته جزء معدود هیأت های است که که دفتر آن در طول هفته باز است به مراجعین خدمات ارائه می دهد زمانی که ما کار را شروع کردیم آمار ورزشکاران سازمان یافته ما در حدود 4 هزار نفر بود که این تعداد در حال حاضر به بیش از 7 هزار نفر افزایش پیدا کرده است که چشم انداز ما 10 هزار نفر می باشد برای رسیدن به این تعداد تلاش می کنیم در همین راستا تعداد باشگاه های کاراته روند افزایشی دارد و تعدادی از مربیان نیز که از کاراته فاصله گرفته بودند زمینه برای آنها فراهم شده است که دوباره فعالیت خود را شروع کرده اند و کمیته همگانی هم که در گذشته غیر فعال بود برای اولین بار در هیأت جدید فعال شده است.
یکی دیگر از اقدامات ما تحویل دوباره سالن آزادی به هیأت کاراته بود که این کار با موافقت اداره کل ورزش و جوانان صورت گرفت ، ما این سالن را در اختیار مربیان مطرح قرار گرفته که به آموزش علاقمندان بپردازند و اردوهای آماده سازی را در این مکان برگزارمی کنیم.
هیأت کاراته کردستان در سال گذشته چه اقداماتی انجام داده است؟
در سال گذشته میزبانی 40 مسابقات کشوری، منطقه ای و استانی را بر عهده داشته ایم و 70 تیم را به رقابتهای مختلف اعزام کرده ایم ، کلاس های و دروه های مختلف استاژ و ارتقای داوری و مربیگری را برگزار کرده ایم ، ما معتقد به حرکت تدریجی و کارهای ریز هستیم تا در نهایت به هدف اصلی خود که پیشرفت بیشتر کاراته کردستان است برسیم.
در بحث قهرمانی چه کارهای انجام داده اید؟
ما تفاوتی بین کاراته آزاد و کنترلی قائل نشده ایم و به هر دو به عنوان بازوی هیأت نگاه می کنیم در بخش قهرمانی نفراتی از شهرستانهای مختلف توانسته خود را در کاراته کشور مطرح کنند و این نشان می دهد در بخش قهرمانی هم پراکندگی در سطح شهرستانها استان داریم سال گذشته در بخش کاراته آزاد در سوپر لیگ حضور داشته ایم، در لیگ برتر کاراته کنترلی تیم داشتیم و سال گذشته و هم در لیگ ، مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی فعال بوده ایم .وقتی در کنار کیوان بابان با تجربه بعد از سالها نفراتی چون امیر قوامی جوان و چند نفر دیگر خود را مطرح می کند نشان می دهد کاراته کردستان روند رو به رشدی را طی می کند.

در بحث ساماندهی کمیته های هیأت چگونه عمل کرده اید؟
تلاش کرده ایم در ترکیب کمیته های 14 گانه از افراد متخصص استفاده کنیم برای نمونه کمیته انظباطی هیأت کاراته کردستان یکی قوی ترین کمیته انظباطی در میان هیأت های ورزشی استان است که در هیچ هیأتی، کمیته ای با این قدرت علمی حقوقی وجود ندارد چون دکتر شاملی رئیس کانون وکلای استان رئیس کمیته انظباطی هیأت کاراته کردستان است این نشان می دهد کسانی در کنار هیأت و در کمیته ها فعال هستند که دارای تخصص و جایگاه علمی بالایی هستند که می توانند به پشیبرد اهداف هیأت کاراته خیلی کمک کند. از 4 خانم به عنوان رئیس کمیته های استفاده کرده ایم که این امر هم برای اولین بار است اتفاق می افتد.

مهمترین برنامه های پیش روی هیأت در سال جاری چیست؟
برنامه جدی ما میزبانی مسابقات بین المللی است که با موافقت فدراسیون مقدمات اولیه آن فراهم شده و با توجه به اینکه در خارج از کشور پتانسیل های خوبی مثل جلیل شیخ احمدی و ارسلان مرادی در کویت و عراق فعال هستند که برای میزبانی یک رویداد بین المللی روی این دو نفر حساب ویژه ای باز کرده ایم تا بتوانم میزبانی حداقل 6 کشور باشیم و در بحث گردشگری ورزشی هم می توانیم موفق عمل کنیم و ظرفیتهای گردشگری کردستان به دیگر کشورها و سایر نقاط کشور بیشتر نشان دهیم. یکی دیگر از برنامه های هیأت تقویت سایت هیأت کاراته می باشد که خیلی برای ما مهم است چون در کنار ایجاد درآمد وشفافیت می تواند یک انسجام درون خانوادگی برای کاراته ایجاد می کند.
به نظر شما اساسی ترین مشکل کاراته کردستان چیست؟
مهمترین مشکل عدم خود باروری مربیان کاراته است یعنی مربیان استان به این اقناع نرسیده اند که کاراته کردستان با تلاش آنها رشد می کند، برخی از مربیان کردستان با استانهای همجوار کار می کنند که این امر نگران کننده است ما باید کاری کنیم که مربیان توجیه شوند که کاراته متعلق آنها است و هیأت فقط کار اجرایی انجام می دهد.

در روزهای گذشته طی نامه ای که به امضای 26نفر از مربیان کاراته شهرستان سنندج رسیده آنها خواست تغییر رئیس این هیأت شدند، در این مورد صحبت کنید؟
نامه ای به امضای 26 نفر به اداره ورزش و جوانان سنندج ارسال شده که بارزسی اداره کل ورزش و جوانان در حال بررسی صحت و سقم امضاها می باشد در کنار آن هم ما اعتقاد داریم در میان تعداد زیاد مخاطبان کاراته در سنندج رئیس هیأت هم می تواند در تایید خود نامه ای به امضای 60 نفر بیاورد، بنابراین عزل و نصب روسای هیأت کاراته با امضا موافقان و مخالفان انجام نمی شود بلکه انتصاب رئیس هیأت شهرستانها بر اساس آیین نامه هیأت های ورزشی با پیشنهاد رئیس اداره ورزش و جوانان و تایید هیئت رئیسه انجام می شود.
بر اساس مصوبه هیأت رئیسه به همه روسای هیأت شهرستان 6 ماه فرصت دادیم و بعد از آن عملکرد آنها را بررسی می کنیم نفراتی که ضعیف عمل کرده باشند را تغییر می دهیم و جانشین آنها را تحت فشار انتخاب نمی کینم بلکه نفراتی را انتخاب می کنیم که همراه هیأت ، مدیریت پذیر و مورد اعتماد باشند .
حدود 21 ماه از ریاست شما در هیأت کاراته می گذرد ،آیا این 6 ماه فرصت به هیأت های شهرستانی تمام نشده است؟
از زمان این فرصت حدود 4 ماه می گذرد ،متاسفانه به دلیل اینکه هیئت رئیسه کاراته استان حدود یک سال بعد از انتخابات در مجمع عمومی موفق به کسب رأی شدند و چون تا زمانی که مصوبه هیئت رئیسه نباشد نمی توانیم رئیس هیأت شهرستانها را انتخاب کنیم به همین خاطر به جزء هیأت بانه و دهگلان به روسای قبلی هیأت ها اعتماد کردیم آنها را ابقا کردیم و دلیلی نمی بینیم چون آنها با هیأت قبلی کار کردند باید تغییر کنند و حتی زمان زیاد ریاست هم برای ما ملاک نیست بلکه عملکرد و کارایی آنها برای ما مهم است.

آینده کاراته کردستان را چگونه ارزیابی می کنید؟
به نگاه به عملکردی که در طول 21 ماه گذشته داشته ایم جزء سه هیأت برتر استان هستیم و مشخص می شود هیأت کاراته با صورت منظم و روان در حال پیشرفت در همه زمینه ها می باشد که این امر با تلاش همه جامعه کاراته شامل مربیان ، ورزشکاران ، کادر هیأت های شهرستانی و استان و حمایت اداره کل ورزش و جوانان محقق شده است آینده ای روشنی در انتظار کاراته کردستان است.

سخن پایانی ؟
تقویت ورزش و افرایش ورزشکاران سازمان یافته باعث باعث کاهش آسیب های اجتماعی وافزایش سلامت جامعه می شود بنایراین نیاز است ارگانهای دولتی، فدراسیون، اداره کل ورزش و جوانان با همکاری یکدیگربرای هیأت ها حامی مالی پیدا کنند تا آنها بتواند برنامه های خود را برای افزایش تعداد ورزشکاران اجرا کنند. شهرداری و شورای شهر سنندج و قروه حامی کاراته استان بوده اند که قدردان آنها هستیم و شهرداری دیگر شهرستانها هم انتظار داریم از ورزش و کاراته شهر خود حمایت کند.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=11423

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار