سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان عنوان کرد

تکمیل سال 6 هزار نفری نیازمند 20 میلیارد تومان

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، با اشاره به جایگاه رسانه گفت: رسانه نقش اکسیژن را دارد که به بدنه جامعه منتقل می‌شود در هر جامعه ای رسانه باشد آن جامعه رو به پویایی است هر مطالبی که در رسانه منتشر می‌شود ما برای پیشبرد اهداف دستگاه ورزش از آن استفاده می‌کنیم به همین خاطر قدردان همه رسانه ها هستیم

ورزش کردستان

آمنه غلام ویسی اظهار داشت: برای هفته تربیت بدنی از حدود یک ماه قبل جلساتی را با همکاران خود برگزار کرده‌ایم که بتوانیم در این هفته برنامه های را اجرا کنیم که بازخورد مناسبی در سطح جامعه داشته باشد به همین علت در چند حوزه برنامه داریم در کل بیش از 400 برنامه متنوع در هفته تربیت بدنی اجرا می‌شود.
سرپرست اداره ورزش و جوانان یکی از برنامه های مهم هفته تربیت بدنی را افتتاح پروژه های عمرانی عنوان کرد و گفت: بزرگ‌ترین پروژه ما افتتاح سالن ورزشی 1200 نفره بانه است که بعد از 13 سال آماده بهره برداری است، چهار زمین چمن مصنوعی فوتبال و پیست اسکیت در شهرستان سنندج 5 پروژه دیگری است که در هفته تربیت بدنی افتتاح خواهد شد.
غلام ویسی یکی از اقدامات مهمی که در طول دوران سه ماه سرپرستی خود انجام داده بود را جذب اسپانسر برای تیم‌های ورزشی عنوان کرد و گفت: طی جلساتی که در وزارت خانه و استانداری داشته‌ام مطالبه اصلی جامعه ورزش یعنی اسپانسر و حمایت بخش خصوصی را دنبال کرده‌ام که با همکاری استانداری و تیم مدیرتی ایشان توانستیم در مرحله اول لاستیک بارز، شرکت پنجره آسمان و پنجره سیروان دهگلان را به عنوان اسپانسر تیم‌های ورزشی جذب کنیم و در آینده نزدیک هم شرکت‌های دیگر برای حمایت از ورزش ورود خواهند کرد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال آیا تداوم سرپرستی او تأثیری در ورزش استان ندارد؟ گفت: شاید روال بر این باشد که سرپرست هر دستگاهی دست به عصا و محتاط عمل کند که طبیعی هم است ولی من در حال حاضر شبیه کسی تلاش می‌کنم که تا زمان بازنشستگی، مدیر است! حالا شاید تا فردا مدیرکل باشم و یا نه تا چند سال دیگر! یعنی من برنامه کوتاه مدت و بلند مدت دارم و تا زمانی که در ورزش استان مسئولیت داشته باشم برای اجرای این برنامه ها تلاش می‌کنم تا هر وقت استاندار و وزیر ورزش صلاح بدانند در این مسئولیت خدمت می‌کنم.
غلام ویسی در مورد پروژه های نیمه تمام ورزشی در سطح استان گفت:30 پروژه ورزشی نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها بیش از 400 میلیارد تومان نیاز است. سال گذشته در دور اول سفر ریاست جمهوری برای 14 پروژه بودجه خوبی مصوب شد اما اعتبار کمی تخصیص پیدا کرد که قرار است در سفر آتی رئیس جمهوری برای تکمیل این پروژه های اعتبار مناسبی مصوب شد که مه‌ترین آن‌ها خوابگاه 200 نفره ورزشکاران سقز و مجموعه ورزشی حسن آباد سنندج است که فاز اول آن تا دهه فجر امسال آماده می‌شود در سال 1403 این دو پروژه به طور کامل آماده بهره برداری شود. خوابگاه 400 نفره 22 گولان هم دیگر پروژه مهم ورزش است که به اعتباری بیش از 100 میلیارد تومان نیاز دارد امیدواریم با تخصیص اعتبار مناسب در چند سال آینده هم شاهد افتتاح این پروژه هم باشیم.
وی در باره میانگین سرانه ورزشی استان گفت: میانگین سرانه ورزشی در کشور حدود ۸۰ صدم متر در کردستان حدود 70 صدم متر می‌باشد که با میانگین کشوری فاصله چندانی نداریم هر چند در برخی شهرستان‌ها از میانگین کشوری بالاتر هستیم اما مرکز استان سرانه فضای ورزشی پایینی در حدود به ۴۵ صدم متر دارد که قطعاً با افتتاح پروژه های ورزشی شاهد افزایش این میانگین خواهیم بود.
غلام ویسی در مورد سالن 6 هزار نفری سنندج اظهار داشت: به خاطر اینکه این سالن تا کنون تکمیل نشده است اداره کل ورزش و جوانان سالن 6 هزار نفره را از شرکت توسعه تحویل نگرفته است چون این پروژه قابل استفاده نیست! و چون پروژه ملی است اداره کل ورزش و جوانان نمی‌تواند برای آن بودجه ای اختصاص بدهد اما از محل دور دوم سفر ریاست جمهوری قرار است 20 میلیارد تومان برای تکمیل این سالن مصوب شود که با این اعتبار سالن 6 هزار نفری به طور کامل آماده بهره برداری می‌شود. تأمین برق یکی از مشکلات اساسی مجموعه 22 گولان بود که خوشبختانه امسال این مشکل را حل کردیم.
سرپرست دستگاه ورزش استان با اشاره سهم بانوان در حوزه قهرمانی گفت: بانوان کردستانی نسبت به آقایان سهم بیشتری در بخش ورزش قهرمانی دارند در این حالی است که در برخی شهرستان‌ها سالن اختصاصی برای ورزش بانوان نداریم، در همین راستا طرح‌ها و برنامه های مدونی برای توسعه ورزش بانوان داریم که احداث پارک ورزش بانوان یکی از برنامه های در دست اقدامات اداره کل ورزش و جوانان است.
وی در پایان سخنان با اشاره به اینکه 23 تیم ورزشی کردستان در لیگ‌های کشوری حضور دارند، گفت: از این تعداد 11 تیم بانوان است و 12 تیم هم مربوط به آقایان است که متأسفانه به صورت مقطعی از سوی اسپانسر خصوصی حمایت شدند برای حل این مشکل ما به دنبال راهکاری هستیم که حامیان این تیم‌ها به صورت مداوم و طولانی از ورزش استان حمایت کنند.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10700

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار