نقدهای اهالی رسانه این بار از سوی گودنشینان ورزش کردستان

در جلسه تخصصی هیأت های ورزشی چه گذشت؟

نشست مدیران ورزش استان با هیأت های ورزشی برای اولین بار در دوران مدیریت جدید ساختمان استقلال برگزار شد. در ابتدای این نشست که تعداد نواب رئیسان بیشتر از رؤسای هیأت های ورزشی به چشم می آمد، سرپرست معاونت توسعه ورزش استان از ارزیابی عملکرد هیأت های ورزشی در المپیاد استعدادهای برتر سخن به میان آورد و گفت: ضمن توجه به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت هیأت ها انتظارات و برنامه های اداره کل برای المپیاد سال بعد را تشریح خواهیم کرد و بر اساس شاخص‌های موجود عملکرد کلی هیأت های ورزشی را در پایان سال انجام خواهیم داد.

نشست هیأتها

نشست مدیران ورزش استان با هیأت های ورزشی برای اولین بار در دوران مدیریت جدید ساختمان استقلال برگزار شد. در ابتدای این نشست که تعداد نواب رئیسان بیشتر از رؤسای هیأت های ورزشی به چشم می آمد، سرپرست معاونت توسعه ورزش استان از ارزیابی عملکرد هیأت های ورزشی در المپیاد استعدادهای برتر سخن به میان آورد و گفت: ضمن توجه به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت هیأت ها انتظارات و برنامه های اداره کل برای المپیاد سال بعد را تشریح خواهیم کرد و بر اساس شاخص‌های موجود عملکرد کلی هیأت های ورزشی را در پایان سال انجام خواهیم داد.
فرزاد خاکی از هیأت های ورزشی خواست به مواردی همچون بیمه ورزشی ورزشکاران، سرکشی به شهرستان‌ها، استفاده از پتانسیل شهرستان‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی با کد وزارتخانه، ثبت مربیان در سامانه مبین، اختیار عمل به نایب رئیس بانوان، تعامل با روسای ادارات شهرستان در انتخاب رئیس هیأت شهرستان‌ها، دریافت کمک‌های مالی از طریق حساب هیأت، تشریح اساس نامه هیأت های ورزشی برای کادر هیأت، ارائه شش ماهه عملکرد مالی هیأت به اداره کل توجه کنند.
سرپرست معاونت اداره کل ورزش و جوانان در پایان سخنان خود اظهار داشت: هیأت های ورزشی نمی‌توانند مجوز باشگاه های ورزشی را باطل کنند و می بایست ابتدا با اداره کل مکاتبه کنند و مستندات خود را ارائه دهند در نهایت اداره کل ورزش و جوانان در این زمینه اقدام خواهد کرد.
در ادامه تعدادی از مدیران هیأت های ورزشی ضمن ارائه پیشنهادات، گله مندی هایی را نیز مطرح کردند.

برای هیأت های ورزشی درآمد پایدار ایجاد کنید
سیروان بهرامی سرپرست هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان در این جلسه اظهار داشت: ورزش روستایی در استان از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که برای اشاعه بیشتر ورزش در روستاها از نیاز است با هیأت های ورزشی دیگر ارتباط و تعامل بهتری داشته باشیم.
رضا رحمانی رئیس هیأت فوتبال استان در جلسه خواستار روشن شدن وضعیت زمین چمن 22 گولان شد و گفت: تکلیف رختکن‌های این استادیوم مشخص نیست در حالی باشگاه‌های فوتبال خواستار در اختیار گذاشتن و تجهیز این رختکن‌ها هستند.
رحمانی ادامه داد: در کنار استادیوم ملک نیا بیش از 100 متر زمین وجود دارد که چندین سال است بلااستفاده مانده که اگر ساز و کاری فراهم شود که با کمک شهرداری بتوانیم چندین مغازه را احداث کنیم تعدادی از هیأتهای ورزشی می‌تواند از این طریق صاحب درآمد پایدار شوند و پیشنهاد می‌کنم 2 زمین چمن مصنوعی استادیوم ملک نیا هم که قرار است با استفاده از ماده 27 برای بازسازی در اختیار متقاضیان قرار گیرد که در این زمینه بهتر است به افرادی واگذار شود که در فوتبال تیمداری می‌کنند.

نظارتی بر اماکن ورزشی وجود ندارد
امید شیخ احمدی رئیس هیأت ژیمناستیک با بیان اینکه خانه ژیمناستیک سنندج تنها خانه تخصصی کشور است، گفت: بجای اینکه در اختیار هیأت استان باشد به هیأت سنندج واگذار شده است تمام اموال و تجهیزات آن برچسب هیأت استان را دارد اما هیأت سنندج ذینفع این سالن است و هیأت استان هیچ درآمدی از این سالن تخصصی ندارد.
شیخ احمدی اظهار از عدم نظارت اداره کل ورزش و جوانان بر اماکن ورزشی انتقاد کرد و گفت: فقط بحث دریافت مبلغ اجاره مهم است و متأسفانه هیچ نظارتی بر نحوه نگهداری اماکن ورزشی وجود ندارد به همین خاطر مکان‌های ورزشی و تجهیزات آن خیلی زود فرسوده و نابود می‌شود هر چند تجهیزات خانه ژیمناستیک قدمت 40 ساله دارد و اکثر وسایل آن قابل استفاده نیست.
خبات شیری دبیر هیأت ووشو استان در این جلسه اظهار داشت: در سال‌های گذشته اداره کل ورزش و جوانان از نظر مالی میان هیأت های ورزشی تبعیض فراوان قائل می‌شد که هیأت ووشو یکی از هیأت هایی بود که از کمترین کمک مالی اداره کل برخوردار بود به ناچار با هزینه مربیان ورزشکاران این رشته به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند!
شیری ادامه داد: ورزشکاران هیأت ووشو کردستان در سال‌های اخیر همیشه در مسابقات کشوری برای کردستان مدال آور بوده‌اند اگر می‌خواهید روند این موفقیت تداوم داشته باشد باید از نظر مالی بیشتر از گذشته به این هیأت توجه کنند.

مشکل شناسه مالی هیأت های ورزشی را حل کنید
امید مهتاب رئیس هیأت والیبال استان هم خواستار حل شدن مشکل شناسه مالی حساب بانکی هیأت های ورزشی شد و گفت: به دلیل این مشکل نه فدراسیون و نه هیچ کس دیگر نمی‌تواند به حساب هیأت پول واریز کند لذا نیاز است با رایزنی وزارت ورزش و جوانان این مشکل به سرعت برطرف شود.
باقر محمدی رئیس هیأت کونگ‌فو در سخنان کوتاهی عنوان کرد: هیچ مشکلی مالی ندارد و در طول 18 ماه که به عنوان رئیس هیأت فعالیت می‌کند 70 درصد از بودجه هیأت را به بخش بانوان اختصاص داده است.
سعید ملک الکلامی رئیس هیأت شنا کردستان در این جلسه گفت: ما هر وقت نقدی از اداره ورزش و جوانان کرده‌ایم مورد غضب قرار گرفته‌ایم! اما در مورد استخر ملک نیا که 3 سال در اختیار اشخاص دیگری بود که از طرف اداره ورزش و جوانان هیچ نظارتی بر فعالیت آن وجود نداشت اما از سال 1400 استخر در اختیار هیأت استان قرار دادند که برای تجهیز آن خیلی هزینه کردیم، حالا از طرف هیأت شهرستان تحت فشار هستیم.
ملک الکلامی ادامه داد: از وقتی که استخر ملک نیا به خانه شنا تبدیل شده شنا کردستان در مسیر پیشرفت قرار گرفته است از لحاظ آمار عضویت در فدراسیون جزء 5 استان برتر کشور هستیم به لحاظ آموزش هم در تیپ 2 قرار داریم از نظر مدال هم شهریور امسال موفق شدیم اولین مدال طلای شنا استان در رده سنی 15 را کسب کردیم که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
هزینه میلیاردی جهت تعمیر فضای ورزشی معلولین!
سینا کریمی کردستانی سرپرست هیأت جانبازان و معلولین استان با اشاره به افزایش تعداد معلولین استان به 70 هزار نفر گفت: متأسفانه تمام اماکن ورزشی استان بر روی معلولین بسته شده است چون مناسب سازی نشده است! هیأت جانبازان و معلولین در طول سال‌های گذشته محلی برای کسب رزومه افراد سیاسی بوده است.
کریمی ادامه داد: هیأت جانبازان یک هیأت مقروض است که سه سال است حساب بانکی‌اش مسدود است و بیش از 3 میلیارد تومان برای تعمیر تجهیزات آن لازم است که توانسته ایم بودجه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بگیریم اما بیش از یک ماه است که منتظر هستیم اداره کل ورزش و جوانان یک نامه به ما بدهد که تا کنون این کار را نکرده است!

کنکاشی در چرایی نداشتن نماینده در بازی های آسیایی
جلال کرمی رئیس هیأت جودو استان با انتقاد از برگزاری چنین جلساتی گفت: در این نشست بیشتر درد دلهای هیأت های ورزشی را گوش دادیم که این سخنان هیچ دردی از ورزش استان دوا نمی‌کند! مشکلات هیأت های ورزشی باید در جلسات تکی با رئیس و یا معاون دستگاه ورزش مطرح شود، در این جلسه باید بررسی شود که چرا ما یک ورزشکار در بازی‌هایی آسیایی نداشته‌ایم؟ چه برنامه ای برای دوره بعدی بازی‌هایی آسیایی داریم؟
کرمی ادامه داد : در این جلسه مصوب شود که کار گروهی متشکل از هیأتهای ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان تشکیل شود تا 50 ورزشکار مستعد و نخبه را پیدا کنند و با یک برنامه ریزی اصولی و در اختیار گذاشتن امکانات و مربیان تخصصی تلاش کنید در بازی‌هایی آسیایی آینده کردستان هم صاحب چندین نماینده در این بازی‌ها شود.
پریا فرجی نایب رئیس هیأت هندبال کردستان در این جلسه اظهار داشت: هندبال بانوان بعد از شش سال دوباره امسال با یک تیم کاملاً بومی در لیگ برتر کشور حضور پیدا کرده است تا کنون پنج بازی از لیگ را برگزار کرده‌ام ولی هنوز هیچ اسپانسر و حامی مالی نداریم که اگر این وضعیت بحرانی ادامه پیدا کند توان ادامه لیگ را نخواهیم داشت.
شاهو ناصری رئیس هیأت قایقرانی کردستان با بیان اینکه صحبت‌های خوبی در این جلسه مطرح شد، گفت: اگر بهترین مدیران و مربیان را به هیأت های ورزشی بیاوریم بدون منابع مالی شاهد هیچ اتفاق مثبتی در ورزش استان نخواهیم بود.
وی ادامه داد: ورزشکاران هیأت قایقرانی در مسابقات جهانی صاحب مدال شدند که نه استقبالی از آن‌ها شد و نه حتی یک بنر هم در سطح شهر برای تجلیل از آن‌ها نصب شد! با این شرایط نباید انتظار داشته باشیم ورزشکاری در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشد. باید بررسی شود ورزشکاران چه رشته های توان حضور در مسابقات آسیایی مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

از اعتبارات فرهنگی ارگان ها برای کمک به ورزش استفاده شود
چیاکو نظری رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی در این نشست گفت: این هیأت در حال حاضر فاقد دفتر است یعنی از ابتدایی ترین نیاز بی بهره است! وی پیشنهاد داد برای ایجاد درآمد پایدار و نگهداری اماکن ورزشی برای هیأت های سالن‌های ورزشی سطح استان که 315 مکان است در اختیار هیأت های استان قرار گیرد.
یوسفی رئیس هیأت ورزش نابینایان با بیان اینکه این هیأت صرفاً یک هیأت ورزشی نیست بلکه ورزش وسیله است برای ارتقاء جایگاه این قشر در جامعه گفت: پس نیاز است با دیدگاه متفاوت به این هیأت نگاه شود و هیأت های ورزشی تعامل و همکاری بیشتری با آن‌ها داشته باشند.
داریوش مهدوی رئیس هیأت دوومیدانی کردستان در این نشست اظهار داشت: مشکل هیأت های ورزشی منابع مالی است و اکثر هیأت از جمله هیأت دوومیدانی از جیب خود رئیس هیأت، مربی و سرپرست برای این ورزش هزینه می‌کنیم ولی هر کس ظرفیت محدودی دارد پس نیاز است مسئولین ورزش از اعتبارات فرهنگی دیگر دستگاه‌ها برای کمک ورزش استفاده کنند.
وی ادامه داد: در ورزش استان نباید به دنبال برابری باشیم باید عدالت را رعایت کنیم و به هیأت هایی که دارای قهرمان و جایگاه بهتری هستند و در ارزیابی هیأت های استان رتبه بالایی کسب کردند توجه بیشتری شود، نه اینکه بودجه به طور یکسان در میان هیأت های ورزشی تقسیم شود.

نیاز اصلی تنیس و کوهنوردی سالن اختصاصی است
سمیرا ضمیران رئیس هیأت تنیس خاکی مشکل این هیأت نبود سالن اختصاصی عنوان کرد و گفت: به خاطر شرایط جوی استان در طول سال فقط 5 ماه می‌توانیم در زمین روباز تمرین کنیم باید یک سال صبر کنیم دوباره ورزشکار و مربی را جمع کنیم که با این شرایط در بحث قهرمانی نمی‌توانیم کار خاصی انجام دهیم.
روناک زمانی نایب رئیس هیأت کوهنوردی یکی از مشکلات این هیأت را نبود زیر ساخت و تجهیزات عنوان کرد و گفت: رشته کوهنوردی در مرکز استان فاقد سالن تخصصی است و به واقع عدالت در زمینه زیرساخت‌های ورزشی رعایت نمی‌شود.
وی ادامه داد: دیوار پناهگاه بست در حال تخریب است تا کنون از طرف اداره کل ورزش و جوانان هیچ اقدامی برای این پناهگاه انجام نشده که لازم است اقدام فوری در این زمینه صورت گیرد تا شاهد نابودی این پناهگاه نباشیم.
تکواندو یک کلاه الکترونیک هم ندارد!!
مرادی نایب رئیس هیأت تکواندو استان در این جلسه از نبود زیر ساخت و امکانات در رشته تکواندو صحبت کرد و گفت: ابتدایی ترین وسیله ای که یک تکواندو کار باید داشته باشد کلاه الکترونیک است که هیأت تکواندو کردستان فاقد آن است و شاید تنها استان کشور باشیم که این وسیله را نداریم! به همین خاطر ورزشکاران ما فقط در مسابقات کشوری کلاه الکترونیک را تجربه می‌کنند.
زارعی نایب رئیس هیأت ورزش‌های رزمی اظهار داشت: ما با رئیس هیأت مشکل داریم بر اساس آیین نامه هیأت های ورزشی باید تمام برنامه های اجرایی هیأت مصوبه هیئت رئیسه را داشته باشد که متأسفانه رئیس هیأت رزمی استان بدون توجه به اساس نامه کاملاً سرخود عمل می‌کند به طوری که بدون اطلاع نایب رئیس بانوان دوره های آموزشی برگزار می‌شود! که این عدم هماهنگی باعث ایجاد چنددستگی در میان ورزشکاران این هیأت شده است.

تبعیض در استقبال از قهرمانان جهان
تیمور جعفری رئیس هیأت ناشنوایان استان سخنان خود را با این جمله آغاز کرد که هیأت ناشنوایان تنها هیأتی است که حتی یک سانس تمرین در اختیار ندارد! در مقابل هیأتی مدال آور است که ورزشکاران آن موفق به کسب مدال جهانی شده‌اند و صاحب جایگاه خوبی در سطح کشور هستیم.
جعفری از عدم استقبال ورزشکار ناشنوای قهرمان جهان انتقاد کرد و گفت: در سقز 2 ورزشکار قهرمان جهان داشتیم یکی مبین عظیمی در کشتی و دیگر بهنیا امامی در کشتی ناشنوایان بود که اولی با بهترین استقبال به زادگاهش برگشت اما برای کشتی گیر ناشنوا قهرمان جهان هیچ مراسمی گرفته نشد این تفاوت ورزشکاران ناشنوا با ورزشکاران سالم است!
داشتن ورزشکار ملی پوش نیازمند مربی و مدیر نخبه ورزشی است
سروه ضرغامیان نایب رئیس هیأت بسکتبال اظهار داشت: اگر ما ورزشکار نخبه می‌خواهیم باید مدیر ورزشی و مربی نخبه داشته باشیم تا بتوانیم ورزشکار قهرمان تحویل تیم ملی دهیم، اما متأسفانه مشکل اصلی ورزش ما کمبود مدیر و مربی نخبه است که بتواند هیأت های ورزشی را به درستی اداره کند و ورزشکار را اصولی آموزش دهند.
ضرغامیان ادامه داد: تعداد زیادی باشگاه‌های ورزشی در کردستان مشغول فعالیت هستند که متأسفانه خروجی مثبتی در بخش قهرمانی ندارند چون بر کار آن‌ها نظارت نمی‌شود پس مدیران ورزشی اگر واقعاً توانایی اداره هیأت های ورزشی را ندارند کنار بکشند چون مدیون تک تک نفراتی هستند که در رشته آن‌ها فعالیت می‌کنند.

این نشست ها را ادامه می دهیم!
آمنه غلام ویسی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان به عنوان آخرین سخنران این جلسه اظهار داشت: این جلسه یکی از بهترین جلساتی بود که تا کنون در آن حضور داشته‌ام چون مواردی بیان شد که برای پیشرفت ورزش استان بسیار مهم و کاربردی است و ما هم از این موارد بهره خواهیم گرفت در آینده نیز این نشست‌ها تکرار خواهند شد.
غلام ویسی ادامه داد: بر خلاف نظر عده ای که این جلسات را بی نتیجه می‌دادند عقیده دارم که با برگزاری چنین جلساتی و تکرار کمبود ها و مشکلات ورزش استان می‌توانیم با یک برنامه ریزی اصولی و تلاش بیشتر امیدوار به پیشرفت ورزش استان در همه زمینه ها باشیم چون هدف همه ما ارتقای ورزش است.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان گفت: آقای پولاد گر معاون وزارت ورزش و جوانان به عنوان نماینده تام اختیار وزیر ورزش به کردستان می‌آیند که امیدواریم از این فرصت استفاده کنیم و مشکلات کلان ورزش استان را مطرح کنیم تا حضور معاون وزیر مثمر ثمر باشد.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10743

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار