در گفتگو با سرپرست ورزش کردستان عنوان شد:

مسیر و هدف برای مدیرکل آینده مشخص است

آمنه غلام ویسی سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان به بهانه واگذاری امتیاز تیم والیبال راه یاب ملل در اولین گفتگو خود با «به هیز» ضمن اشاره به اهمیت ورزش در سلامتی و نشاط جامعه گفت: هزینه در ورزش باید به عنوان یک سرمایه گذاری به آن نگاه شود چون هرچه در ورزش هزینه کنیم از آن طرف از هزینه درمان کم می‌شود در نتیجه جامعه سالم‌تری خواهیم داشت که این امر وظیفه دولت را در بخش ورزش همگانی بیشتر خواهد کرد.

آمنه غلام ویسی

غلام ویسی در مورد تیم والیبال راه یاب ملل گفت: در چند سال گذشته اداره کل ورزش و جوانان در حد توان خود کمک حال این تیم بوده است اما هزینه تیم داری در لیگ برتر والیبال بیش از 10 میلیارد تومان در یک فصل است که این مبلغ معادل اعتبار دو سال اداره کل ورزش و جوانان کردستان است! ما در تأمین هزینه ها نمی‌توانیم به این تیم کمک کنیم، چندین بار با مسئولین راه یاب ملل صحبت کردم و آن‌ها عنوان کردند به تنهایی نمی‌توانند تمام هزینه تیمداری در سوپر لیگ والیبال کشور را تأمین کنند به ناچار امتیاز را به استان دیگر واگذار کردند.
وی اظهار داشت: وظیفه اصلی دستگاه ورزش حمایت از ورزش همگانی است نه ورزش قهرمانی! ولی برخی مواقع شرایط ایجاب می‌کند که از نفرات و تیم‌های ورزشی استان حمایت کنیم تا بتواند در مسابقات حضور داشته باشد دولت می‌تواند شرایط و زمینه تیم داری را مهیا کند اما نمی‌تواند به طور مستقیم تیمداری کند، در هیچ جای دنیا دولت‌ها تیم داری نمی‌کنند، تیمداری و باشگاه‌داری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و من از بخش خصوصی، صنایع، کارخانه ها و سرمایه داران درخواست می‌کنم از نفرات، تیم‌های و هیأت های ورزشی استان حمایت کنند که برای کردستان افتخار بیشتری در بخش ورزش کسب کنند.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان اظهار داشت: اکنون در دنیا به ورزش به عنوان یک صنعت درآمد زا نگاه می‌کنند، اما در کشور ما تمام هزینه های ورزش توسط دولت پرداخت می‌شود و اعتبارات دولتی که وزارت ورزش در اختیار ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها قرار می‌دهد بسیار محدود است به طور مثال اعتباری که سالانه در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار فقط در حدی است که امورات جاری هیأت های ورزشی را بتوان با آن راه انداخت.
غلام ویسی با اشاره به مشکل اصلی ورزش استان، نبود حامی مالی و اسپانسر گفت: نباید انتظار داشته باشیم دولت در بحث ورزش قهرمانی سرمایه گذاری کند چون این کار نه در توان دولت است و نه وظیفه دولت بلکه باید بخش خصوصی در این زمینه اقدام کند. هر چند می‌گویم استان کردستان از نظر صنعتی یک استان کمتر برخوردار است اما با این شرایط هم ظرفیت‌هایی در استان وجود دارند که می‌تواند کمک حال ورزش قهرمانی و حرفه ای استان باشند.
وی ادامه داد: در کردستان ورزشکاران مستعدی در اکثر رشته های ورزشی حضور دارند که برای شکوفا شدند این استعدادها نیاز است که امکانات و تسهیلات مورد نیاز در اختیار آنان قرار گیرد و دستگاه ورزش به تنهایی نمی‌تواند همه امکانات را برای آن‌ها فراهم کند که در این بحث ورود بخش خصوصی لازم است.
غلام ویسی گفت: استاندار کردستان یک شخص ورزش دوست است که در اکثر جلسات و برنامه های ورزشی حضور دارد و یکی از استاندارانی است که بیشترین دیدار را با وزیر ورزش در جهت پیگیری مشکلات ورزش استان داشته است و در چندین جلسه از بخش خصوصی خواسته کمک حال ورزش باشند و با چند کارخانه بزرگ استان چندین جلسه برگزار کرده و کارها مرحله به مرحله پیش می‌رود و به زودی به نتیجه می‌رسد.
سرپرست دستگاه ورزش در مورد برنامه های خود برای جذب اسپانسر اظهار داشت: یکی از برنامه ها فعال کردن شورای عالی ورزش استان و استفاده از سرمایه داران به عنوان عضو افتخاری این شورا است فرهنگ سازی و توجیه جامعه در جهت کمک به ورزش یکی دیگر از برنامه ها ما است و فعال کردن انجمن خیرین ورزشی با حضور سرمایه داران برنامه بعدی ما برای جذب اسپانسر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تغییر روسای هیأت های ورزشی گفت: هدف ما این است که در چهارچوب قوانین و اساس نامه هیأت های ورزشی از نفراتی به عنوان رئیس هیأت استفاده کینم که باعث پیشرفت آن رشته ورزشی شوند در همین راستا با چند رئیس فدراسیون که دوران ریاست هیأت آنها به پایان رسیده صحبت کرده‌ایم که سرپرست جدید منصوب شود.

غلام ویسی در مورد آینده مدیریت دستگاه ورزش گفت: در این مورد من تصمیم گیرنده نیستم، بلکه مسئولین استانی و وزارت خانه تصمیم می‌گیرند، ولی من خواهش می‌کنم جامعه ورزشی فکر و ذهن خود را درگیر مدیر کل و مسائل حاشیه ای نکنند! چون هر کس که مدیر باشد مسیر و هدف مشخص است و مدیر فقط برنامه ریزی می‌کند که چگونه به این اهداف برسد و من هم در هر پست که باشم تلاش می‌کنم به بهترین شکل وظیفه خود را انجام دهم.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10352

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار