نماینده هیأتهای ورزشی به معاون وزیر چه گفتند؟

هفته گذشته در جریان سفر ریاست جمهوری به استان کردستان سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش وزارت ورزش و جوانان به عنوان نماینده تام اختیار این وزارت خانه به مدت سه روز در سنندج حضور داشت.

به گزارش به هیز نیوز، پولادگر برای آشنایی بیشتر با مشکلات حوزه ورزش کردستان جلسه ای را با روسا و نایب رئیسان هیأت های ورزشی برگزار کرد، مسعود الماسی، علیرضا غلامی به عنوان رئیس هیأت و زارعی و کرمی به نمایندگی از نایب رئیس بانوان هیأت های ورزشی در این جلسه صحبت کردند.
مسعود الماسی رئیس هیأت کاراته کردستان از سیستم و روند حاکم بر ورزش کشور انتقاد کرد و گفت: به دلیل عملکرد ضعیف ورزش ما نمی‌توانیم برنامه های خود را پیاده کینم به طور مثال در بحث اسپانسر هیچ حمایتی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد تا انگیزه برای حمایت ورزش داشته باشند.
الماسی ادامه داد: در بحث اعتبارات و تجهیزات باید به استان‌های مرزی توجه بیشتری شود، جغرافیای و قطبی کردن ورزش در کشور خلاف منافع ملی است به طوری در یک رشته به استان خاصی توجه شود استعدادهای دیگر نقاط را نادیده بگیریم به زیان ورزش کشور است.
وی اعتبارات جاری اداره کل ورزش و جوانان را بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت: به همین خاطر کمک خیلی کمی به هیأت های ورزشی می‌شود که نیاز است اعتبار مناسبی به استان‌ها تخصیص داده شود که هیأت های ورزشی هم بتواند برنامه های خود را اجرا کنند.
الماسی در پایان سخنان خود اظهار داشت: کردستان از نظر معادن از استان‌های برخوردار کشور است اما اراده ای وجود ندارد که از این ظرفیت‌های برای کمک به ورزش استفاده شود لذا نیاز است مسئولین استانی و کشوری برای جذب این منابع در بخش ورزش جدی‌تر تلاش کنند.

زارعی نایب رئیس هیأت ورزش‌های رزمی سخنان خود را با این جمله شروع کرد که ورزش در کردستان ناک دان شده است! ما می‌خواهیم ورزش استان روی زمین نماند و بلند شود که این کار با کمک وزارت ورزش و جوانان میسر خواهد شد.
زارعی ادامه داد: اولین مشکل ورزش استان ماده 88 (اجاره اماکن ورزشی) است که با توجه به سرانه پایین مردم کردستان ماده 88 هم اماکن ورزشی را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که مبلغ بیشتری پرداخت کنند در نتیجه دغدغه آن‌ها درآمدزایی است نه ورزش! به همین خاطر از مربیان و ورزشکاران شهریه بیشتری دریافت می‌کند و در کنار آن در بحث نگهداری اماکن ورزشی کوتاهی می‌کنند و عمر استفاده از سالن‌های ورزشی پایین می‌آید، پس نیاز است اماکن ورزشی استان کردستان از ماده 88 خارج شوند.
نایب رئیس هیأت ورزش‌های رزمی کردستان مشکل دیگر ورزش استان را سرانه پایین فضای ورزشی عنوان کرد و گفت: سنندج به عنوان مرکز استان از پایین‌ترین سرانه ورزشی در استان برخوردار است! متأسفانه در سال‌های گذشته بدون نیاز سنجی زمین‌های چمن و اماکن ورزشی در روستاها برخی نقاط احداث شده است که امکان دسترسی برای قشر زیادی از جامعه فراهم نیست.
زارعی نبود هتل ورزش و یا خوابگاه را یکی دیگر از مشکلات ورزش در مرکز استان عنوان کرد و گفت: نبود خوابگاه مناسب باعث شده کمتر میزبان مسابقات مهم کشوری و بین‌المللی باشیم و سالن 22 گولان با وجود گذشت چند سال از افتتاح آن هنوز در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار نگرفته است.
وی اظهار داشت: با وجود آنکه 51 درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند اما از لحاظ بودجه و امکانات هیأت های ورزشی در حق آن‌ها کوتاهی می‌کنند. اصلاح آیین نامه هیأت های ورزشی اجازه ندادن به افراد غیر ورزشی برای ثبت نام ریاست هیأت و بیمه مربیان ورزشی تعدادی از درخواست‌های زارعی از معاونت وزارت ورزش و جوانان بود.
کرمی نایب رئیس هیأت تکواندو کردستان، حضور در لیگ‌های کشوری باعث ارتقاء ورزش قهرمانی عنوان کرد و گفت: متأسفانه ورزشکاران استان کردستان به دلیل نبود اسپانسر کمتر می‌تواند با نام استان در لیگ‌ها حضور داشته باشند، لذا درخواست داریم تیم‌های ورزشی استان را از پرداخت ورودی لیگ‌های کشوری معاف کنید تا شاهد حضور تیم‌های بیشتر از کردستان در کشور باشیم.
علیرضا غلامی رئیس هیأت شمشیر بازی کردستان با بیان اینکه بیش از 5 ماه است دستگاه ورزش و جوانان کردستان با سرپرست اداره می‌شود، گفت: انتظار داریم هر چه زودتر تکلیف مدیریت ورزش استان مشخص شود و اجازه ندهید غیر ورزشی‌ها برای ورزش استان تصمیم بگیرند!
غلامی ادامه داد: با ماده 88 ورزش کردستان محلی برای کسب درآمد غیر ورزشی از ورزش شده است! در جای که ما مشکل سالن ورزشی داریم نباید ماده 88 برای ورزش کردستان اعمال شود باید سالن‌های ورزشی به هیأت های ورزشی برگردد و در کنار آن هم حداقل چند سانس اماکن ورزشی ارگان‌های دیگر در اختیار هیأت های ورزشی قرار گیرد.
وی یکی از دلایل ریزش ورزشکاران استان در رده سنی بزرگسالان را نبود شغل عنوان کرد و گفت: اگر کارخانجات سطح استان و ارگانی مثل شهرداری که نیروی زیادی را جذب کرده است استخدام ورزشکاران را در اولویت قرار دهند مطمئن باشید ورزشکاران ما با دغدغه کمتر در بحث ورزش قهرمانی فعالیت خواهند کرد برای استان و کشور افتخار کسب می‌کنند.
غلامی در پایان سخنان خود به پایگاه قهرمانی سنندج اشاره کرد و گفت: تجهیزات این پایگاه مربوط به 30 سال قبل می‌باشد نیاز است دستگاه‌های موجود در پایگاه قهرمانی تجهیز، تعمیر و به روز رسانی شود.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10747

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار