بدون تعارف و صمیمی با معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان؛

اجرای طرح آمایش سرزمین ضامن توسعه و تحول ورزش استان است

اشاره: چهارده ماه پیش که آمنه غلام ویسی مدیرکل ورزش و جوانان، حکم انتصاب فرزاد خاکی به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان را صادر کرد، بارقه‌هایی از امید بر فضای ورزش استان مستولی گشت و اینکه مهم‌ترین حوزه ورزش استان متولی جدیدی به خود دیده است، مقبول اکثریت جامعه ورزشی بود. خاکی با تجربه و اندوخته ای ده ساله در رأس ورزش شهرستان سقز و با رزومه موفق‌ترین مدیر شهرستانی پای به ساختمان استقلال گذاشت تا بر پرچالش ترین بخش ورزش صدارت کند. حوزه ورزش قهرمانی که بار اصلی مدیریت هیأت های ورزشی، برنامه ریزی برای آینده ورزش قهرمانی و استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیت‌های موجود را بر دوش دارد، همواره در مظان قضاوت و پیش داوری‌های کارشناسان و صاحب نظران و علاقمندان قرار دارد و به همین دلیل متولی این بخش بیش از سایر معاونت‌ها در تیررس توقعات و انتظارات و خواست‌های جامعه ورزشی قرار دارد. اینک که بیش از یک سال از انتصاب خاکی می‌گذرد، در گفتگویی صمیمی و البته بدون تعارف، از زبان خودش عملکرد صورت گرفته در معاونت توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان را بازگو می‌کنیم.

فرزاد خاکی

چهارده ماه می‌تواند بازه زمانی کوتاه مدت باشد برای بررسی اقداماتی که در این مسوولیت انجام داده‌اید، به نظر خودتان مهم‌ترین اقدامات شاخصی که در این مدت داشته‌اید، چه بوده است؟
ضمن اذعان به تلاش و اقدامات مثبتی که مسوولان سابق قبل از من در این مسوولیت برای توسعه ورزش استان داشته‌اند، اما طبیعی است هر کسی که در منصب و مسوولیت جدیدی قرار می‌گیرد برنامه و تفکرات خاصی را برای حوزه کاریش تعریف می‌کند را دارد و به دنبال ایجاد تغییر و تحول مثبت می‌باشد. ساماندهی مدیریت هیأت های ورزشی، اعزام تیم‌های استان به سومین المپیاد استعدادهای برتر، ارزیابی عملکرد هیأت های ورزشی از جمله برجسته‌ترین اقدامات صورت گرفته در این مدت کوتاه بوده است.

در طول 8ماه گذشته انتخابات 11 هیأت ورزشی برگزار شده است

بیشتر جهت گیری ساماندهی هیأت های ورزشی به برگزاری مجامع انتخاباتی مربوط می‌شود، در این مدت انتخابات چند هیأت ورزشی برگزار شده است؟
یکی از اقدامات اولیه ما ساماندهی 15 هیأت بود که با سرپرست اداره می‌شدند، هیأتی داشتیم که بیش از 20 ماه با سرپرست اداره می‌شد! که علتی اصلی آن عدم همکاری فدراسیون‌های ورزشی با اداره کل ورزش و جوانان کردستان بود. به هر حال با تلاش فراوان در طول 8 ماه موفق شدیم مجمع انتخابات 11 هیأت ورزشی را برگزار کنیم و متأسفانه 2 فدراسیون با ما همکاری نکردند و نتوانستیم در زمان قانونی انتخابات این 2 هیأت را برگزار کنیم. هر چند برخی از انتخابات بر خلاف میل باطنی ما با حضور فقط یک نامزد ریاست برگزار شد که علت آن هم عدم استقبال متقاضی و نداشتن شرایط احراز ریاست هیأت بود و مهم‌ترین آن عدم احراز سابقه 5 ساله مدیریتی بود که در حال حاضر به 4 سال کاهش یافته است.
اداره کل ورزش استان سه ماه قبل از اتمام دوره ریاست هیأت های ورزشی با فدراسیون مکاتبه می‌کند تا انتخابات قبل از اتمام زمان ریاست هیأت برگزار شود و منجر به انتخاب سرپرست نشود. چون زمان سرپرستی هیأت های ورزشی سردرگم و بدون برنامه و بلاتکلیف هستند، اداره کل ورزش و جوانان تلاش کرده است در مجامع انتخاباتی بی طرف باشد و چینش اعضای مجمع هر انتخاباتی بر اساس آیین نامه صورت گرفته است که برخی مواقع تعدادی از اعضای مجمع با نظر رئیس فدراسیون که رئیس مجمع هم می‌باشد تغییر کرده‌اند، نقش ما بیشتر اخذ برنامه از هیأت ها و ناظر بر عملکرد و اقدامات آن‌ها هستیم.

 

بدقولی‌های رییس فدراسیون برگزاری انتخابات هیأت فوتبال را با تأخیر مواجه کرده است

یکی از پرحاشیه ترین و پیچیده‌ترین انتخابات، انتخابات هیأت فوتبال می‌باشد که پس از حدود 10 ماه و علیرغم انتشار فراخوان و سایر مراحل تاکنون برگزار نشده است. به نظر شما چه اتفاقاتی موجب شد که سرنوشت مدیریت این هیأت تاکنون مشخص نشده باشد؟
متأسفانه آیین نامه هیأت فوتبال دارای ایرادات بسیاری است که اجرای آن برای هیأت های استانی خیلی سخت است بر همین اساس عنوان شده هیأت های فوتبال مستقل هستند این در حالی است که هیأت هیچ امکانات و تجهیزاتی از خود ندارد و نمی‌تواند مستقل عمل کند. در بحث انتخابات، ما بر طبق همین اساس نامه پر اشکال اقدام کرده‌ایم و در مرحله اول فراخوان ثبت نام و تمام مراحل انجام گرفت و همه شرایط برای برگزاری انتخابات مهیا بود اما فدراسیون فوتبال به نوعی تخلف کرد و بعد از سه بار اعلام تاریخ برگزاری مجمع، انتخابات را برگزار نکرد! چرا بر اساس آیین نامه خودشان مجمع انتخابات هیأت فوتبال کردستان را برگزار نکردند؟ ما به دنبال سروسامان دادن به هیأت فوتبال هستیم چون جامعه ورزشی از اداره کل ورزش و جوانان این انتظار دارند، مثل بقیه هیأت ها مجمع انتخابات هیأت فوتبال استان را برگزار کند. رئیس فدراسیون فوتبال با مسئولین استانی چندین جلسه برگزار کرد و قول‌هایی داد که متأسفانه به آن‌ها هم عمل نکرد! ما به عنوان متولی ورزش استان حق داریم که بدانیم متولی هیأت فوتبال کیست و زمانی که صلاحیت رئیس قبلی هیأت تایید نشد باید برای هیأت سرپرست تعیین می‌کردند که این کار هم با تعلل و تأخیر فراوان بالاخره انجام شد و به هر حال برای دومین بار و بدون اطلاع ما فراخوان ثبت نام ریاست هیأت را منتشر کردند، مراحل کار طبق آیین نامه فدراسیون پیش می‌رود و منتظر تصمیم فدراسیون هستیم.
عدم حضور 20 ساله ورزشکاران کردستان در المپیک یک ضعف اساسی است.

 

همان گونه که از عنوان مسوولیتتان مشخص است ورزش قهرمانی و حضور موفقیت آمیز ورزشکاران در عرصه های ملی و بین‌المللی مورد انتظار است اما انتظار برای حضور ورزشکاران کردستانی در المپیک به حسرتی 20 ساله تبدیل شد، در این رابطه چه نظری دارید؟
به نظر من برای استانی چون کردستان یک ضعف اساسی است که 20 سال ورزشکاری در المپیک حضور نداشته باشد. در این زمینه مسئولان و مدیران ورزشی کم کاری نکرده‌اند! سال گذشته در مراسم تجلیل از مدال‌آوران مسابقات آسیایی و جهانی از 41 نفر تجلیل کردیم ما باید به دنبال حل این مشکل باشیم چرا ورزشکار ما در تیم‌های ملی حضور دارد اما برای رقابت‌ها آسیایی و المپیک انتخاب نمی‌شود؟ که آن هم دلایل زیادی از جمله نبود زیر ساخت‌های مناسب، عدم حضور در مسابقات بین‌المللی، نبود حامی مالی، کمبود مربی فنی و با دانش روز است که باید به فکر برگزاری کلاس‌های ارتقای مربیگری و داوری باشیم.

برای رفع این معضل کارگروه بازی‌های آسیایی 2026 و المپیک 2028 را تشکیل داده‌ایم با حضور کارشناسان اداره کل و صاحب نظران ورزش، نمایندگان هیأت های ورزشی که این عدم حضور را در وهله اول آسیب شناسی می‌کنیم و توسط این کارگروه راهکار ارائه می‌شود. البته عملیاتی کردن آن‌ها فقط توسط اداره کل ورزش و جوانان عملی نیست بلکه عزم جدی مسئولان استانی و شهرستانی و ارگان‌های چون دانشگاه هها، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و بخش خصوصی را می‌خواهد که هر کدام گوشه ای از کار را بگیرند، به همین خاطر باید در کنار کارگروه علمی و فنی، کار گروه حمایتی قرار بگیرید. به طور مثال اگر اعضای کارگروه تصمیم بگیرند در چند رشته ورزشی مانند وزنه برداری، دوومیدانی، کشتی، قایقرانی، تکواندو و تنیس روی میز که هر ساله در کشور مدال کسب می‌کنند و شانس حضور در المپیک و بازی‌های آسیایی را داریم، حمایت ویژه شوند باید این کار صورت گیرد.

 

کارگروه بازی‌های آسیایی 2026 و المپیک 2028 را تشکیل داده‌ایم

در برخی مواقع ورزشکاران کردستانی تا سطح و مرحله حضور در اردوهای تیم ملی قرار می‌گیرند اما به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام نمی‌شوند، برای رفع این مشکل چه کاری باید کرد؟
در دیدار معاون بانوان وزارت ورزش من از اجحاف در حق ورزشکاران اردو نشین کردستانی صحبت کردم چون واقعاً برخی فدراسیون‌ها، مربیان تیم ملی و داوران در حق ورزشکاران کردستانی کم لطفی می‌کنند که برای حل این معضل باید مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کنند تا ظلمی در حق ورزشکاران نشود هر چند اعتقاد دارم مسئولان استانی باید به بحث‌های کلان ورزش ورود پیدا کنند اما برخی مواقع هم لازم است از ورزشکاران مظلوم دفاع کنند.

 

درخواست‌های چند باره برای برگزاری شورای عالی ورزش استان بدون نتیجه مانده است!

شورای عالی ورزش در استان‌ها یکی از ظرفیت‌های است که می‌تواند برای پیشبرد ورزش از آن استفاده کرد که متأسفانه بیش از 3 سال است شورای عالی ورزش در کردستان تشکیل نشده است، علت عدم برگزاری جلسات این شورا چیست؟
در طول یک سال گذشته که من مسئولیت معاونت ورزش اداره کل را بر عهده گرفته‌ام، چندین بار درخواست تشکیل شورای عالی ورزش استان را به استانداری ارائه داده‌ایم که متأسفانه این شورا برگزار نشد و من دلیل آن را نمی‌دانم، اما شورای عالی ورزش حوزه تصمیم گیری کلان ورزش استان است که حمایت از کارگروه های استانی در بحث بازی‌های آسیایی، ارائه راهکار برای انگیزه به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای کمک مالی به ورزش، بخشودگی مالیاتی و تعیین تکلیف زمین‌های دارای کاربری ورزشی که باید در اختیار جامعه ورزشی باشد از جمله کارکردهای این شورا می‌تواند باشد. نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی عضو شورای عالی ورزش استان هستند، باید با رایزنی با وزارت ورزش و دیگر ارگان‌های مرتبط به ورزش در فکر کارها و اقدامات کلان برای توسعه ورزش استان باشند و هر تصمیمی که در شورای ورزش استان گرفته شود قطعاً در پیشرفت ورزش موثر خواهد بود.

در مورد نحوه آماده سازی و نتایج نمایندگان استان در سومین المپیاد استعدادهای برتر صحبت کنید؟
زمانی که من به عنوان معاون ورزش منصوب شدم بلافاصله آیین نامه برگزاری سومین المپیاد استعدادهای برتر ابلاغ شد که ما هیچ فرصتی برای برنامه ریزی نداشتیم و هیأت های ورزشی هم عملاً هیچ اقدامی برای المپیاد انجام نداده بودند به همین خاطر نسبت به دورهای گذشته المپیاد مدال‌های کمتری کسب کردیم. اما بلافاصله بعد از پایان المپیاد ارزیابی عملکرد هیأت های ورزشی در سومین المپیاد استعداد های برتر و برنامه ریزی برای المپیاد چهارم را در دستور کار قرار دادیم و با همه هیأت های ورزشی تک به تک و تخصصی جلسه برگزار کردیم و از آن‌ها برنامه و کار خواسته‌ایم و در بحث مالی هم در ابتدا سال 1403 به هیأت های ورزشی در راستای برنامه آماده سازی ورزشکاران برای حضور در المپیاد کمک مالی کرده‌ایم که کار را از رده پایه شروع کنند تا نفر و تیم آماده برای حضور در المپیاد و مسابقات رده های سنی پایه داشته باشند با اقداماتی که انجام شده است ورزشکاران کردستانی در دوره بعدی المپیاد قطعاً نتایج بهتری کسب خواهند کرد.

 

توزیع منابع مالی میان هیأت های ورزشی بر اساس عملکرد آن‌ها صورت می‌گیرد

در بحث توزیع کمک مالی به هیأت های ورزشی چه شاخص‌هایی را مد نظر قرار می‌دهید؟
کمک مالی که ابتدای امسال به هیأت های ورزشی از طرف وزارت خانه پرداخت شد کم سابقه بود! امسال این کمک به هیأت ورزشی بر اساس عملکرد سال گذشته به آن‌ها پرداخت شد به طوری که به چند رشته ورزشی که فعالیت خاصی نداشتند هیچ کمکی نکردیم، در قبال پرداخت این کمک‌ها از هیأت ها تعهد گرفته‌ایم که در بخش همگانی، قهرمانی، بانوان و افزایش ورزشکاران سازمان یافته با برنامه پیش بروند و دارای هیئت رئیسه و کمیته ها فعال باشند.

 

در ورزش همگانی و روستایی عشایری نسبت به سال گذشته جهش داشته‌ایم

توسعه ورزش همگانی یکی از بسترهای توسعه ورزش قهرمانی است، وضعیت ورزش همگانی استان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در بخش ورزش همگانی و روستایی نسبت به سال گذشته جهش داشته‌ایم چون سال گذشته بر اساس ارزیابی وزارت ورزش و فدراسیون حوزه همگانی و ورزش روستایی ما ضعیف بود اما امسال عملکرد قابل قبولی داشته‌اند به علت اینکه طی سال گذشته جلسات متعددی با حوزه ورزش همگانی داشته‌ایم از آن‌ها برنامه و اقدام عملی خواسته‌ایم.

 

هیأت های ورزشی بر اساس عملکردشان در سه سطح دسته بندی می‌شوند

در مورد نحوه نظارت و ارزیابی بر فعالیت هیأت های ورزشی چه فرایندی را مدنظر قرار می‌دهید؟
کارشناسان ما در حوزه همگانی، قهرمانی و بانوان طی چند ماه گذشته بر اساس آیتم‌های وزارت ورزش و جوانان و رجوع به ارزیابی‌های سال‌های گذشته و رتبه هیأت ها در فدراسیون‌ها، عمل می‌کنند. هیأت های ورزشی پس از ارزیابی در سه گروه درجه بندی شدند، در کنار آن انتظارات دستگاه ورزش از هر گروه را مشخص کردیم اگر در ارزیابی سال آینده انتظارات ما را بر آورده نکرده باشند دلیل و علت آن را می‌خواهیم در حد توان کمک خواهیم کرد که نقاط ضعف خود را بر طرف کنند به شرطی که آن‌ها هم فعالیت خود را چند برابر کنند. ارزیابی سالیانه هیأت های ورزشی توانمندی و مسیر هیأت را مشخص می‌کند با این کار می‌خواهیم جایگاه هیأت های ورزشی معلوم شود آن‌ها با انگیزه بیشتری به کار ادامه دهند. در نهایت هدف رشد و توسعه ورزش استان است. نتایج ارزیابی هیأت های ورزشی در نیمه اول مهر ماه اعلام خواهد شد و هیأت هایی که در تیپ یک قرار گرفته‌اند مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.
متأسفانه در تعدادی از هیأت های ورزشی اختلاف نظر فراوانی وجود دارد که باعث شده اکثر کمیته ها آن‌ها غیر فعال باشد این امر باعث عدم پیشرفت آن رشته ورزشی شده است. همه اعضای رشته های مختلف ورزشی باید همدل و یک صدا و دلسوزانه فقط به فکر پیشرفت ورزش باشند.

عملکرد اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها در چند بعد ارزیابی می‌شود که بخشی از آن مربوط به معاونت ورزش می‌شود که از مدیر کل ورزش و جوانان خواسته‌ایم عملکرد اداره ورزش شهرستان‌ها هم مورد ارزیابی قرار گیرد چون در حال حاضر بیشتر قهرمانان ما از شهرستان‌ها هستند و نیاز است به آن‌ها بیشتر بها داده شود.

 

بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه و نیاز به حضور آنان در محافل ورزشی می‌تواند نقش ویژه ای در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی داشته باشد در این بخش چه اولویت‌هایی را مدنظر دارید؟
به تمام هیأت های ورزشی اعلام کرده‌ایم هر کاری که برای آقایان انجام می‌دهند برای بخش بانوان هم باید انجام شود، هر چند از نظر ورزشکار سازمان یافته تعداد بانوان از آقایان کمتر هستند اما در بخش قهرمانی نسبت به آقایان عملکرد بهتری داشته‌اند، بانوان ورزشکار در رشته های فوتبال، وزنه برداری، تکواندو، کاراته، بسکتبال، دوومیدانی توانسته‌اند به تیم ملی راه پیدا کنند. مسئول گروه بانوان با سفر به تمام شهرستان‌ها و برگزاری جلسات با نواب رئیس بانوان هیأت های ورزشی آسیب شناسی لازم را انجام داده، مشکلات و کمبودها به اطلاع روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و ارگان‌ها مرتبط رسیده است و در صدد حل مشکلات حوزه بانوان هستیم.

 

یکی از دغدغه های هم اداره کل و هیأت های ورزشی عدم حضور و حمایت بخش خصوصی و در کل حامیان ورزشی است. در این زمینه آیا اقدام عملی صورت گرفته است؟
حامی و یا اسپانسر ورزشی به کسانی گفته می‌شود که حمایت و اسپانسری آن‌ها مستمر باشد نه فقط به یک سال و یا یک فصل محدود شود. در راستای تشویق و ترغیب بخش خصوصی قرار است امسال در هفته تربیت بدنی اداره کل ورزش و جوانان از فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه ورزش تجلیل کند و در کنار آن اداره کل ورزش و جوانان در تلاش است تا ارگان‌ها و دستگاه های دیگر را مجاب کند که با طرح‌های تشویقی اسپانسرهای ورزشی را به ادامه کار دلگرم کنند، کسی که به عنوان حامی و اسپانسر به حوزه ورزش ورود می‌کند توقع دارد در قبال این کار به طرق مختلف از جمله حق پخش، تبلیغات دور زمین و سایر موارد مورد توجه قرار گیرد که در استان کردستان زمینه استفاده از هیچ‌کدام از این موارد فراهم نیست، اسپانسرهای ورزشی فقط بر روی بخشودگی مالیات زوم کرده‌اند که توقع خیلی کمی است حتی در این امر هم ادارات مالیات استان‌ و شهرستان‌ها سلیقه ای عمل می‌کنند رویه ثابت و مشخصی ندارند. برای حل این معضل هم از طریق شورای عالی ورزش می‌توان اقدام کرد.

 

اجاره اماکن ورزشی در قالب ماده 88 برای استان‌هایی چون کردستان نتوانسته چندان موثر واقع شود و در به بیشتر مواقع به چالشی تبدیل شده است. عدم نظارت مناسب و عدم تعهد مستأجران به حفظ و نگهداری از مهم‌ترین مشکلات اجرای این ماده قانونی است. در این زمینه چه سیاستی را دنبال کرده‌اید؟
ماده 88 یک قانون است و باید اجرا شود هر چند در استان‌های کمتر برخوردار شاید مقداری برای ورزش آسیب زا بوده باشد. در کارگروه ماده 88 برای اماکن ورزشی استان تصمیم گیری می‌شود و اماکن ورزشی تخصصی به هیأت های مرتبط واگذار می‌شود و سالن‌های چند منظوره هم طی فرایندی قانونی از طریق مزایده به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود که نگهداری آن بر عهده مستأجر است ادارات ورزش شهرستان‌ها باید بر آن نظارت کنند که متأسفانه در برخی شهرستان‌ها نظارت لازم صورت نمی‌گیرد. برخی اماکن که به بخش خصوصی واگذار شده است به دلیل عدم نگهداری مناسب توسط مستأجر در کمتر از چند سال دچار استهلاک زیادی می‌شوند به همین علت کارگروه نظارت ماده 88 در ماه 2 بار به شهرستان‌ها سفر می‌کند و پس از بررسی اماکن ورزشی اگر مشکلی در امر نگهداری باشد، تذکرات لازم داده می‌شود و بر اساس قانون با آن‌ها رفتار می‌شود چون به اعتقاد من ویترین اداره ورزش و جوانان اماکن ورزشی هستند که باید به طور اصولی و فنی نگهداری شوند پس نیاز است ادارات ورزش شهرستان در بحث نظارت بر اماکن ورزشی تلاش بیشتری داشته باشند.

 

به زودی تعرفه شهریه رشته های مختلف ورزشی ابلاغ می‌شود

با گذشت 6 ماه از سال 1403 شهریه اماکن ورزشی اعلام نشده است و هر کسی بر اساس سلیقه خود از ورزشکاران شهریه دریافت می‌کند، چرا این امر تا کنون طول کشیده است؟
در سنوات گذشته شهریه اماکن ورزشی توسط شورای نرخ گذاری استانی اعلام می‌شد اما از سال گذشته بر اساس دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان تمام اماکن ورزشی سطح استان درجه بندی شدند و قرار شد امسال بر اساس این درجه بندی نرخ شهریه ها توسط وزارت ورزش اعلام شود که نرخ‌های جدید تازه به اداره کل ورزش و جوانان ارسال شده و به زودی شهریه اماکن ورزشی بر اساس درجه بندی اعلام خواهد شد و انتظار داریم باشگاه ها و سالن‌های ورزشی این نرخ‌های جدید را رعایت کنند بر طبق آن شهریه دریافت کنند.

 

طرح آمایش سرزمینی که توسط وزارت ورزش اجرا می‌شود در چه مرحله است؟
طرح آمایش سرزمینی تکلیف ورزش را در احداث زیرساخت‌ها و استعدادها روشن می‌کند این طرح توسط وزارت ورزش و با کمک اداره کل ورزش استان‌ها تدوین شده است که بر اساس پتانسیل و ظرفیت استان‌ها در بحث استعدادهای ورزشی و زیر ساخت تهیه شده به طور مثال در بحث زیر ساخت‌ها ورزشی از این به بعد بر اساس آمایش سرزمینی که احداث می‌شود و بر اساس نیاز و پتانسیل شهرستان‌ها طرح‌های ورزشی تعریف و اعتبار به آن‌ها اختصاص داده می‌شود که اگر این طرح به مرحله اجرا برسد شاهد تحول در ورزش استان‌ها خواهیم بود.

 

سخن پایانی؟
از همه دست‌اندرکاران حوزه ورزش به خصوص کادر هیأت های ورزشی استان، ورزشکاران، داوران، پیشکسوتان، صاحب نظران، تحصیل کردگان بخش ورزش و کارمندان دستگاه ورزش تشکر و قدردانی می‌کنم و توقع داریم جامعه ورزش استان با کنار گذاشتن اختلافات و حاشیه ها که مانع توسعه ورزش استان است همه با هم همراه و یکدل برای پیشرفت همه رشته های ورزشی تلاش کنند. دستگاه ورزش هم همراه و پشتیبان هیأت های ورزشی است در نهایت امیدواریم با اجرایی شدن برنامه های مورد نظر در رقابت‌های آسیایی و المپیک بعد از سال‌ها شاهد حضور ورزشکاران کردستانی باشیم.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=11478

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار