گروه ورزشی شفا و ترویج فرهنگ ورزش همگانی

وقتی نوبت به ورزش می‌رسد، بهترین زمان روز برای ورزش، زمانی است که می‌توانید به طور مداوم به آن پایند باشید. این زمان برای هر کسی متفاوت است. زمان “مناسب” به عواملی مانند اولویت‌ بندی برنامه‌ها، سبک زندگی و بدن شما بستگی دارد. اگرچه برای زمان ورزش قانون خاصی وجود ندارد اما تمرینات صبحگاهی دارای مزایای بی شماری هستند. ورزش صبحگاهی افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش وزن، بهبود الگوی خواب، کاهش خطر مرگ در اثر سرطان، شفافیت و درخشندگی پوست و ... را به دنبال خواهد داشت. خوشبختانه در چند سال اخیر با حرکت‌های خودجوش مردمی و کمک دستگاه ها و ارگان‌های دولتی شاهد افزایش تعداد گروه‌های ورزش صبحگاهی در سنندج هستیم، گروه ورزشی شفا یکی از گروه های فعال ورزشی سطح شهر سنندج است که حدود چهار سال است به سرپرستی فرهاد عبداللهی فعالیت خود را به طور رسمی شروع کرده است و در حال حاضر بیش از 200 نفر از بانوان و آقایان عضو این گروه هستند. شش روز در هفته برنامه وزشی دارند، سه روز ورزش صبحگاهی را انجام می‌دهند و 2 روز نیز برنامه کوه گشت دارند و یک روز را هم به یوگا اختصاص داده‌اند.

گروه شفا

گروه ورزشی شفا با اجرای برنامه های متنوع ورزشی در طول هفته زمینه ایجاد شور و نشاط را در میان اعضای گروه که بیشتر افراد بازنشسته هستند فراهم کرده است. در صبح یکی از روزهای هفته برای انعکاس فعالیت‌های گروه ورزشی شفا به پارک آ تی محل اصلی تمرین این گروه رفتیم که حدود 200 نفر از آقایان و بانوان مشغول اجرای حرکات ورزشی بودند. برای آشنای بیشتر با فعالیت این گروه با هماهنگی آقای یداله شیرازد با سرپرست و دو نفر از اعضای گروه ورزشی شفا گفتگوی کوتاهی داشتیم که خواندن آن خالی از لطف نیست
فرهاد عبدالهی بنیان‌گذار گروه ورزشی شفا و مدیر کل سابق اداره کل ورزش و جوانان کردستان هدف از تشکیل این گروه را ایجاد شور، نشاط، تحرک و پویایی در راستای ورزش همگانی در میان شهروندان سنندج عنوان کرد و گفت: این گروه با حمایت صندوق بازنشستگی کشوری در استان کردستان، اداره کل ورزش و جوانان و هیأت ورزش همگانی تشکیل شده و بیش از 80 درصد نفرات حاضر در گروه شفا را بازنشستگان تشکیل می‌دهند و بقیه اعضا هم از آحاد مختلف جامعه هستند.
عبدالهی ادامه داد: بیش از سه سال از فعالیت گروه شفا می‌گذرد که ابتدا با 4 نفر کار را شروع کردیم در حال حاضر با توجه به اعتمادی که شهروندان سنندجی به این گروه پیدا کرده‌اند حدود 400 نفر در قالب گروه ورزشی شفا فعالیت می‌کنند که در شامل ورزش صبح گاهی، گل گشت، کوه گشت و ورزش یوگا است.
سرپرست گروه ورزشی شفا اظهار داشت: اعضای گروه در هفته سه روز ورزش صبحگاهی، 2 روز برنامه کوه گشت و گل گشت و یک روز را نیز به ورزش یوگا مشغول هستند که برای ایجاد تنوع برنامه های گروه به جزء پارک آ تی در دیگر نقاط دیدنی و تاریخی سطح شهر سنندج و اطراف آن برگزار می‌شود.
یکی از افراد حاضر در گروه ورزشی شفا که دکتر هم هستند در مورد این گروه گفت: حدود 2 سال است با گروه شفا تمرین می‌کنم و با توجه به اینکه چندین سال است در عرصه سلامت فعالیت می‌کنم آقای عبدالهی مربی گروه حرکات را به صورت اصولی و صحیح و در راستای تأمین سلامتی افراد انجام می‌دهند چون حرکات طوری انجام می‌شود تمام مفاصل درگیر هستند و باعث تقویت آن‌ها و سیستم قلبی، تنفسی و عضلانی می‌شود.
وی ادامه داد: اعضای گروه ورزشی شفا در طول هفته به جزء جمعه های برنامه های متنوع ورزشی و تفریحی را در مکان‌های مختلف انجام می‌دهند و در شش ماه اول سال که هوا مساعد است برخی از برنامه های در شهرستانی استان انجام می‌شود که اجرای آن‌ها باعث تقویت جسمی و روحی نفرات حاضر در گروه می‌شود و به جزء جنبه سلامت جسمی باعث سلامت اجتماعی و ایجاد رفاقت، دوستی و ارتباط بیشتر در بین اعضای گروه می‌شود.
خانم پژگول یکی از بانوان حاضر در گروه ورزشی شفا با بیان اینکه یکی از فواید ورزش صبحگاهی بیدار شدن در یک ساعت مشخص و منظم بودند است گفت: حضور در یک جمعی که هم سن و سال‌های خودت هستند و در کنار آن انجام حرکات ورزشی که باعث کاهش دردهای میان سالی است از فواید ورزش گروهی می‌باشد.
وی ادامه داد: گروه ورزشی شفا باعث شده ما دوستان جدیدی پیدا کنیم و با آن‌ها در ارتباط و تعامل باشیم یک جمع سالم را تشکیل دهیم، در کل برنامه های که توسط گروه اجرا می‌شود باعث ایجاد شور و نشاط و شادابی در این سن برای شده است.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10931

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار