قرار گرفتن نفرات محوری در خارج گود موجب نارضایتی راکتی‌ها شد

انتخاب‌هایی که برای آقای رئیس دردسرساز شد!

ورزش بدمینتون یکی از رشته های مستعد استان به شمار می‌آید. حضور قهرمانان در لیگ‌های کشوری و کسب مقام در مسابقات معتبر ملی از جمله توانمندی‌های این رشته ورزشی است. سوابق فعالیت هیئت بدمینتون استان در ادوار مختلف نشان می‌دهد که هر زمان مدیریت توانمند همراه با انسجام و همدلی میان فعالان این ورزش در کردستان وجود داشته، حاصل آن حضور نمایندگان استان در لیگ‌های سطح اول کشور و همچنین تیم‌های ملی بوده که نمونه بارز آن اواسط دهه 80 با مدیریت محمدرضایی بود که ضمن همراهی اکثریت مخاطبان و اعضا با برنامه ها و سیاست‌های هیئت استان، شاهد جذب حامی و حضور در لیگ برتر همراه با برگزاری برنامه ها و انجام فعالیت‌های مشخص در راستای وظایف این هیئت بودیم. اما از اواخر دهه 80 و به ویژه در یک دهه گذشته رکود و نبود درخشش‌های سنوات قبل در میان جامعه بدمینتون به وضوح مشاهده گردید و این در حالی بود که هیئت استان چندین مدیر را از اهل فن تا حامی مالی را نیز در رأس خود قرار داد ولی هیچ‌گاه نتوانست به دوران اوج خود برگردد. به زعم نگارنده همراه نبودن تعدادی از پیشکسوتان و مدیران هیئت‌های شهرستانی تأثیرگذار با کادر مدیریتی استان و همچنین عدم قبول توانمندی بدمینتون کاران دیواندره ای به عنوان یکی از قطب‌های مهم این رشته ورزشی در استان و کشور از سوی مرکز نشینان موجب چنددستگی و اختلافات زیادی در میان جامعه این رشته ورزشی شد تا جایی که ضمن رکود کامل فعالیت‌های بدمینتون در بسیاری از شهرستان‌ها، خبرهای افتخارآفرینی ورزشکاران و حضور در لیگ‌های معتبر کشوری نیز بسیار کمرنگ تر از گذشته شد. انتخابات آبان سال گذشته و حضور مرتضی فاتحی پور با قاطعیت آرا در رأس بدمینتون کردستان که ضمن داشتن سوابق مدیریتی و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد سنندج، به واسطه علاقمندی که به این رشته داشت وارد گود مدیریتی متفاوتی شد تا شاید بتواند پویایی مدنظر رئیس فدراسیون را در ورزش بدمینتون استان نسبت به گذشته بیشتر کند و رنکینگ ورزشکاران کردستانی نیز بالاتر برود. اما اخیراً خبرهایی مبنی بر عدم همراهی و همکاری تعدادی از اعضای اصلی مجمع و فعالان بدمینتون با مدیر فعلی هیئت استان به گوش رسید که گویا موجب اختلافاتی هم در میان جامعه این رشته ورزشی شده و ارتباطاتی نیز در این خصوص با فدراسیون گرفته شده است. ما نیز جهت اطلاع از اصل ماجرا و انعکاس دیدگاه موافقین و مخالفین گفتگوهایی را با فعالان این ورزش در استان داشتیم که مشروح آن در ادامه خواهد آمد.

بدمینتون

عزل‌های غیرقانونی و خودخواهی برخی‌ها دلیل اصلی ماجراست
پیام ایلانپور از سال 82 در زمان ریاست 8 ساله محمد رضایی به عنوان دبیر، هیئت رئیسه و مسئول کمیته در کادر اجرایی بدمینتون استان حضور دارد و حدود 7 ماه هم به عنوان دبیر هیأت فاتحی پور فعالیت داشت تا اینکه با یک پیامک از دبیری کنار گذاشته شد.
ایلانپور که سابقه فعالیت با چند رئیس هیأت دارد با بیان اینکه آقای محمود مرادی بهترین رئیس هیأتی بود که با او کار کرده است گفت: اگر اداره کل ورزش و جوانان از آقای مرادی حمایت می‌کرد و اجازه نمی‌داد او استعفا دهد مطمئن باشید اکنون نفراتی دیگر چون مهران شهبازی در تیم‌های ملی داشتیم! در زمان مرادی برای اولین بار با بازیکنان بومی در لیگ برتر کشور حضور پیدا کردیم. اوج و شکوفایی بدمینتون استان دوران ریاست آقای محمدرضایی بود که به واسطه ارتباطاتی که داشت خانه بدمینتون سنندج در زمان وی احداث شد و در دوران آقای زنگنه هم به دوران کرونا خورد و باز هم اداره کل ورزش و جوانان با وی همکاری نکرد در نهایت مجبور به استعفا شد که متأسفانه بدمینتون استان نتوانست از ظرفیت‌ها و توانمندهای وی استفاده کنند.
وی در مورد اقدامات خود در زمان دبیر هیأتی دوران فاتحی پور گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری در سمت دبیر هیأت فعالیت خود را آغاز کردم که در این مدت کمیته های هیأت استان را سرو سامان دادیم، با تکمیل اعضای هیئت رئیسه جلسات منظم را برگزار کردیم و یکی از برنامه های ما تغییر رئیس هیأت شهرستان سنندج بود که با مشکلات عدیده ای مواجه بود در ابتدا آقای فقیه حدود 2 ماه به عنوان سرپرست هیأت سنندج فعالیت داشت که از سمت خود استعفا داد و در نهایت با حکمیت اداره کل ورزش و جوانان خانم عبدی به عنوان رئیس هیأت بدمینتون سنندج انتخاب شد.
وی در مورد نقاط ضعف دوران فاتحی پور گفت: در زمینه اعزام تیم مسابقات کشوری اکثر هزینه ها توسط مربیان و بازیکنان پرداخت شده، در بحث استعدادیابی ضعیف عمل شد و بر خلاف آیین نامه هیأت های ورزشی نایب رئیس بانوان را که اعضای مجمع به او رأی داده بودند تغییر داد و در کنار آن عزل غیرقانونی دبیر هیأت و یک سری مشکلات دیگر باعث شد که اعضای مجمع به دنبال برگزاری مجمع فوق‌العاده باشند.
ایلانپور در پایان سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر هیأت استان دبیر و نایب رئیس قانونی ندارد و مسئول همه کمیته های هیأت از سمت خود استعفا داده‌اند و به نظر من مشکل اصلی بدمینتون استان اختلاف سلیقه نفرات و خودخواهی برخی‌هاست که امیدواریم اعضای مجمع تصمیمی درستی برای آینده این رشته بگیرند.

از رئیس جدید انتظار حمایت و انتخاب درست داشتیم
رضا شهبازی یکی از قهرمانان بدمینتون و رئیس هیأت شهرستان دیواندره در باره عملکرد هیأت استان گفت: هر کس به عنوان رئیس هیأت استان انتخاب می‌شود با انتخاب نفراتی به عنوان هیئت رئیسه و کادر اجرایی هیأت سعی می‌کنند به بهترین نحو هیأت را اداره کند، متأسفانه آقای فاتحی پور بیشتر از کسانی استفاده کرد در هیأت قبلی هم حضور داشتند و باعث نابودی هیأت شهرستان‌ها شدند به طور مثال هیأت قروه با تلاش آقای جلالی بعد از چند سال فعالیت خود را در بدمینتون شروع کرده است و چند بازیکن مستعد در رده پایه پرورش داده و هیأت استان باید این هیأت را تشویق کند که به ادامه کار دلگرم باشد اما متأسفانه نه تنها هیچ کمکی نشده است بلکه هیأت استان برای آن‌ها سنگ اندازی می‌کند.
شهبازی اظهار داشت: در بحث استعدادیابی ورزشکاران ما یک سال خود را برای این مسابقات آماده کردند اما بدون اینکه به ما اعلام کنند نفری را به جشنواره استعدادیابی کشوری معرفی کرده‌اند که ظلم در حق ورزشکاران ما بود. در طول زمانی که آقای فاتحی پور به عنوان رئیس هیأت استان انتخاب شده است حتی یک بار هم برای سرکشی هیأت شهرستان به دیواندره که قطب بدمینتون کشور می‌باشد نیامده که ببیند چه مشکلی داریم؟ در حال حاضر ما سالن تمرین در اختیار داریم اما در مزایده و با بالاترین قیمت برنده شدیم برای همین برای تأمین اجاره باید بیشتر سانس های آن را اجاره دهیم. رئیس هیأت استان می‌توانست با رایزنی اداره کل ورزش و جوانان کمک کند این سالن با قیمت پایه در اختیار ما قرار گیرد تا سانس بیشتری را به بدمینتون اختصاص دهیم.
رئیس هیأت بدمینتون دیواندره ادامه داد: هیأت استان دبیری داشت که با اکثر شهرستان‌ها رابطه خوبی داشت که متأسفانه آقای فاتحی پور او را از سمت خود عزل کرد، یعنی رئیس هیأت استان به دنبال کسانی است فقط بله قربان گو و هیچ انتقادی از هیأت نداشته باشند! ما چندین بار از رئیس هیأت استان درخواست کرده‌ایم جلسه ای را برای بیان مشکلات بدمینتون برگزار کند که تا کنون هیچ جلسه ای برگزار نشده است اما بعد از اینکه اطلاع پیدا کرد اعضای مجمع به دنبال برگزاری مجمع فوق‌العاده هستند تصمیم گرفته در آینده نزدیک جلسه ای را برای بررسی مشکلات برگزار کند اما گفته است برخی نفرات منتقد در این جلسه حضور پیدا نکند!
رضا شهبازی در پایان سخنان خود اظهار داشت: متأسفانه رئیس هیأت استان از کسانی مشاوره می‌گیرد که به او اطلاعات غلط می‌دهند با کسی مشورت می‌کرد که بدون هیچ سوابق قابل قبولی به عنوان نماینده مربیان غرب کشور به فدراسیون معرفی شد و آن شخص فقط به فکر منافع شخصی خود بود نه منفعت بدمینتون استان!

شهرستان‌ها در سایه قرار گرفتند
جلالی رئیس هیأت بدمینتون شهرستان قروه که حدود دو سال این مسئولیت را بر عهده دارد در مورد وضعیت این رشته در قروه گفت: ما از سال 96 بدمینتون را در این شهرستان فعال کردیم که در آن سال‌ها فعالیت چندانی نداشتیم اما از 2 سال گذشته توانسته ایم بیش از 90 نفر دختر و پسر را جذب این رشته کنیم و در بحث قهرمانی رده های پایه ورزشکاران قروه ای جزء سه نفر برتر استان هستند و در کل بدمینتون قروه وضعیت بسیار خوبی دارد.
جلالی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان و شهرستان قروه سالنی در اختیار هیأت بدمینتون قرار دادند که در این زمینه هیچ مشکلی نداریم، ولی در طول این شش سال از طرف هیأت استان مورد بی مهری قرار گرفته‌ایم! فقط در زمان ریاست مهندس زنگنه ایشان یک بار از هیأت قروه بازدید کردند و از قهرمان این رشته تجلیل شد.
رئیس هیأت بدمینتون شهرستان قروه اظهار داشت: متأسفانه در طول دو سال گذشته که آقای فاتحی پور مسئولیت هیأت استان را بر عهده داشته‌اند، هیچ توجهی به شهرستان‌ها و کمیته های استان نمی‌کنند، در اعزام نفرات به مسابقات همکاری نمی‌کنند و در بحث جذب اسپانسر ضعیف عمل کرده‌اند که ما بارها درخواست داده‌ایم جلسه ای برای مطرح کردن مشکلات برگزار کنند که این کار صورت نگرفته است و وظایف هیأت استان فقط در حد یک نامه نگاری پایین آمده است.
جلالی ادامه داد: وضعیت بدمینتون استان نزولی است چون رئیس هیأت برنامه و هدف مشخصی برای پیشرفت این رشته ندارد، لیگ استانی و دوره های ارتقا برای مربیان و داوران برگزار نشده است و ما هم به عنوان مربی و رئیس هیأت شهرستان هر برنامه ای به هیأت ارائه می‌دهیم اجرا نمی‌کنند و اختلافات شخصی باعث لطمه به این رشته ورزشی شده که در نهایت تعدادی از اعضای مجمع درخواست برگزاری مجمع فوق‌العاده را دادند که از این طریق بتوانند این وضعیت نامطلوب را سرو سامان دهند.
رئیس هیأت بدمینتون قروه در پایان سخنان خود پیشنهاد داد: ورزش بدمینتون یک رشته کمتر شناخته شده در استان است که رسانه ها می‌بایست بیشتر به بدمینتون بهاء دهند و با تهیه گزارش، مصاحبه و خبر این رشته را بیشتر به جامعه معرفی کنند.

مشاوره های اشتباه موجب عملکرد ضعیف هیئت استان شد
مهران شهبازی بدمینتون باز مطرح کردستانی و تنها ورزشکار شهرستانی که سابقه حضور در بازی‌های آسیایی را دارد در مورد عملکرد هیأت بدمینتون استان گفت: آقای فاتحی پور در ابتدای شروع فعالیت خود عملکرد قابل قبولی داشته‌اند، در لیگ دسته یک نماینده داشتیم و تیم‌ها را به طور منظم به مسابقات اعزام می‌کردم ولی در حال حاضر مثل گذشته فعال نیست.
شهبازی ادامه داد: مسابقاتی به نام برترین‌ها در کشور برگزار می‌شود و فدراسیون از استان‌هایی که ورزش مطرح داشته باشند برای حضور در این رقابت‌ها دعوت می‌کند که در استان کردستان چهار نفر واجد شرایط در این مسابقات هستیم که متأسفانه هیأت به ما اطلاع نداد چنین مسابقاتی قرار است برگزار شود که با پیگیری یکی از ورزشکاران از چنین مسابقه ای خبر دار شدیم.
این قهرمان بدمینتون کشور اظهار داشت: به نظر من بهترین عملکرد هیأت در زمان آقای محمود مرادی رقم خورد که شاهد اتحاد و همدلی میان جامعه بدمینتون بودیم، متأسفانه آن اتحاد از بین رفته است و در حال حاضر تیم دسته یک که باید به زودی در مسابقات حضور پیدا کند با مشکلاتی چون سانس تمرین و نبود توپ مواجه است و حتی مربی تیم مشخص نیست! در حالی که این تیم اگر حمایت شود پتانسیل حضور در لیگ برتر را نیز دارد.
شهبازی ادامه داد: سال گذشته ورزشکاری داشتیم که در المپیاد استعدادهای برتر عنوان سوم را کسب کرد که امسال در دوره بعدی المپیاد حضور پیدا نکرد در حالی که ما باید به فکر ارتقاء و پیشرفت چنین بازیکنان مستعدی باشیم که با انجام اقداماتی باعث پسرفت آن‌ها می‌شویم.
مهران شهبازی در پایان سخنان خود اظهار داشت: آقای فاتحی پور مدیری توانمند در حوزه کاری خود هستند اما در بدمینتون کسانی در اطرافش هستند که به او مشاوره خوبی نمی‌دهند به همین خاطر عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند.

باید از توانایی و پتانسیل فاتحی پور استفاده شود
زانیار سیار یکی از مربیان بدمینتون استان در مورد عملکرد هیأت گفت: هر هیأت بر طبق اساس‌نامه شرح وظایفی دارد که یکی از آن‌ها اعزام به مسابقات کشوری بر اساس تقویم سالانه فدراسیون است که در بدمینتون فقط رده سنی نونهالان به صورت قهرمانی کشور برگزار می‌شود و در بقیه رده های سنی مسابقات به صورت رنکینگ است که بیش از 20 مسابقه را در دو بخش بانوان و آقایان شامل می‌شود که هر چند هیأت موظف نیست در این بخش کمک کند اما در اکثر مسابقات نماینده اعزام کرده و بعد از چند سال هم یک دوره میزبان رقابت‌های رنکینگ سطح سه بودیم و در کل هیأت استان به وظایف خود عمل کرده است.
این مربی بدمینتون اظهار داشت: در همه رشته های ورزشی اختلاف سلیقه وجود دارد ولی اینکه یک سری از جامعه بدمینتون به دنبال برگزاری مجمع فوق‌العاده هستند باید مشخص شود چه دلیل و سندی داردند که دنبال مجمع هستند آیا کم کاری و یا تخلفی در هیأت بدمینتون استان صورت گرفته است؟
وی ادامه داد: به عنوان شخصی که در رشته بدمینتون سال‌هاست که فعالیت می‌کنم اعلام می‌کنم حیف است جامعه بدمینتون استان نتواند از توانایی، پتانسیل و ظرفیت آقای فاتحی پور برای پیشرفت این رشته استفاده کند و در صورت عدم استفاده از این ظرفیت بدمینتون استان ضرر می‌کند نه دکتر فاتحی پور!
سیار در پایان سخنان خود اظهار داشت: یک سری افراد محدود از جامعه بدمینتون استان به دنبال برکناری رئیس هیأت هستند که بیشتر آن‌ها عضو مجمع انتخابات نیستند و دوست دارند کسی رئیس هیأت استان باشد که همه نظرات آن‌ها را اعمال کنند و به واقع بله قربان گوی آن‌ها باشد. به نظر من این کارها زیبنده رشته ای چون بدمینتون استان که در کشور مطرح می‌باشد، نیست.

می‌خواهیم به خواسته و نظر هیئت رئیسه احترام گذاشته شود
محمد جمال کرمی عضو هیئت رئیسه بدمینتون استان در مورد وضعیت این رشته گفت: متأسفانه وضعیت خوبی بر هیأت استان حاکم نیست رئیس هیأت مدیری توانمند در حوزه اداری خود هستند اما از جنس بدمینتون و مدیر ورزشی نیست و تا کنون نتوانسته اطلاعات کافی در مورد بدمینتون استان را به دست آورد به همین خاطر وضعیت پیش آمده که اکثر جامعه بدمینتون استان از این ایشان راضی نیستند.
وی در پاسخ به این سؤال که هیئت رئیسه چه نقشی در هیأت بدمینتون داشته است؟ گفت: چون آقای فاتحی پور از جنس بدمینتون نبودند ما اعضای هیئت رئیسه می‌خواستیم کمک حال وی باشیم بارها جلسات هیئت رئیسه را تشکیل داده‌ایم و تصمیماتی گرفته شد که بعد از آن متوجه شدیم به جای مصوبات هیئت رئیسه چیزهای دیگر در هیأت اجرا شده که ما از رئیس هیأت توضیح خواستم اما جواب قانع کننده نشنیدم.
کرمی ادامه داد: رئیس هیأت استان در یک اقدام غیر قانونی بدون مشورت با هیئت رئیسه نایب رئیس بانوان هیأت استان را که با رأی اعضای مجمع انتخاب شده بود عزل کرد و یا دبیر هیأت استان را برکنار کرد چون قصد دارد نفراتی را که طرفدار خودش هستند وارد هیئت مدیره کند متأسفانه این اقدامات باعث شده جو بسیار بدی نسبت به رئیس هیأت در استان شکل بگیرد.
عضو هیئت ریسه بدمینتون استان اظهار داشت: اختلافات داخلی در بدمینتون استان به وجود آمده که باعث شده به این رشته مطرح در کشور آسیب وارد شود، رئیس هیأت می‌خواهد به صورت تحکیمی هیأت را اداره کند که این روش در مدیریت ورزش جواب نمی‌دهد، ما باید به نظر ورزشکاران، مربیان و صاحب نظران بدمینتون احترام بگذاریم و از نظرات سازنده آن‌ها استفاده کنیم نه اینکه فقط نظر و تصمیم خود را اعمال کنیم.
کرمی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما بارها به رئیس هیأت استان تذکر داده‌ایم که این روش مدیریت اشتباه است که عنوان کردند روش خود را اصلاح می‌کنند ولی متأسفانه تحت تأثیر خانواده مربی دخترش است و هر کاری که آن‌ها بگویند انجام می‌دهد. به خاطر عملکرد ضعیف تعدادی از پیشکسوتان حضوری از وی درخواست کردند استعفا بدهد که در جواب گفت استعفا نمی‌دهم به همین خاطر جامعه بدمینتون استان در تدارک برگزاری مجمع فوق‌العاده برای برکناری وی هستند.

منتقدان هیچ پیشنهاد و راهکاری ارائه نداده اند
مرتضی فاتحی پور رئیس هیأت بدمینتون استان در مورد ورود خود به این رشته گفت: دختر من بیش از 10 سال است بدمینتون بازی می‌کند و می‌دیدم هیأت به بخش بانوان توجه نمی‌کنند اکثر هزینه ها از جمله اعزام تیم توسط والدین انجام می‌گرفت و من پیگیر حل مشکلات بدمینتون استان بودم، چون اداره کل ورزش و جوانان موافق رئیس هیأت قبلی نبود با هم تعامل نداشتند بدون اینکه من اطلاع داشته باشم اداره کل ورزش و جوانان حکم سرپرستی من را از فدراسیون گرفت.
فاتحی پور ادامه داد: بعد از دریافت حکم سرپرستی بدمینتون استان با پیشکسوتان و فعالان بدمینتون جلسات متعددی را برگزار کردیم و گفتم با توجه به پتانسیل و توانایی‌هایی که دارم اگر آن‌ها همراه باشند و به من کمک کنند می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم که بدمینتون استان در مسیر رو به رشد قرار گیرد در نهایت با موافقت و کسب رأی اعضای مجمع به عنوان رئیس هیأت بدمینتون استان انتخاب شدم.
وی در پاسخ به این سؤال که با چه برنامه و هدفی کار خود را شروع کردند؟ گفت: با توجه به آسیب شناسی که در بدمینتون انجام دادیم و اینکه این رشته کاملاً به ورزشکار متکی است و اکثر مسابقات آن به صورت رنکینگی انجام می‌شود یکی از اهداف ما افزایش تمرین نفرات مستعد و حضور آن‌ها در مسابقات و کسب رنکینگ بالاتر بود، جذب اسپانسر و حامی مالی و میزبانی مسابقات کشوری یکی دیگر از برنامه های ما بود که میزبان رقابت‌های رنکینگ کشوری بودیم که از امکانات دانشگاه آزاد و اسپانسرهای خصوصی برای برگزاری این مسابقات استفاده کردم و به بهترین نحوه این رقابت‌ها برگزار شد و در طول یک سال گذشته بیش از 170 میلیون تومان را جذب کردیم.
رئیس هیأت بدمینتون استان اظهار داشت: در بحث استعدادیابی فدراسیون بدمینتون با وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری امضاء کرده است و بعد از 5 سال دوباره استعدادیابی در مدارس شروع شده که در استان هم این برنامه اجرا شد و کسانی که واجد شرایط بودند در اردوها حضور پیدا کردند. امسال ما تا کنون شش مرحله اردو استعدادیابی را در دو بخش پسران و دختران برگزار کرده‌ایم و 2 نفر از ورزشکاران کردستانی وارد اردو اصلی زیر 15 سال شده‌اند و در کنار آن هم 2 تیم پسران و دختران را در لیگ دسته دوم بدمینتون کشور شرکت دادیم که تیم پسران موفق شد به لیگ یک صعود کنند. از اول سال 1402 تا کنون 22 اعزام به مسابقات داشته‌ایم که ما فقط هزینه مربی را پرداخت کردیم که بیش از 70 میلیون تومان شده است با تمام مشکلات مالی که وجود داشته است تلاش کردیم طبق برنامه پیش برویم.
وی در باره فعالیت هیأت های شهرستانی اظهار داشت: زمانی که من به عنوان رئیس هیأت استان انتخاب شدم هیأت های سنندج، دیواندره، کامیاران، قروه، دهگلان و سقز روی کاغذ فعال بودند ما هم برای بانه و مریوان رئیس هیأت منصوب کردیم و تلاش می‌کنم کلاس مربیگری و بازآموزی را برای مربیان بدمینتون برگزار کنیم که آنها به روز شوند بتواند در شهرستان‌ها با آموزش اصولی ورزشکاران قهرمان را پرورش دهند.
فاتحی پور در باره انتقادهای رئیس هیأت بدمینتون دیواندره گفت: در هفته تربیت بدنی من در دیواندره بودم با رئیس اداره ورزش، رئیس هیأت بدمینتون و آقای فریق عبدی دیدار داشتم و سال گذشته هم دبیر هیأت استان به این شهرستان رفتند و از نزدیک با مشکلات آن‌ها را دیدند و بخش استعدادیابی هم که معترض هستند بعد از چند مرحله فرزام امیر حسنی به عنوان نماینده استان انتخاب شد که نه تنها در استان کردستان بلکه در شمال غرب کشور هم بدون حریف است. هیأت دیواندره تا کنون هیچ درخواست و مکاتبه ای با من نداشته است.
رئیس هیأت در مورد نفراتی که به دنبال برگزاری مجمع فوق‌العاده هستند، گفت: دو نفر از پیشکسوتان بدمینتون در این باره با من صحبت کردند اما دلیل این کار را نمی‌دانم! آیا آن‌ها تا کنون از من درخواستی داشته‌اند که من مخالفت کرده‌ام باشم؟ آیا پیشنهاد و یا راهکاری ارائه داده‌اند که من استقبال نکرده باشم؟ برخی‌ها فکر می‌کند من بر اساس نظرات یک شخص خاص هیأت را اداره می‌کنم اما من اجازه نمی‌دهم اشخاص در امورات جاری هیأت دخالت کند چون کارهای هیأت بر اساس تصمیم هیئت مدیره و شناخت خودم از افراد پیش می‌رود.

فاتحی در مورد تغییر دبیر و نایب رئیس هیأت استان گفت: اولین دبیر من آقای ملکی بودند که بنا بر مشکلات شخصی که داشتند نتوانستند ادامه کار دهند، آقای ایلانپور زمانی که به عنوان رئیس هیأت انتخاب شدم گفت «برای کادر اجرایی هیأت از ما استفاده نکنید و نفرات جدید حتی خارج از بدمینتون را انتخاب کنم» اما من چون شناخت کافی از وی نداشتم با پیشنهاد آقای سیار، پیام ایلانپور را به عنوان دبیر هیأت انتخاب کردند اما متأسفانه هیچ کاری به عنوان دبیر هیأت انجام نداد و اکثر کارها را خودم انجام می‌دادم و چندین بار ناهماهنگی ایجاد شد و در مقابل هیأت قرار گرفت در نهایت نتوانست وظایف خود را به عنوان دبیر هیأت استان انجام دهد من هم بر اساس اختیاری که دارم دبیری را باید انتخاب کنم که با من هماهنگ باشد به همین خاطر دوباره آقای ملکی را به عنوان دبیر هیأت معرفی کردم. خانم پرموز یکی از افراد مورد اعتماد من است اما به دلیل مشغله کاری و اینکه در ایام هفته چهار روز در سنندج حضور نداشتند و برخی کارها معطل مانده بود و با دو نفر از مربیان بانوان دچار مشکل شده بود در نهایت تصمیم گرفتیم فرد دیگری که وقت بیشتری را به بخش بانوان اختصاص می‌دهد بجای ایشان به عنوان نایب رئیس هیأت استان انتخاب کنیم.
رئیس هیأت بدمینتون کردستان گفت: یک سری اختلاف نظر مثل بقیه رشته های ورزشی در بدمینتون هم وجود دارد اما اعتقاد دارم هدف همه ما باید ارتقاء ورزش باشد و مهم نیست چه کسی رئیس هیأت باشد. من به آینده بدمینتون استان بسیار خوش بین هستم به شرطی که اختلافات را کنار بگذاریم چون هدف من ارتقای بدمینتون استان است از تمام ظرفیت و اعتبار خودم برای این رشته هزینه کرده‌ام، اما بسیاری از پیشکسوتان با من همراه نیستند که دلیل این کار را نمی‌دانم، از من درخواست کردند که استعفا بدهم! که من هم این کار را نمی‌کنم، رئیس، نایب رئیس و اعضای مجمع بدمینتون استان هر تصمیمی که بگیرند من تابع آن هستم.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت تا پایان دی ماه مجمع سالیانه هیأت بدمینتون استان را برگزار می‌کنیم و دلیل تأخیر مجمع هم نبود دبیر هیأت بوده است و هفته آینده هم با روسای هیأت شهرستان‌ها جلسه ای برگزار می کینم که در جریان برنامه و اقدامات آن‌ها قرار بگیریم.

 

پاورقی:
صحبت‌ها و نظرات مختلف را با هم دیدیم و خواندیم، واقعیت آنطور به نظر می‌رسد که ریشه تمامی اختلافات به وجود آمده در تغییرات نفرات هیئت رئیسه و برخی کج سلیقه گری ها و همراه نبودن رئیس هیئت استان با تعدادی از فعالان و چهره های شناخته شده این رشته ورزشی است وگرنه کارنامه عملکردی با توجه به توضیحات ارائه شده در طول 9 ماه اخیر چندان هم نمی‌تواند ضعیف به معنای واقعی کلمه باشد هر چند همانطور که از ابتدا اشاره شد با توجه به ظرفیت نیروی انسانی مستعد در این ورزش و همچنین حضور فردی با کاریزمای مدیریتی به عنوان سکان‌دار بدمینتون استان، همچنان با عملکرد مطلوب مدنظر اهل فن و مخاطبین فاصله داریم که به نظر نگارنده دادن زمان بیشتر همراه با رفع برخی اختلافات ناشی از نظرات و تصمیم‌های اشتباه و همچنین حمایت و نظارت بیشتر آقای رئیس از قهرمانان شهرستانی و هیئت‌های تابعه؛ می‌تواند به آرام کردن شرایط فعلی کمک شایانی کند.
بدون تردید نفراتی که در این گفتگو «با به هیز» همکاری داشتند همواره از روی دلسوزی و به واسطه فعالیت‌های چندساله و جلوگیری از سوختن استعدادهای بدمینتون کردستان خواستار بهبود شرایط موجود هستند، اما فاتحی پور هم نباید از تزریق ناامیدی و ایجاد جوسازی‌های مخرب از سوی برخی که اکنون در حاشیه قرار گرفته و به زعم خود دچار خسران شده‌اند، غافل بماند و با همراه کردن مخالفین و ایجاد همدلی و انسجام آنان با برنامه ها و تیم مدیریتی هیئت، بدمینتون کردستان را به دوران اوج خود برگرداند.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10867

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار