در راستای اجرای برنامه دختران آفتاب ایران؛

نشست هماهنگی جشنواره فرهنگی ورزشی ( دآا) برگزار شد

با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش و سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان و در راستای اجرای برنامه دختران آفتاب ایران(دآا)نشست هماهنگی این جشنواره برگزار شد.

جشنواره دآا

افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت در این رابطه اظهار داشت: طرح دآا که با هدف توانمند سازی دانش آموزان دختر مناطق محروم بخصوص دانش آموزان دختر مدارس شبانه روزی می باشد برای اجرای با کیفیت بر اساس پارامترهای مشخص شده در دستورالعمل نیازمند یک همگرایی مناسب بین این دو اداره کل می باشد.
وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: طرح دآا جز طرح های اولویت حوزه تربیت بدنی هست که در سطح شهرستانها، نواحی و مناطق با نظارت مستقیم مدیرآموزش و پرورش و در سطح مدارس با نظارت مستقیم مدیر مدرسه اجرایی می گردد.
معاون تربیت و سلامت افزود: این طرح که در حال حاضر بصورت آزمایشی در حال اجراء می باشد؛ و در سطح استان فقط دو مدرسه ما اجرای کننده این طرح می باشند که انشالله بعد از گذشت دوره آزمایشی و رفع نواقص طرح بصورت گسترده کلی در تمامی مدارس هدف انشاالله اجرایی خواهد شد.
خوشگوار افزود: محورهای اجرای این طرح در دو سطح ورزش همگانی و قهرمانی می باشد؛ که بر اساس راهبردهای تعیین شده و با همکاری دو مجموعه آموزش و پرورش و ورزش و جوانان اجرایی خواهد شد.
گفتنی است سایر مسئولان حاضر در نشست هم در خصوص مواردی همچون برگزاری جلسات کارشناسی، افزایش تعداد مدارس، بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی، تهیه بانک های اطلاعاتی از استعدادهای کشف شده و ایجاد گفتمان مشترک بین دو اداره کل مطالبی را مطرح نمودند.
لازم به ذکر در پایان مواردی همچون تعیین دو شهرستان برای اجرای طرح، ارسال دستورالعمل به شهرستانهای مجری طرح، برگزاری جلسات کارگروه در شهرستان های مجری طرح، برگزاری مراسم افتتاحیه در ایام دهه فجر، تهیه تجهیزات و وسایل ورزشی به تعداد دانش آموزان مخاطب و فراهم کردن سالن های ورزشی جهت برگزاری تمرینات و برگزاری دوره های آموزشی جهت اجرای هر چه بهتر طرح مصوب گردید.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10860

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار