به بهانه بازدید های کذایی مسوولان؛

مجموعه ۲۲ گولان؛ نگینی که آینه دق ورزش کردستان شده است!

مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج به مثابه آیینه دق ورزشکاران مرکز استان تبدیل شده است و نزدیک دو دهه از افتتاح‌های صوری، تبلیغی و توخالی این مجموعه می‌گذرد اما نه تنها نتوانسته تأثیر حداقلی بر توسعه همه جانبه ورزش استان داشته باشد بلکه مایه شرمساری دست‌اندرکاران این حوزه شده است.

22 گولان

مجموعه ورزشی ۲۲ گولان در کنار اینکه مشکلات سخت افزاری بزرگی در بخش‌های مختلف از استادیوم فوتبال، استخر شنا، سالن ۶ هزار نفری، خانه بسکتبال گرفته تا پیست‌های دوومیدانی و اسکیت و دوچرخه سواری و خانه کشتی دارد اما تقریباً در توسعه ورزش مرکز استان خنثی عمل کرده است.
علیرغم فعالیت بخش‌های مختلف آن که پذیرای جمعی از ورزشکاران و علاقمندان به ورزش است اما رنج بزرگ و مشکل عمده آن، نبود یک مدیریت واحد و یکپارچه است که باعث شده شاهد آشفته بازار آزار دهنده ای در آن باشیم. این خلاء مدیریتی نه تنها آسیب‌های جدی سخت افزاری را به کلیت مجموعه وارد کرده بلکه زمینه ساز پیاده سازی تفکرات شخصی برخی هیأت های ورزشی شده است.
زمین چمن آن با وجود بهسازی و مرمت چند باره آن اما سال‌هاست بدون استفاده مانده است. پیست دوومیدانی به مانند بازار مکاره ای شده که همه چیز و همه کس در آن در هم شده است. سالن ۶ هزار نفره علیرغم افتتاح چند باره کماکان بدون اعلام دلایل بلااستفاده مانده و به جز چند مراسم غیر ورزشی درب آن بسته است. استخر شنا متعلق به هیأت جانبازان و معلولان چندین سال است که به دلیل بدهی و نیز مشکلات تاسیساتی تعطیل شده است. خانه کشتی آن که داستان خود را دارد و با ساخت و ساز های درون و برون سازه ای شکل و شمایل متفاوتی به خود گرفته است. فضای سبز و پارکینگ و سایر امکانات آن نیز چندان به مذاق خوش نمی‌آید. خوابگاه ۴۰۰ نفره و سالن سرپوشیده دوچرخه سواری هم که بیش از:یک دهه است که فونداسیون آن تخریب شده است.
با این تفاسیر همواره شاهد بوده‌ایم که این مجموعه محل تلاقی و بازدید همه مسوولان از وزیر و وکیل و استاندار گرفته تا نماینده محبس و مدیران مختلف قرار گرفته است اما دریغ از تغییر محسوس در وضعیت آن.
در آخرین بازدیدها کمتر از یک ماه گذشته شاهد حضور روسای سابق و جدید سازمان برنامه و بودجه استان بوده‌ایم. ازهاری که یک روز بعد از بازدیدش جای خود را به اکبر محمدی داد و اکبر محمدی رئیس جدید این سازمان که روز گذشته از این مجموعه بازدید کرد. نکته جالب اینکه هیچ گاه هیچ خبر و اطلاعی از نتایج این بازدیدها و تخصیص اعتبارات احتمالی به رسانه ها داده نشده است. یا متولیان ورزش استان یارای توجیه و اقناع بازدیدکنندگان را نداشته‌اند و یا استان و وزارت توان تأمین اعتبارات آن را ندارند و شاید هم اعتبارات بسیار خوب سال گذشته ره آورد سفر رئیس جمهور با ضعف مدیریت سابق ورزش استان به هدر رفته است!؟
خلاصه این مجموعه روز به روز مستهلک تر و فرسوده تر و نگهداری آن سنگین و سخت می‌شود و اگر اعتباری جهشی و قابل توجهی بدان تعلق نگیرد و مدیریتی پویا و فعال بر آن حاکم نشود، بدون شک دیری نخواهد پایید که همچون بسیاری از مجموعه ها به خرابه ای چشم آزار بدل خواهد شد و آن وقت است که همه باید سر شرمساری و سرافکندگی به گریبان گیرند.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10450

2 نظر

  • مگر این دولت و دولت های قبلی بارها وعده آمدن قطار به کردستان را نداده بودن آخرش چی شد؟ هرسال به صورت قطره چکانی بودجه بهش تخصیص دادن و هربار یک مسئول کشوری و استانی وعده توخالی داد و رفت حال بماند این سالن ورزشی بخصوص برای جوان کوردستانی. کلا خانه از پای بست ویران است بخصوص بااستاندار به اصطلاح بومی.

  • بعید میدونم به این زودی ها شاهد رفع مشکلات مجموعه باشیم و باید مدیریت فشل ده ساله گذشته‌ ورزش استان شرمسارانه پاسخگو باشند

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار