سرمربی تیم فوتسال پاریزه ر کردستان:

پیشرفت فوتسال با حمایت و برنامه ریزی هیأت فوتبال محقق می شود

حامیان مالی در ورزش بدون تردید نتیجه گرا بوده و هستند، به عبارت ساده تر یکی از دلایل اصلی حامی گری در عرصه ورزش کسب پیروزی و قرار گرفتن در صدر جدول مسابقات است چرا که موفقیت‌های پی در پی با تبلیغات و تقدیر رسانه ها و مدیران عالی همراه خواهد بود و در نهایت دسترسی به بسیاری از اهداف ممکن خواهد شد. در این میان به‌کارگیری مربی یا مربیان اهل فن نقش اساسی را ایفا می‌کنند، مربی که از مهارت و سواد تاکتیکی لازم جهت رقابت با رقبا برخوردار باشد احتمال بیشتری برای موفقیت تیم را در پی خواهد داشت لذا بر همین اساس حامیان مالی در تلاش برای جذب چنین مربیانی هستند تا سرمایه گذاری اقتصادی آن‌ها اثربخش واقع شود. اسعد امجدی از جمله مربیان بااخلاق و تخصصی فوتسال استان است که در طول سالیان متمادی با تلاش مضاعفی که در این رشته ورزشی داشته توانسته علاوه بر موفقیت رده های مختلف فوتسال کردستان در سطح کشور، زمینه معرفی استعدادهای ناب فوتسالی را نیز به تیم‌های ملی فراهم نماید. سوابق ارزشمند امجدی موجب شد تا بعد از واگذاری تیم فوتسال چاپ معلم به باشگاه پاریزه ر، اولین گزینه هدایت تیم مورد حمایت حامیان مالی این باشگاه باشد و اتفاقاً وی نیز به خوبی توانست با استفاده از بازیکنان تمام بومی و امکانات و منابع موجود نتایج قابل قبولی را کسب نماید و ماندگاری نماینده استان در لیگ دسته دو فوتسال کشور که از جمله اهداف اصلی مدیران باشگاه پاریزه ر نیز بود را محقق کند. در ادامه، گفتگویی را نیز با اسعد امجدی مربی فوتسال استان داشتیم.

اسعد امجدی

به چه علت تیم فوتسال چاپ معلم به پاریزه ر تغییر نام داد؟
قبل از هر چیز باید از همه کسانی که در چند سال گذشته از تیم حمایت کردند به خصوص آقای رحیمیان مدیریت چاپ معلم تشکر و قدردانی کنم که چراغ فوتسال را روشن نگاه داشتند. طی حضور چند ساله در لیگ دسته دوم فوتسال کشور مدیریت چاپ معلم متحمل هزینه ای زیادی شدند قبل از شروع لیگ در فصل گذشته اعلام کرد به تنهایی نمی‌تواند هزینه های این تیم را برای حضور در لیگ دسته دوم فوتسال تقبل کند که در نهایت 15 روز قبل از شروع مسابقات چاپ معلم انصراف خود را از تیمداری به هیأت فوتبال اعلام کرد که با رایزنی آقای فواد رضایی تعداد از وکلای دادگستری برای حمایت از این تیم اعلام آمادگی کردند.

با چه هدفی امسال در لیگ دسته دوم فوتسال کشور حضور پیدا کردید؟
چون تیم خیلی دیر برای حضور در مسابقات بسته شد حدود 20 روز قبل از اولین مسابقه تمرینات را شروع کردیم، هدف اول ما حفظ سهمیه بود هر چند در هر مسابقه با هدف کسب پیروزی و صعود به مراحل بالاتر تلاش می‌کردیم و در مرحله اول هم نتایج خیلی خوبی کسب کردیم ولی در مرحله دوم به دلیل یک سری مشکلات نتوانستیم صعود کنیم.

چه دلایل باعث شد تیم صعود نکند؟
ما در ابتدا سعی کردیم چند بازیکنی که سال گذشته با تیم بودند را از جمله سیروان بالکانه و آرتا رضایی را جذب کنیم که متأسفانه موفق نشدیم، در مرحله اول بهداد شیخ احمدی را داشتیم که در مرحله دوم او را از دست دادیم نتوانستیم بازیکن مناسب و نزدیک به کیفیت بهداد جذب کنیم، در کنار آن چند بازیکن مصدوم داشته‌ایم از جمله شادمان کریمی و احمد صلاحیان کل بازی‌ها این فصل مصدوم بودند و هر روز فیزیوتراپی می‌کردند و با مصدومیت بازی کردند! تعدادی از بازیکنان هم همیشه در اختیار ما نبودند، تیم ما فقط یک بازیکن بزرگسال داشت بقیه بازیکنان ما زیر 21 سن داشتند یعنی می‌توان گفت جوان ترین تیم این دوره از مسابقات بودیم و شاید کم تجربه، به هر حال ما منکر اشتباهات کادر فنی و بازیکنان نیستم ولی با تمام این مشکلات و کمبودها اگر کمی شانس داشتیم و از موقعیت‌های خود استفاده می‌کردیم شاید به لیگ یک هم صعود می‌کردیم اما حضور در لیگ دسته یک فوتسال کشور و حفظ سهمیه حدود 3 میلیارد تومان هزینه می‌خواهد آیا ارگانی و یا اشخاصی در استان حضور دارد که این هزینه را تقبل کنند؟

در مورد اسپانسر و حمایت‌های دولتی چه نظری دارید؟
به عنوان مثال پتروشیمی کردستان با درآمد میلیاردی روزانه چه نفعی برای استان دارد؟ فقط آلودگی آب و هوا آن سهم مردم کردستان است! چرا نباید درصدی از درآمد آن صرف ورزش شود؟ ارگانی مثل شهرداری چرا از ورزش قهرمانی حمایت نمی‌کند؟ استانداری کدام ارگان را ملزم کرده است که از ورزش حمایت کند؟ استانداری از تیم مثل راه یاب ملل حمایت کرد که یک بازیکن بومی در ترکیب خود نداشت یعنی هزینه های میلیاردی این تیم هیچ نفعی برای ورزش استان نداشت! ما در بسکتبال کشور دارای پیشینه و صاحب نام هستیم در تیم ملی بازیکن داشته‌ایم چرا از این رشته بجای والیبال حمایت نشد؟ در والیبال با کدام پیشینه و بازیکن ملی پوش این همه هزینه شد؟ اگر هم قصد پیشرفت والیبال استان را داشتند چرا از رده های پایه و به صورت اصولی حمایت خود را انجام ندادند. در رده فوتسال چون به صورت اصولی از رده پایه کار شده است در حال حاضر هم ملی پوش داریم و هم چندین بازیکن ما در لیگ‌های مختلف بازی می‌کنند در واقع صاحب فوتسال هستیم.

کمک 30 میلیونی مدیرکل سابق ورزش پرداخت نشد!

حمایت مسئولین استانی از تیم چگونه بود؟
در استان‌های دیگر مسئولین دلسوزانه در کنار تیم‌های و نمایندگان استان خود هستند به بازیکنان و کادر تیم انگیزه می‌دهند ولی متأسفانه مسئولین ورزشی ما با دعوت رسمی هم در سالن حضور پیدا نمی‌کنند، اما در مراسم‌های غیر ورزشی همیشه حاضر هستند! در فصل گذشته مدیرکل ورزش و جوانان یک بار در سالن حضور پیدا کرد و قول داد 30 میلیون تومان به بازیکنان پرداخت کند که به قول خود وفا نکرد! یعنی مسئولین ورزش در قبال این تیم که نماینده استان است هیچ وظیفه ای ندارند؟

آیا از امتیاز میزبانی توانستید استفاده کنید؟
من از همه تماشاچیانی که در مسابقات حضور پیدا کردند تشکر می‌کنم که حامی تیم بودند در کنار امتیاز تماشاچی سالن هم در کسب نتیجه خیلی مهم است به طور مثال تیمی مثل حیدریان قم در سالنی بازی می‌کند که کف آن پارکت است و به جزء خودشان هیچ تیمی نمی‌تواند روی آن بازی کند، یعنی از امتیاز میزبانی به نحو احسن استفاده می‌کردند در مقابل تنها سالن استاندارد ما در بیرون شهر قرار دارد ما فقط روز مسابقه از آن استفاده می‌کردیم در واقع ما هیچ تمرینی در این سالن نداشتیم! تمرینات روزانه ما که 145 جلسه بود هر بار در یک سالن برگزار می‌شد و یکی از دلایل عدم صعود تیم هم تمرین نکردن در سالن مسابقات بود.

هیأت فوتبال استان از تیم حمایت کرد؟
هیأت فوتبال امسال در کنار تیم پاریزه ر بود و از ما حمایت کردند، اما چون رئیس و دبیر هیأت استان فوتسالی هستند انتظار از آن‌ها بیشتر است. متأسفانه لیگ فوتسال بزرگسالان استان با حضور سه تیم و دو بازی نیمه تمام خلاصه شد و در بقیه رده های سنی به جز نونهالان لیگ استان با دو تیم برگزار شد! وقتی یک هفته مانده به پایان مهلت معرفی نماینده استان به مسابقات منطقه ای کشور؛ هیأت به فکر برگزاری مسابقات می‌افتد نباید انتظار داشت تیم‌های بیشتری برای مسابقات استانی اعلام آمادگی کنند با این وضعیت چه انتظاری دارید فوتسال استان رشد کند.

هیأت فوتبال چه نقشی در افزایش تعداد تیم‌ها می‌تواند داشته باشد؟
برگزاری مسابقات فوتسال در هر فصلی امکان پذیر است و نسبت به فوتبال هم هزینه کمتری دارد هیأت فوتبال باید تقویم سالیانه داشته باشد تاریخ برگزاری مسابقات فوتسال مشخص شود تا تیم‌ها فرصت آماده سازی داشته باشند در کنار این امر هم هیأت فوتبال باید باشگاه‌ها را ملزم کند که در فوتسال هم فعالیت کنند چون استعدادهای فوتسالی ما خیلی از فوتبال بیشتر است. در کنار آن هم در بحث پوشش اخبار و تبلیغ هیأت فوتبال توجه کمتری به فوتسال نشان داده است.

پیشکسوتان خارج از گود نشستند و انتقاد کردند

در مورد آخرین بازی که به یزد رفتید صحبت کنید؟
آخرین بازی که در یزد برگزار شد چون برد و باخت برای ما هیچ تأثیری نداشت ما می‌توانستیم نرویم اما برای دو تیم دیگر نتیجه بازی خیلی مهم بود به خاطر حفظ آبرو و شرافت فوتسال استان با وجود هزینه 60 میلیون تومانی تیم را اعزام کردیم و خیلی شرافتمندانه بازی کردیم تا متهم به کم کاری نشویم.

سخن پایانی …
از آقای کاوه اسدی و همکارانش تشکر می‌کنم که اجازه نداند امتیاز این تیم از استان خارج شود و این نکته را اضافه کنم که پول بیشترین نقش را در موفقیت فوتبال و فوتسال دارد چون اگر پول داشته باشید می‌توانید بازیکنان با کیفیت جذب کنید، بهترین سالن و امکانات را برای تیم فراهم کنید با خیال آسوده فقط به فکر گرفتن نتیجه باشیم.
یک انتقاد هم از پیشکسوتان فوتبال دارم که در خانه نشسته‌اند و از همه چیز انتقاد می‌کنند در حالی به خود زحمت ندادن برای دیدن یک مسابقه و یا تمرین تیم ما به سالن بیایند از نزدیک مشکلات ما را ببینند و اطلاع پیدا کنند با چه شرایط سختی تلاش می‌کنیم تا این تیم حفظ شود به هر حال بیرون گود نشستن و انتقاد کردن خیلی راحت است تا داخل گود نباشید نمی‌دانید با چه مشکلات و سختی‌های مواجه می‌شوید.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10440

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار