پایان نیم فصل نخست مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال کشور

تلاش آبیدر سنندج برای فرار از سقوط

مسابقات مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه های کشور با حضور تیم آبیدر سنندج و با استفاده از سهمیه ای که با رایزنی‌های مقام اول استان با فدراسیون فوتبال به استان کردستان و این تیم اهداء گردید، در دور رفت و نیم فصل نخست با نتایج ضعیف و ناامید کننده نماینده کردستان خاتمه یافت.

آبیدر

به گزارش پایگاه خبری به هیز نیوز، در این پیکارها تیم فوتبال آبیدر سنندج در گروه دوم با تیم‌های الماس تازه آباد چاف (گیلان)، شاهین تهران، خیبر (ب) خرم آباد، گلچین رباط کریم (مرکزی)، یاران زیست تبریز، رخش خودرو تبریز، صالحین تهران، کیا تهران، ملوان (ب) بندرانزلی، اتحاد فومن (گیلان) و صنعت نفت ایلام هم گروه است و این مسابقات به صورت دوره ای در دو مرحله رفت و برگشت از روز 30 بهمن سال گذشته آغاز گردید.
نماینده فوتبال استان کردستان که برای نخستین بار در این سطح از مسابقات فوتبال کشور حضور پیدا کرده است، رویکرد ضعیفی را در نتیجه گیری از خود بر جای گذاشته است تا در پایان نیم فصل نخست در قعر جدول رده بندی قرار داشته باشد و کاندیدای سقوط به لیگ دسته سوم باشد.
آبیدر سنندج در نیمه ابتدایی این رقابت‌ها و در 5 هفته نخست با وجود ارائه نمایشی درخور توجه در زمین مسابقه اما به دلیل ناکامی در امر گلزنی باعث عدم کسب نتیجه مطلوب و پیروزی شده بود به گونه ای که در 4 بازی از 5 مسابقه موفق به بازگشایی دروازه حریفان نشده بود. این مشکل در هفته های بعدی به مرور برطرف شد، اما به هر میزان که خط حمله تیم آبیدر در گلزنی موفق بود، خط دفاعی این تیم متزلزل نشان داد و چند شکست سنگین برای نماینده کردستان در مسابقات هفته های پایانی رقم خورد. طلسم کسب بُرد و 3 امتیاز نیز پس از 8 هفته برای نماینده کردستان شکسته شد، تا بالاخره نخستین پیروزی آبیدر در هفته نهم برای این تیم کسب شود و در هفته دهم نیز ادامه پیدا کرد اما در هفته یازدهم و پایانی نیم فصل اول برابر تیم سوم جدول رده بندی بار دیگر شکست سهم فوتبال کردستان شد.

نگاهی به مسابقات خانگی و خارج از خانه

تیم فوتبال آبیدر سنندج در مسابقات دور رفت در 6 مسابقه میزبان حریفان خود بوده است که از 18 امتیاز تنها 7 امتیاز را از حاصل کسب 2 پیروزی، یک تساوی و پذیرش 3 شکست اندوخته است. شرایط در مسابقات خارج خانه شرایط به مراتب بدتری برای نماینده فوتبال کردستان در بر داشته است که تنها یک مساوی و پذیرش 4 باخت متوالی حاصل کار آبیدر بوده که با توجه به 6 مسابقه خارج از خانه در دور برگشت؛ کار بسیار مشکلی برای نتیجه گیری و حفظ سهمیه آبیدر سنندج پیش روی این تیم خواهد بود.
نماینده فوتبال کردستان در ادامه این پیکارها در نیم فصل دوم و دور برگشت، باید نهایت تلاش خود را برای کسب نتیجه گیری برای حفظ سهمیه خود برای فصل آتی بکار گیرند تا با شناخت بهتر و بیشتر کادر فنی و همچنین بازیکنان از اتمسفر حاضر در این سطح از مسابقات و عملکرد درخشان در رده پایه که منجر به صعود تیم جوانان آبیدر سنندج به لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور شده است، با استفاده از تجارب این فصل و تقویت زیرساخت‌های موجود نسبت به برنامه ریزی منسجم جهت صعود در رقابت‌های لیگ دسته دوم در فصول آتی اقدام نماید.
مروری بر نتایج تیم فوتبال آبیدر سنندج در مرحله نهایی لیگ دسته سوم باشگاه های کشور:
هفته اول
آبیدر سنندج صفر – یک گلچین رباط کریم مرکزی
هفته دوم
صنعت نفت ایلام صفر – صفر آبیدر سنندج
هفته سوم
آبیدر سنندج صفر – صفر اتحاد فومن
هفته چهارم
شاهین تهران 2 – یک آبیدر سنندج
هفته پنجم
آبیدر سنندج صفر – 5 خیبر نوین خرم آباد
هفته ششم
شاهین دهداری تبریز 3 – 2 آبیدر سنندج
هفته هفتم
آبیدرسنندج صفر – 3 کیا تهران
هفته هشتم
ملوان ب بندر انزلی 4 – 2 آبیدر سنندج
هفته نهم
آبیدر سنندج 2 – یک امید تازه آباد چاف
هفته دهم
آبیدر سنندج 3 – صفر صالحین تهران
هفته یازدهم
رخش خودرو تبریز 5 – 3 آبیدر سنندج

سازمان لیگ فدراسیون فوتبال بنابر برنامه ریزی سالیان اخیر خود تعداد 36 تیم دارای سهمیه و راه یافته به این رقابت‌ها را در 3 گروه 12 تیمی قرعه کشی می‌کند و تیم‌های شرکت کننده مسابقات خود را به صورت رفت و برگشت برگزار خواهند کرد. در پایان تیم‌های اول هر گروه به طور مستقیم به لیگ دسته دوم راه پیدا خواهند کرد، 3 تیم دوم و بهترین تیم سوم نیز به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند تا در نهایت تیم برتر به عنوان چهارمین تیم راهی لیگ دسته دوم در فصل آتی شود. تیم‌های دوم تا هشتم باقیمانده به همراه 4 تیم سقوط کننده از لیگ دسته دوم در مجموع 24 تیم سهمیه حضور در مرحله دوم لیگ دسته 3 در فصل آینده را حفظ خواهند کرد و تیم‌های رده نهم تا دوازدهم هر گروه به مرحله مقدماتی لیگ دسته سوم سقوط می‌کنند.

در پایان دور رفت مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال کشور گروه دوم تیم آبیدر سنندج از 11 بازی خود، 2 برد، 2 تساوی و 7 شکست را تجربه کرد با کسب 8 امتیاز در قعر جدول قرار دارد، برای اطلاع از آخرین وضعیت و برنامه این تیم با سرمربی، سرپرست و دو بازیکن تیم آبیدر گفتگو کردیم.

رضا مجیدی سرمربی آبیدر:
با تمام توان برای حفظ سهمیه تلاش خواهیم کرد
رضا مجیدی سرمربی تیم آبیدر در مورد نحوه آماده سازی تیم گفت: از چند ماه قبل از مسابقات برای حضور آبرومندانه در مسابقات جلساتی با مسئولین استانی، شهرستان، هیأت فوتبال، هیأت مدیره و تیم فنی باشگاه برگزار کردیم و قول‌های زیادی مبنی بر حمایت از این تیم داده شد در سه ماه قبل از مسابقات نیز با تعیین کادر فنی و با بازیکنانی که در لیگ استان حضور داشتند استارت تمرینات را زدیم
فراخوان‌هایی برای جذب بازیکن از داخل استان و خارج استان دادیم ولی با توجه به اینکه اکثر بازیکنان خوب یا در مرحله اول لیگ دسته سه یا لیگ دسته دو کشور حضور داشتند بازیکنان خوبی از این فراخوان‌ها برای ما پیدا نشد و مجبور شدیم صبر کنیم که این مسابقات به اتمام برسد بعد بازیکنان مد نظر ما جذب شوند و چون فاصله خیلی کمی بین اتمام این مسابقات و شروع مسابقات ما بود نتوانستیم هماهنگی خوبی در تیم ایجاد کنیم و شروع مسابقات ما خوب نبود و چند باخت و مساوی حاصل کار ما بود ولی خوشبختانه با تلاش کادر فنی، حمایت مدیریت باشگاه و بازیکنان تیم در سه بازی آخر تیم به شرایط خوبی رسید و دو برد خوب کسب کردیم و روند رو به رشدی داشتیم.
مجیدی اظهار داشت : برای نیم فصل دوم قصد تقویت تیم را داریم و در حال رایزنی با چند بازیکن خوب هستیم تا در ادامه مسابقات از آن‌ها استفاده کنیم این قول را می‌دهیم که تمام ارکان باشگاه، اعم از مدیریت و هیأت مدیره محترم، عوامل اجرایی، کادر فنی و بازیکنان خوب تیم تمام تلاش خود را برای حفظ این سهمیه خواهیم کرد با اینکه کار سختی داریم ولی حتماً در توان خود می‌بینیم و مصمم هستیم که این کار را انجام دهیم.
سرمربی آبیدر از مشکلات باشگاه گفت و ادامه داد : بزرگ‌ترین مشکل ما کمبود منابع مالی و نبود اسپانسر برای حمایت از این تیم است اضافه بر آن عدم حمایت مسئولین رده بالای استان، نماینده های مجلس، شهردار، شورای شهر و… که با وجود مراجعه چندین باره و قول‌های مساعد آن‌ها تاکنون کمتر از ده درصد از وعده های خود را عملی کردند که با وجود حضور همزمان چهار تیم نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مسابقات کشوری عملاً بار اصلی فوتبال استان بر روی باشگاه آبیدر است و کار بسیار سختی است که واقعاً هیأت مدیره و مدیران باشگاه با حمایت اعضای محترم کمپین با ایثار و تلاش بسیار زیاد تا اینجای کار را پیش برده‌ایم ولی واقعاً دیگر توانی برایمان نمانده و به طور ویژه نیازمند حمایت مالی مسئولین محترم هستیم و امیدوارم مسئولین نگاه ویژه ای به تیم آبیدر داشته باشند.
مجیدی در پایان سخنان خود گفت: ضمن تشکر فراوان از مجموعه باشگاه آبیدر آقایان هنر آوازی و جهان بین مدیران تلاشگر باشگاه که بار اصلی باشگاه به گردن این عزیزان است و همچنین اعضای محترم کمپین حامیان آبیدر و به طور ویژه مهندس سلطانپور، مهندس محمدی، دکتر پدرام یغموری و خانم دکتر صدیقی و آقای لقمان رحمانی مدیر روابط عمومی تلاشگر و دلسوز باشگاه، همچنین دکتر حبیبی معاون محترم استاندار و مهندس خلیقی بزرگوار مدیر کل محترم صنعت و معدن که همواره حامی این باشگاه بوده‌اند، انتظار ما و این مجموعه از مسئولین بسیار بیشتر است چون هزینه های این باشگاه با توجه به فعالیت زیادش در تمامی رده ها خیلی زیاد است.

هنر آوازی سرپرست آبیدر:
تقویت تیم مستلزم تأمین منابع مالی مناسب است

صدیق هنرآوازی سرپرست تیم آبیدر گفت: وضعیت باشگاه متأسفانه از نظر نتیجه گیری در موقعیت خوبی نیست چون تیم خیلی دیر بسته شده و هماهنگی لازم در بین خطوط شکل نگرفت و در چند بازی هم خوردن گل در دقایق اولیه بازی باعث از هم پاشیده شدن تمرکز لازم شد که منجر به چند نتیجه ضعیف گردید بعد از چند هفته با به دست آوردن دو برد روحیه خوبی در تیم ایجاد شده که انشالله بتوانیم در نیم فصل دوم نتایجی در خور شأن نام کردستان به دست بیاوریم.
هنر آوازی ادامه داد : در فوتبال امروزی وضعیت مالی حرف اول را در عملکرد تیم دارد و به وضوح در تمامی نتایج تأثیر گزار است فاصله بودجه تیم‌ها بسیار زیاد و تعجب بر انگیز است متأسفانه ذهن ما از این همه تفاوتی که در نحوه برخورد مسئولین استانی در سایر استان‌ها و استان خودمان است بسیار سردرگم هستیم واقعاً حکایت یک بام و دو هوا را تداعی می‌کند چرا ما همیشه بی یار و حامی هستیم و دیگران برخوردار از همه نوع حمایتی… عقلمان قد نمی‌دهد که چرا؟
سرپرست آبیدر سنندج درباره اضافه کردن نفرات جدید در نیم فصل دوم افزود : خرید بازیکن با کیفیت مستلزم داشتن بودجه کافی است که فعلاً برای ما میسر نیست باید با داشته‌هایمان بسازیم و در حد توان مالی خودمان قدم برداریم و چند بازیکن به تیم اضافه کنیم.

سبحانی بازیکن آبیدر:
با شناختی که از حریفان داریم، نیم فصل دوم نتایج بهتری خواهیم گرفت

آرمین سبحانی از بازیکنان با تجربه آبیدر در مورد وضعیت این تیم گفت: تیم در نیم فصل اول تغییراتی در کادر فنی داشت از طرفی هم بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شده بودند که کاملاً در تیم جا نیفتاده بودند و باهم هماهنگ نبودند همین مسئله باعث شد در هفته های ابتدایی نتایج قابل قبولی کسب نکنیم.
وی افزود : اکثر تیم‌های هم گروه تجربه بیشتری در این مرحله دارند و بقیه هم که از مرحله اول صعود کرده بودند و آمادگی کامل داشتند از طرفی به نظر من سطح این بازی‌ها با لیگ دسته دوم می‌تواند برابری کند.
مدافع مستحکم آبیدر بیان کرد : تیم ما در حال حاضر به دنبال جذب بازیکن برای پوشش ضعف‌هایی که در نیم فصل اول داشتیم است تا بتوانیم نیم فصل دوم با قدرت در جدول به جایگاه واقعی خودمان برسیم، الان آنالیز بهتری نسبت به تیم‌ها داریم که امیدواریم بتوانیم نتایج بهتری بگیریم
سبحانی ادامه داد : تیم مشکلات زمانبری داشت که به تدریج رفع شد امیدواریم نیم فصل دوم این مسائل کامل رفع شود با نتایج خوب مشکلات را کاملاً پوشش داد همچنین امیدوارم مسئولین قدر این امتیاز و این تیم را بدانند و در حفظ آن کوشا باشند.

اسدی بازیکن آبیدر:
در گروه سختی قرار گرفته‌ایم
سهند اسدی یکی دیگر از بازیکنان تأثیر گذار آبیدر در رابطه با عملکرد تیمش در نیم فصل اول گفت: تیم آبیدر امسال دیرتر تمرینات را شروع کرد و بازیکنان یک هفته قبل بازی‌ها جمع و به تیم اضافه شدند و به خاطر همین تیم نسبت به سایر هم گروهی‌ها دیرتر شکل گرفت.
اسدی اظهار داشت : تیم‌های هم گروهی ما تیم‌های با ریشه ای مثل ملوان ب تیم اتحاد فومن و تیم اول گلچین رباط کریم که از بازیکنان لیگ یک و لیگ دو تشکیل شده‌اند و شرایط مالی خیلی بهتری نسبت به ما دارند.
وی ادامه داد : تیم در نیم فصل اول نتایج خوبی نگرفت و در سه بازی آخر دو برد آوردیم و هدف ما امسال حفظ سهمیه استان در لیگ دسته سوم است و انشالله سال آینده با شرایط بهتری در مسابقات حاضر شویم.
بازیکن کامیارانی آبیدر بیان کرد : تیم‌هایی که در مناطق غرب و به خصوص استان کردستان هستند بیشتر از لحاظ مالی، قرارداد و امکانات مشکلات زیادی دارند و متأسفانه مسئولین حمایت‌های لازم را از تیم‌های کردستان انجام نمی‌دهند و ما با دست خالی به مصاف حریفان قدرتمند خود خواهیم رفت.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=11269

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار