دستاورد سفر ریاست جمهوری به کردستان؛

اختصاص 233 میلیارد تومان به ورزش استان

آمنه غلام ویسی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان در مورد مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به کردستان گفت: در دور دوم بیشتر بر تکمیل پروژه ها و عمل به تعهدات دور اول تاکید شد، در دور اول سفر برای تکمیل 14 پروژه ورزشی بزرگ و کوچک استان 80 میلیارد، 30 میلیارد برای احداث خوابگاه 400 نفره سنندج و 10 میلیارد هم برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی استان و در مجموع 120 میلیارد مصوب شد.

سالن بانه

به گزارش پایگاه خبری به هیز نیوز ،آمنه غلام ویسی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان در مورد مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به کردستان گفت: در دور دوم بیشتر بر تکمیل پروژه ها و عمل به تعهدات دور اول تاکید شد، در دور اول سفر برای تکمیل 14 پروژه ورزشی بزرگ و کوچک استان 80 میلیارد، 30 میلیارد برای احداث خوابگاه 400 نفره سنندج و 10 میلیارد هم برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی استان و در مجموع 120 میلیارد مصوب شد.
غلام ویسی ادامه داد: از 120 میلیارد تومان مصوب بخش ورزش 17 میلیارد تخصیص پیدا کرد! در دور دوم سفر 103 میلیارد باقی مانده از دور اول به علاوه 60 میلیارد به خاطر افزایش نرخ تورم، 30 میلیارد برای تکمیل سال 6 هزار نفره سنندج،10 میلیارد برای تجهیز هتل ورزش سقز و 20 میلیارد هم برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی سطح استان و در کل 233 میلیارد تومان در دور دوم سفر ریاست جمهوری برای بخش ورزش کردستان مصوب شد.
سرپرست اداره کل ورزش جوانان در پاسخ به این سؤال که چرا از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری کمتر 10 درصد آن تخصیص پیدا کرد؟ گفت: در مصوبات دور اول قید شده بود تا سال 1403 مبلغی که به ورزش اختصاص داده شود بود تخصیص پیدا کند، یعنی ما تا پایان سال 1403 فرصت داریم مبلغ مصوب در بخش ورزش را جذب کنیم.
غلام ویسی اظهار داشت: در دور دوم سفر ریاست جمهوری پروژه جدیدی تعریف نشد و بر عملی شدند مصوبات و تعهدات دور اول سفر تاکید شد، در بخش ورزش به جزء 14 پروژه در دوره قبل که مصوب شده تکمیل سالن 6 هزار نفره سنندج و هتل ورزش سقز به این پروژه های اضافه شد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان یکی از مشکلات ورزش استان را فرسودگی اماکن ورزشی استان عنوان کرد و گفت: بیش از 50 درصد اماکن ورزشی کردستان چون از زمان احداث آن‌ها زمان زیادی گذشته است فرسوده شده‌اند و نیاز به تعمیر اساسی دارند که مجموعه ورزشی شهید چمران قروه و سالن آزادی از جمله این اماکن ورزشی است قرار است از محل مصوبات ریاست جمهوری و اعتبارات استانی و شهرستانی بازسازی شوند.
غلام ویسی در مورد دست آورد سفر وزیر ورزش و جوانان به استان گفت: با توجه به اینکه کردستان از نظر اقتصادی از استان‌های کم برخوردار کشور هستند وزیر ورزش قول دادند به هیأت های ورزشی کمک‌های بلاعوض شود و در کنار آن هم 10 میلیارد تومان برای هتل ورزش و 10 میلیارد برای خرید تجهیزات ورزشی به استان اختصاص دادند.
وی اظهار داشت:حدود 50 پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح استان وجود دارد که از 10 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند که بر اساس برآورد سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان برای تکمیل آن‌ها نیاز است که قطعاً این مبلغ امسال دو برابر شده است اما اولویت دولت تکمیل پروژه های است که پیشرفت فیزیکی زیادی دارند که هتل ورزش سقز و مجموعه ورزشی حسن آباد سنندج و تکمیل سالن 6 هزار نفره سنندج جزء پروژه‌های مهم و اولویت دار ورزش استان است.
غلام ویسی در پایان سخنان گفت: بحث پیگیری پروژه‌های های ورزشی بیش از نیمی از وقت مدیران ورزش استان‌ها را گرفته است در واقع وقت کافی برای رسیدگی به دیگر امورات ندارد به همین خاطر در جلسه ای که مدیران ورزش استان‌ها با وزیر ورزش داشتیم پیشنهاد دادم مثل آموزش و پرورش که در بخش عمرانی تمام کارها را به اداره نوسازی و تجهیزات مدارس واگذار کرده است در بخش ورزش هم این مسئولیت به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی داده شود تا مدیران ورزش با فراغت بیشتری پیگیر دیگر امورات دستگاه خود باشند که این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت و امیدوار هستم روزی عملی شود.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10766

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار