تاریخ به نام دختران بسکتبالیست کردستان نوشته شد

بر فراز آسمان ها

هیرش اسماعیل زاده:
دختران شایسته کردستانی برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر بانوان باشگاه های کشور شدند. بلندقامتان بسکتبالیست تیم تیروژ حیات کردستان در چهارمین دیدار از سری پیکارهای مرحله فینال لیگ برتر ملی بسکتبال زنان ایران با کسب سومین پیروزی در برابر تیم شهرداری گرگان، با افتخار بر سکوی قهرمانی ایستادند و جام زرین این دوره از مسابقات به نام کردستان در ویترین ورزش کشور قرار گرفت. بازیکنان بی ادعای تیروژ حیات با هدایت مثال زدنی سروه ضرغامیان سرمربی توانمند و صاحب سبک کردستانی پس از طی مسیری پرفراز و نشیب در ماراتن لیگ برتر پس از انجام 26 مسابقه مقتدرانه فاتح لیگ برتر ایران شدند و نام خود را در تاریخ ورزش کردستان به ثبت رساندند. سال 1401 آغاز قرن جدید خورشیدی با کسب اولین مقام قهرمانی بالاترین سطح ورزش باشگاهی به نام کردستان جاویدان شد.

پالایش نفت آبادان در آتش تیروژ حیات سوخت
مسابقه نخست مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال بانوان با پیروزی مقتدرانه دختران شایسته کردستانی پیگیری شد. در دیدار روز جمعه پنجم اسفندماه که در سالن آزادی سنندج برگزار شد، تیروژ حیات کردستان به مصاف تیم نفت آبادان رفت و در یک بازی برتر توانست مقتدرانه میهمان خوزستانی خود را با امتیاز 66 بر 39 شکست دهد. بازی دوم مرحله نیمه نهایی، سه شنبه نهم اسفندماه در آبادان برگزار شد و شاگردان سروه ضرغامیان در شهر آبادان بار دیگر تیم پالایش نفت را با امتیاز ۶۶ بر ۵۹ مغلوب کردند و با کسب دومین پیروزی متوالی بدون نیاز به برگزاری دیدار سوم برای نخستین بار گام به دیدار نهایی و فینال لیگ برتر بسکتبال زنان ایران نهادند.

دیکته کردن قدرت بسکتبال کردستان برابر تیم گرگانی
دیدار فینال و پایانی لیگ برتر بسکتبال زنان باشگاه های کشور بین تیم‌های تیروژ حیات کردستان با سرمربی بومی و توانمند خود سروه ضرغامیان و تیم شهرداری گرگان با هدایت نادیا بیک لیک لی برگزار شد و با اعلام کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال هر تیمی که 3 بازی از 5 مسابقه را با بُرد سپری کند، فاتح این رقابت‌ها خواهد شد. دو تیم در مرحله گروهی این مسابقات در دو دیدار رفت و برگشت موفق به کسب یک پیروزی خانگی برابر یکدیگر شده بودند.
نخستین بازی فینال لیگ برتر بسکتبال بانوان ایران سه شنبه 16 اسفندماه در سنندج با برتری تیروژ حیات کردستان خاتمه یافت. در این مسابقه دختران شایسته کردستانی در سالن آزادی میزبان نماینده استان گلستان بودند و در پایان با امتیاز 60 بر 44 مقتدرانه به اولین بُرد خود در مرحله فینال دست یافتند.
بازی دوم مرحله فینال روز جمعه 19 اسفند ماه به میزبانی شهر گرگان برگزار شد. در این بازی زیبا حساس و تماشایی دختران بلندقامت کردستانی با ارائه یک بازی برتر در وقت اضافه موفق به کسب دومین پیروزی متوالی دست پیدا کنند و در یک قدمی سکوی پر افتخار قهرمانی ایستادند. در این بازی جذاب و نزدیک، نتیجه تلاش دو تیم در وقت‌های معمولی در پایان کواتر چهارم با امتیاز برابر 71 خاتمه یافت، تا کار در اوقات اضافه دنبال شود. در ادامه تیم تیروژ حیات کردستان موفق شد با امتیاز 81 بر 75 دومین بُرد مرحله فینال را جشن بگیرد.
مسابقه سوم مرحله فینال روز سه شنبه 23 اسفندماه و به میزبانی تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد. در این مسابقه تیم شهرداری گرگان – در شرایطی که تیروژ حیاتی‌ها همچون دو بازی قبل ظاهر نشدند – با ارائه یک بازی انتحاری به آب و آتش زد و بالاخره در بازی سوم موفق شد با امتیاز 66 بر 49 تیم تیروژ حیات کردستان را شکست دهد و کور سوی امید خود را برای فتح لیگ برتر همچنان زنده نگاه دارد.
دیدار چهارم فینال لیگ برتر بسکتبال زنان باشگاه های کشور، پنجشنبه 25 اسفند ماه در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و تیروژ حیات کردستان که در مجموع ۲ بر یک در سری فینال پیش بود در یک بازی حساس، نزدیک، تماشایی و با کمترین اختلاف ممکن موفق به کسب سومین پیروزی شد و نماینده شایسته استان کردستان برای نخستین بار با کسب مقام قهرمانی جام زرین این مسابقات را به دیار کردستان به ارمغان برد.
تیروژ حیات کردستان در این بازی مهیج و نزدیک با امتیاز 65 بر 63 توانست در سری فینال با برتری ۳ بُرد در مقابل تک برد شهرداری گرگان جام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را کسب کند. دختران شایسته کردستانی با کسب این پیروزی به عنوان نخستین تیم باشگاهی بخش بانوان کردستان که موفق به کسب عنوان قهرمانی در بالاترین سطح پیکارهای رده باشگاهی در کشور شناخته می‌شوند.

اسامی بازیکنان و کادر فنی تیم تیروژ حیات کردستان:
مونس علی پناه، پریسا کرمی، آیدا گل محمدی، کیژان شکری، پونه علی پناهی فرد، زینب غفاری، یاسا صلواتی، تانیا محمدی
سرمربی: سروه ضرغامیان، مربیان:
مدیرعامل پویا احمدی

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=9682

مدیرسایت

مدیرسایت

مدیر سایت
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

آخرین اخبار

0
نظر شما برای ما مهم است، لطفا نظر خود را ثبت کنیدx