نکوداشت استاد توسط هیأت نشینان

تجلیل از مرد اول بسکتبال کردستان

بسکتبال کردستان با نام استاد مسعود مردوخی عجین شده است. مردی زاده‌ی شهر سنندج؛ شهری بسکتبال خیز و سرشار از استعداد و علاقمند به این رشته دانشگاهی، دهه های 40 و 50 و در حالیکه فوتبال و تنیس روی میز و کشتی در زمین‌های خاکی و باشگاه ها و بر روی تشک‌های برزنتی با زندگی جوانان آن زمان همراه شده بود در کوچه های شریف آباد، چهارباغ و پارک دیدگاه سنندج نیز مشتاقان بسکتبال با کمترین امکانات اما پرشور و موفق در این ورزش خودی نشان دادند. در سیر تاریخ بسکتبال کردستان مردان بزرگی راه انداز این رشته جذاب و شورانگیز شدند و تا دهه 80 بر کیفیت این رشته افزودند تا ما امروز همچنان به دوران گذشته و حضور درخشان تیم‌هایی چون ساینا و تراکتورسازی و بازیکنانی همانند برادران مردوخی، ولیدی پاک، سهراب نژاد و ویسی‌ها افتخار کنیم و البته امروز به نبود چنین سرمایه‌هایی و مشابه آن‌ها در بسکتبال کردستان غبطه بخوریم. اما چنین ورزشکاران برجسته ای روزگار فعالیت ورزشی آماتور و غیر حرفه ای خود را فقط به فرمان دل در راه پی ریزی و توسعه این رشته ورزشی و کیفیت بخشیدن بدان از طریق ایجاد تیم‌ها و بازیکنان برجسته، جوشیدند و کوشیدند. صد البته وجود مربی با کاریزمای خاص مدیریت ورزشی بنام استاد مسعود مردوخی مزید علت شد تا همراهی دل و عمل به فرامین وی؛ نام بسکتبال کردستان را در سطح ملی و آسیایی همانند برندی معتبر به ماندگار بگذارد. وجود چهره های مستعد با مربیگری مسعود مردوخی موجب شد تا ساینا قطب بسکتبال کشور شود، قهرمانان زیادی به تیم‌های ملی معرفی شده و رده های پایه تا سال‌ها بعد از انحلال این باشگاه مردمی که به همت مرحوم مهندس ادب راه اندازی و حمایت شد، همچنان بر تارک ورزش کردستان بدرخشد. نقش استاد مسعود مردوخی در این پایه ریزی و قهرمان سازی هرگز نادیده گرفته نشد و شاگردان وی تا به امروز نیز به احترامش سر تعظیم فرود می‌آورند.

مسعود مردوخی

.
هیأت بسکتبال کردستان با حضور پیشکسوتان این رشته و طی مراسمی در هتل شادی سنندج از سال‌ها تلاش استاد مسعود مردوخی در عرصه بسکتبال تجلیل کرد.
در این مراسم تعداد زیادی از پیشکسوتان و شاگردان استاد مسعود مردوخی که در زمان خود از برترین بازیکنان بسکتبال کشور بودند به بیان ویژگی‌ها اخلاقی و فنی این مربی سازنده بسکتبال استان پرداختند.
حسین لامعی، سیامک پیشداد، خسرو شافعی، همایون لاهورپور، عارف مردوخی، جمشید نظری، ساعد و امید ولیدی پاک، شاهرخ نوسودی، وحید رومی، فردین اردلان زاده، شهرام ساسانی، مهرداد شفیعی، کیوان سلطان پور، بهنام نوبری، سهیل فضل وزیری، حمید بینا و… ازجمله حاضرین در این جلسه بودند.
در این آیین از خسرو شافعی، خانم ژاله جلویزانی و ناهید مردوخی هم تجلیل شد.
در ابتدای این جلسه امیر جماران رئیس هیأت بسکتبال کردستان در سخنان کوتاهی اظهار امیدواری کرد با کمک جمع حاضر در جلسه بتواند برای بسکتبال استان مثمر ثمر باشد و گفت: به تنهایی نمی‌توان هیچ کاری انجام داد از پیشنهادات و انتقادات دلسوزان بسکتبال برای پیشرفت این رشته استفاده خواهد کرد.
آرش برادری دبیر هیأت بسکتبال کردستان گزارشی از عملکرد چند ماه هیأت را بیان کرد و گفت: در این مدت با حضور در شهرستان‌های کامیاران، مریوان، دیواندره و بانه از نزدیک با مشکلات بسکتبال این شهرستان‌ها آشنا شدیم و جلسه ای با حضور روسای همه شهرستان‌ها در سنندج برگزار کردیم. با رایزنی با اداره ورزش و جوانان قروه موفق شدیم یک سالن اختصاصی برای بسکتبال این شهرستان اختصاص دهیم. برنامه بعدی ما این است که همه هیأت های شهرستانی را فعال کنیم و روسای هیأتی که ضعیف بوده‌اند را تغییر خواهیم داد.
برادری با اشاره به مشکل اصلی بسکتبال یعنی نبود اسپانسر و حامی مالی گفت: با توجه به ارتباطی که رئیس هیأت با صنایع استان دارد و با کمک دو معاون استاندار تلاش کردیم اسپانسرهای هر چند کم برای بسکتبال جذب کند که با کمک اداره کل ورزش و جوانان توانستیم شرکت لاستیک بارز را پای کار بیاوریم و قرار است طی تفاهم نامه 5 ساله از بخش بانوان بسکتبال حمایت کند.
وی ادامه داد : در بخش آقایان چندین اسپانسر کوچک را جذب کردیم اما هدف اصلی ما جذب اسپانسر قوی برای حمایت از تیم در لیگ دسته یک و در نهایت صعود به لیگ برتر است که کارهای مقدماتی را انجام داده‌ایم و قرار است پتروشیمی در این بخش اسپانسر ما باشد به همین خاطر تمرینات تیم آقایان بلافاصله بعد از مجمع انتخابات شروع کردیم. برای تیم پاس کامیاران هم برنامه‌هایی داریم که این تیم را به سنندج منتقل کنیم از ظرفیت و پتانسیل نیروی انتظامی برای تقویت تیم استفاده کنیم.
دبیر هیأت بسکتبال کردستان یکی دیگر از اقدامات هیأت جدید را سر و سامان دادن به کمیته های مختلف هیأت عنوان کرد و گفت: مسئول کمیته های مختلف هیأت را انتخاب کردیم و آن‌ها هم اعضای کمیته را مشخص کردن و در حال اجرا کردن برنامه های خود هستند در بخش زیر ساخت‌ها با کمک اداره ورزش و جوانان سنندج سالن خانه بسکتبال در مجموعه 22 گولان را بازسازی خواهیم کرد.
برادری با اشاره به حضور 11 تیم بسکتبال کردستان در لیگ‌های کشوری و منطقه ای گفت: این اتفاق برای اولین بار است در بسکتبال استان روی داده است که زحمت اصلی این کار بر روی دوش مربیان و باشگاه ها بوده و هیأت شرایط حضور آن‌ها را فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: با رئیس فدراسیون بسکتبال جلسه ای را برگزار کرده است که قول داده‌اند برای حضور تیم‌های کردستانی در لیگ‌های کشوری تسهیلات را در نظر بگیرند و با رئیس کمیته داوران فدراسیون هم برای حمایت از داوران کردستانی جلسه ای را برگزار کردیم.
دبیر هیأت بسکتبال کردستان در پایان سخنان گفت : ما برنامه های خود را اعلام کرده‌ایم اگر پیشکسوتان و جامعه بسکتبال به آن نقدی دارند و پیشنهاد و راهکاری برای پیشرفت بسکتبال استان دارند ما از آن استقبال می‌کنیم چون هدف همه ما اعتلای بسکتبال کردستان است.
سروه ضرغامیان نایب رئیس بانوان هیأت بسکتبال کردستان با بیان اینکه سال 1401 پرافتخارترین سال برای بسکتبال بانوان استان بود گفت: کسب مقام اول سوپر بانوان لیگ کشور عنوان مهمی بود که به دست آمد و نشان دادیم بسکتبال استان اگر حمایت شود می‌توانند چنین افتخاراتی را کسب کند.
ضرغمیان ادامه داد: من در بحث فنی توانایی‌های خود را ثابت کرده‌ام و الان به عنوان نایب رئیس در بخش مدیریت 6 ماه فعالیت می‌کنم اگر بتوانم برنامه های خود را اجرا کنم و موفق شوم به فعالیت خود به عنوان نایب رئیس ادامه می‌دهم اما اگر نتوانم کنار می‌روم و کار خود را در بخش فنی ادامه می‌دهم.
نایب رئیس هیأت بسکتبال یکی از دستاوردهای قهرمانی در سوپر لیگ بانوان را مجاب کردن مسئولین برای حمایت از بانوان عنوان کرد و گفت: بعد از این قهرمانی با رایزنی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان شرکت بارز حاضر شد به عنوان جامی بسکتبال بانوان ورود پیدا کند اما از رده جوانان تیمداری را شروع کردیم در حال حاضر جزء 12 تیم برتر این رده سنی در کشور هستیم و برنامه سال آینده قصد داریم در سوپر لیگ کشور حضور داشته باشیم.
ضرغامیان در پایان سخنان خود اظهار داشت: برنامه بلند مدت ما این است در دو سال آینده هم مربی و هم ورزشکار کردستانی در تیم‌های ملی رده مختلف داشته باشیم در حال حاضر هم 2 بازیکن در رده بزرگسالان و در تیم جوانان 4 بازیکن داریم.
در ادامه تعدادی از پیشکسوتان حاضر در جلسه پیشنهاداتی ارائه دادند، که نظارت بر کار مدارس و باشگاه های بسکتبال، بازسازی خانه بسکتبال سنندج و استفاده از تجربیات پیشکسوتان برای اداره امور هیأت از جمله آن‌ها بود.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10893

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار