برگزاری افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب

آیین افتتاحیه مرحله استانی جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران تحت عنوان «دآا» با حضور مسئولین ورزش و جوانان استان و مسئولین تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش کردستان ماه به میزبانی شهرستان سقز برگزار شد.

جشنواره دآا

به گزارش پایگاه خبری به هیز نیوز؛ در مراسم افتتاحیه این جشنواره فرماندار شهرستان سقز، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ایی اداره کل ورزش و جوانان کردستان، نماینده تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، رییس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان، سرپرست اداره ورزش و جوانان سقز و جمعی از مدیران، معلمان و دانش آموزان دبیرستان‌های دخترانه این شهرستان حضور داشتند.
دومین دوره جشنواره مشترک فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران «دآا» با محوریت ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی محلی با اهدافی همچون توسعه و ترویج ورزش و نشاط در میان بانوان، افزایش سلامت جسمی و روحی و غنی سازی فعالیت‌های اوقات فراغت و ترویج سبک زندگی فعال در مدارس شبانه روزی دخترانه و همچنین در میان بانوان روستایی و مناطق محروم و به ویژه دختران دانش آموز، افزایش درصد مشارکت دختران روستایی و عشایر در ورزش برگزار می‌شود.
محورهای بخش همگانی طناب زنی، چوب کشی، دارت و بازی‌های بومی محلی همچون هفت سنگ، گانیه، کلاس کلاس اعلام شده‌اند و محورهای بخش قهرمانی نیز رشته های تنیس روی میز، والیبال، دو و میدانی، بسکتبال، هندبال، بدمینتون و فوتسال هستند.
لازم به ذکر است : با هماهنگی‌های انجام شده بین وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش دومین دوره جشنواره مشترک فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران که به اختصار «دآا» خوانده می‌شود از بهمن ماه امسال به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10981

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار