به مناسبت روز جهانی کوهستان

روز جهانی کوهستان چه روزی است؟ 11 دسامبر روز جهانی کوهستان نام گرفته است. هر سال این تاریخ در تقویم شمسی متفاوت است که امسال 20 آذر ماه روز جهانی کوهستان است.

کوهستان

روز جهانی کوهستان چه روزی است؟
11 دسامبر روز جهانی کوهستان نام گرفته است. هر سال این تاریخ در تقویم شمسی متفاوت است که امسال 20 آذر ماه روز جهانی کوهستان است.
هدف از نامگذاری روز جهانی کوهستان
در سال 2002 به دنبال بزرگداشت سال بین المللی کوه‌ها مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پنجاه و هفتمین جلسه خود در ژانویه 2003 روز 11 دسامبر را به عنوان روز جهانی کوهستان تعیین و از سازمان خوار بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) دعوت نمود تا مسئولیت هماهنگی این روز در سطح جهان را بر عهده بگیرد.
در این روز سعی می‌شود که اهمیت کوهستان‌ها در زندگی مردم پر رنگ شود و در بزرگداشت این روز فائو از کشور های کوهستانی و اعضای مشارکت برای کوهها می‌خواهد برای نشان دادن اهمیت کوه ها و نقش کوهستان برنامه های ویژه ای را در نظر بگیرند.
نماد روز جهانی کوهستان
نماد روز جهانی کوهستان سه مثلث متساوی الاضلاع است که بر یک خط افقی رسم شده است. مثلث سمت راست در پایه یک مثلث سبز کوچک دارد که نشانه رشد گیاهان در دامنه کوه ها می‌باشد. مثلث سمت چپ یک الماس آبی رنگ در بالا دارد که برف در قله کوه را نشان می‌دهد و به معنای حفظ دمای محیط زیست و حفظ دمای زمین است و توجه به گرمایش زمین است. مثلث میانه دایره نارنجی دارد که نشان دهنده منابع طبیعی استخراج شده از محیط کوهستان است.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10831

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار