هیأت والیبال کردستان جزء شش استان برتر کشور است

امید مهتاب رئیس هیأت والیبال در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با بیان اینکه هیأت والیبال استان جزء شش هیأت برتر کشور از نظر عملکرد است، گفت: بدون دریافت یک ریال از منابع دولتی بهترین عملکرد را در میان هیأت های ورزشی استان داشته‌ایم این در حالی است که نه اداره کل ورزش و جوانان و نه فدراسیون هیچ کمک مالی به هیأت والیبال استان نکرده است.

نشست والیبال

به گزارش به هیز نیوز، مهتاب در این جلسه اظهار داشت: در یک سال گذشته میزبان مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی نوجوانان و جوانان بوده‌ایم که بیش از 300 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم، اعزام تیم جوانان به مسابقات قهرمانی کشور در شهرکرد، اعزام تیم آینده سازان به شیراز، برگزاری دو کلاس مربیگری و داوری درجه سه، برگزاری چهار کلاس دانش افزایی مربیگری، اعزام چهار مربی به کلاس ارتقا سطح یک به 2، ارتقای سه نفر از داوران به سطح یک، برگزاری شش جلسه با هیأت های شهرستانی و برگزاری مسابقات والیبال پیشکسوتان استان از جمله اقدامات این هیأت بوده است.
رئیس هیأت والیبال ادامه داد: برگزاری کلاس مربیگری سطح یک جهانی برای اولین بار در غرب کشور یکی از اقدامات مهم هیأت والیبال کردستان بود که با حضور 50 نفر برگزار شد که مدرس این کلاس از برگزاری این دوره رضایت کامل داشت. این دوره با حمایت سنه سنتر برگزار شد که قدردان زحمات آن‌ها هستیم.
مهتاب با اشاره به میزبانی مسابقات نوجوانان کشور گفت: این دوره از مسابقات قرار است از 30 مرداد ماه سال جاری در سنندج برگزار شود در بحث استعداد یابی هم در سال جاری دو دوره جشنواره استعداد یابی را برگزار کرده‌ایم که هیچ هیأت ورزشی این کار را انجام نداده است. برای نمونه هفته گذشته بیش از 230 نفر در جشنواره استعداد یابی خانه والیبال سنندج حضور داشتند، به طور کلی با حضور 5800 ورزشکار سازمان یافته شور، نشاط و پویایی در والیبال استان جاری است که این امر با تلاش کادر هیأت استان و شهرستان‌ها فراهم شده است.
مهتاب زیر ساخت را یکی از مشکلات ورزش استان و والیبال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سالن استانداردی که مورد تایید فدراسیون والیبال باشد در استان وجود ندارد! فدراسیون بارها اعلام آمادگی کرده که اردوی تیم‌های ملی را در کردستان برگزار کند، اما متأسفانه ما سالن و حتی خوابگاه مناسبی نداریم که مورد تایید فدراسیون باشد! سالن آزادی تنها سالن سطح شهر سنندج است که فدراسیون دو بار این سالن را به دلیل ضعیف بودن سیستم سرمایشی و نور تایید نکرده است.
وی با انتقاد از عدم حمایت شهرداری و صنایع از ورزش گفت: چرا شهرداری در اکثر شهرهای ایران مشغول تیمداری و کمک حال ورزش حرفه ای هستند اما شهرداری سنندج تیمداری نمی‌کند و یا صنایعی مثل پتروشیمی و لاستیک بارز به جزء آلودگی هوا چه نفعی برای ورزش استان داشته‌اند؟ ورزش حرفه ای نیازمند حمایت و اسپانسر است که متأسفانه در استان کردستان شاهد این امر نیستیم.
رئیس هیأت والیبال استان اظهار داشت: در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از اقدامات هیأت والیبال احیا کردند ورزش محلات است که برای نمونه در سنندج دو زمین والیبال محله قطارچیان و پارک پیشکسوت را مرمت و بازسازی کرده‌ایم و در مجتمع آپارتمان‌های ادب به تازگی زمین والیبال را احداث کردیم و تفاهم نامه ای با دانشگاه کردستان در بحث احداث زمین ساحلی والیبال منعقد کرده‌ایم آن‌ها زمینی در اختیار ما قرار دادند که ما هم باید شن آن را تأمین کنیم فقط هزینه حمل آن از یزد به کردستان بیش از 700 میلیون تومان است در فکر تأمین این هزینه هستیم در سه شهرستان قروه، بیجار و مریوان زیر ساخت‌ها احداث والیبال ساحلی آماده فقط مشکل تهیه شن را داریم.
مهتاب در باره تیم راه یاب ملل مریوان گفت: من از مدیران این شرکت تشکر می‌کنم که طی چهار سال گذشته بیش از 40 میلیارد تومان برای این تیم هزینه کرد که متأسفانه هیچ حمایت دولتی از این تیم نشد! اگر این تیم امسال در لیگ برتر شرکت می‌کرد باید در حدود 20 میلیارد تومان هزینه می‌کرد که تأمین این مبلغ برای مدیران را ه یاب ملل مقدر نبود به ناچار امتیاز این تیم را به شهرداری گنبد واگذار شد. سؤال من این است چطور شهرداری گنبد می‌تواند در لیگ برتر تیمداری کند اما شهرداری مرکز استان و یا شهرستان‌های دیگر نمی‌توانند؟
رئیس هیأت والیبال استان در پایان سخنان خود اظهار داشت: به نظر من کمیسیون ورزش و سلامت شورای شهر سنندج هیچ اقدام در بحث ورزش قهرمانی انجام نداده است! ما یک تیم را به خراسان شمالی اعزام کرده‌ایم که بیش از 60 میلیون تومان فقط هزینه ماشین بوده است در آینده هم 6 مسابقه کشوری پیش رو داریم که فقط هزینه ورودی هر کدام از آن‌ها 40 میلیون تومان است این در حالی است که هیچ کمک دولتی دریافت نکرده ایم به لطف افراد ورزش دوست و دوستان توانسته ایم این هزینه ها را تأمین کنیم، اما تا کی ما باید از این و آن درخواست کمک کنیم اما ارگان‌ها و صنایع موجود در استان به وظیفه خود در قبال ورزش عمل نکند.

لینک کوتاه خبر:

http://bahez.com/?p=10482

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

آخرین اخبار